Inlägg från: tempor |Visa alla inlägg
  • tempor

Kan allt bli bra igen mellan mig och min bästavän?

Hej, det är så här att jag har varit jätte hemsk mot min hund när den va valp och i senare ålder med, från att hunden var valp har hunden fått rätt mycket stryk när jag va i en dålig period i mitt liv o inte kunnat kontrollera min ilska och hunden gjort fel o har alltid fått så sjukt mycket ångest efter, har funderat många gånger på att adoptera bort så hunden ska få det bättre men jag har varit självisk för den hunden har gjort allt för mig och blir alltid glad när jag kommer hem eller blir lekfull eller vill ut och gå eller springa.

Efter att hunden fyllt 1,5 år svor jag att aldrig mer röra han på de sättet igen aldrig mer orsaka smärta, idag är hunden nästan 4 år, några månader ifrån bara.. Och för någon vecka sen hände det. Inte så illa som förut men fortfarande så jag inte kunnat sova om nätterna, jag kasta han nån meter upp på soffan och tryckte ner i nån minut och efter att jag släppte så rörde den inte på sig bara stod där o skaka.

När jag blir arg och höjer rösten skakar han fast att det inte ens är honom jag skriker på

. Jag vet inte hur många ggr jag hållt om han o gråtit o sagt förlåt för allt jag gjort förut o inget fysiskt våld på över 2 år o så bara för någon vecka sen hände det här med att jag tryckte ner han.. och då va de inte ens han som gjort något fel!

Jag hatar denna ångesten det gör så ont i hjärtat jag vet att jag aldrig lär slå hunden igen men hur får jag bort de här med att han skakar när jag höjer rösten? Det är inte bara när jag gör det utan andra som står hunden nära, då menar jag familjemedlemmar som bråkar.. Börjar skaka.. Hur tränar jag bort det här. Jag vill inte att han ska va rädd för mig , han är en amstaff. Snälla hjälp mig vill han de bästa!!

• Svar på tråden Kan allt bli bra igen mellan mig och min bästavän?
  • tempor

Jag visste att de var en dum idé att starta denna tråden jag ville bara veta hur jag ska göra för att få han o må bra me mig igen. Det som är saken han har förlåtit mig gång på gång o jag har inte förlåtit mog själv! Varför tror ni ens att ja starta denna tråden för att skryta eller?? Jag har redan haft alla dem tankarna ni skrivit till mig o till o med värre okej ja kan nt sova för jag rört stackarn jag säger ju att ja inte rört han på år o sen för nån vecka sen gick de överstyr men de har varit så bra de två åren o nu efter de hände känns de som det är tillbaks på ruta ett jag skrev här för att få hjälp inte för att ni ska smutskasta mig jag vet att jag förtjänar de o mycket mer men jag vill bara ta tag i mig själv o visa han hur mycket jag älskar honom.

• tempor

Har ni tänkt på att jag själv har vuxit upp på de sättet, att det kanske är därför jag varit så, har ingen observerat att jag inte rört honom på två år och de som hände sist var verkligen inte lika grovt, berättar inte detta för att ni ska tycka synd om mig utan för att försöka få förståelse. Jag älskar han över allt annat o ja kommer aldrig ens höja rösten mot han igen.

Det är inte så att han är ständigt rädd.tvärtom han är lugn alltid o glad och tycker om att leka och blir alltid super glad när jag kommer hem, sover alltid med mig, alltid följer med ut o springer. Det är endast när det uppstår bråk mellan mig och tjejen till exempel som han börjar skaka, tack cemina för att du försöker förstå! Ni andra kan dra åt helvete seriöst. Sitter på familjeliv o letar efter trådskapare ni kan trycka ner på som har det dåligt o försöker få hjälp, jävla översittare!

• tempor

Cinema: ja det är något som kommit på tal med terapeut och så här men har träffat över 20 olika och efter några gånger har jag bara gett upp för de har känts som att de bryr sig inte o försöker inte hjälpa en utan de bara ställer sina vanliga frågor som de ställer till alla andra och bara tänker på pengarna. Men absolut är jag villig att testa igen

Starka? Kn*lla din mamma j*vla h*runge, lätt o va stöddig bakom din skärm, hade varit kul o se om du öppnat käften framför mig för kan lova dig att jag hade stängt den åt dig, är du inte läskunnig eller?? Jag skrev för helvete att jag inte vill ha nåt jävla medlidande och att nån ska tycka synd om mig och jag skryter inte om de två åren jag ville få fram att jag kan behärska mig bara jag vill. Sluta skriva här nu, vill du nåt så skriv till mig privat så träffas vi irl så ska vi se om du är lika stor i käften! Patetisk är du.

• tempor

Ja, typ att jag ska ta ett djupt andetag o bara lämna bostaden o inte komma tillbaks förrän jag är lugn, o ja det har funkat men ibland går det inte, jag måste ha nåt annat sätt också jag fattar inte förrän efteråt att jag får motsatt effekt när jag håller på på det viset.

• tempor

Jag tänker inte fortsätta diskutera jag har förklarat så gott jag kunnat om min situation sen om ni inte har förståelse så fine men de räcker mesmutskastning nu. Jag är medveten om mina problem och mitt humör, inget ni behöver påpeka.

Det är inte så många som är intresserad av en 4årig amstaff, speciellt inte en som är väldigt vaktig mot främlingar..

Starka? Pm din adress o nr så ska vi se va jag ska göra me dig

• tempor

Jaa okej ni allihopa är så jävla mycket bättre o nej jag har inga barn o har aldrig skadat ett heller men shit ni är ju fullkomliga allihop, aldrig har ni begått misstag, herregud. Ja bara skoja om allt okej jag äger inte ens en hund, nu kan ni alla dra åt helvete hejdååå

• tempor

Ok iris96, så alltså är nyckeln att hålla sig lugn alltså o alltid ha en lugn röst, done and done. Börjar hunden skaka en gång till pga mig så omplaceras han.

Svar på tråden Kan allt bli bra igen mellan mig och min bästavän?