• Anonym (Ninni)

när blev ni gravida tillslut?

Hejsan, som rubriken lyder - när blev ni gravida tillslut? Hur länge tog det?
    Hur lång tid tog det för er som har gjort fertilitets utredning och utredningen visade att inget är fysiskt fel på dig och din partner?
    Vad gjordes?

Vi har snart försökt i två år utan att ha blivit gravida. Gjort utredningar och hans simmare är starka och jag har regelbunden mens och ÄL. Haft cystor för åtta år sen (choklad cystor) på äggledarna och livmoders väggen. och en myom inuti livmodern som togs ut för två år sen snart.

Vi har inga barn sen tidigare. Slutade med ÄL stickorna för det bidrog en enorm stress för oss. Vi är 25 och 26 år.

Börjar bli trött på att inte kunna bli gravid trots att utredningarna visar att det inte är något fysiskt fel på oss.

Någon som har en solskens historia eller råd?

• Svar på tråden när blev ni gravida tillslut?
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2014-12-19 15:08:06 följande:

Har du fått göra någon spolning av äggledare? Det är det enda jag kan komma på om ni gjort alla andra prover/undersökningar. Annars borde ni väl då remiss vidare?

Hur är din cykel och lutealfas? Även om du har äl kan det behövas hjälp på traven?

Vi försökte 2 år och blev gravida 2 gånger men resulterade i 2 mf/ma. Fick sedan pergotime för man kom på att trots att jag på alla prover och alla äl stickor haft utslag för äl så behövde jag ändå en boost då min cykel var lite lång och knepig. Brukade ha äl på dag 18-26 någon gång och för kort lutealfas. Detta hjälpte för oss och nu väntar vi vårt barn vilken dag som helst.

Ingen spolning då dom tyckte allt såg bra ut och vi är unga och vi skulle försöka utan stress och bara ha sex för att det är skönt. Men det är svårt när alla i sin omgivning får/har barn.

Min menscykel är 29 dagar, blöder i princip 8 dagar. Men förra mensen så blödde jag sex dagar slutade blöda sjätte dagen, började blöda sjunde dagen och slutade blöda åttonde dagen. Har rejäla ÄL symptom sen jag gick ner mer i vikt. Har bokat gyn kontroll i början av januari igen och kommer då ta upp frågan om spolning och hur vi ska gå vidare härifrån :)

Lufasen är jag osäker på och kan inte räkna ut det som dom gjorde :|
  • Anonym (Ninni)

Har tre olika mens appar men ägglossnings räkningen där verkar inte vara rätt. Och stickorna blir bara en jävla stress :/

Svar på tråden när blev ni gravida tillslut?