-
Vad synd att han inte är ;kanske därför du dricker ?Anonym (Mamma till en prinsessa) skrev 2014-12-19 16:10:15 följande:Ensamstående, pappan finns inte med alls
-
Kommentera gärna inlägget istället för sånt trams som ovan, huvudsaken är att folk förstår vad som menas!!Anonym (Skål på er!) skrev 2014-12-19 16:15:45 följande:Japp.
Det är ju snart jul.
Det mest tragiska här, är att folk inte kan skilja på "de" och "dem". -
Att du är alkoholist är det ju ingen tvekan om.Anonym (Mamma till en prinsessa) skrev 2014-12-19 15:09:03 följande:
Jag dricker alkohol varann dag, o har en dotter på 2,5 år.
Jag dricker vin o ser inga problem med de, dricker4-7 glas vin.
De är ett sätt för mig koppla av efter en stressig dag, o jag blir även mer lekfull o busar mer med dotttern, vilket jag aldrig hade orkat om inte vinet hade funnits där efter en hektisk dag.
Så jag ser helt enkelt inga problem i detta...
Så min fråga är om de är fler föräldrar där ute som dricker även på vardagar :)???
Tvekar dock att soc varit inblandad så som du försöker övertyga oss om, typiskt alkoholister att säga saker och sedan i tron att verkligen tro myndigheter ska säga att det är ok med det du gör.
Men hallå du tror väl inte att vi är bakom Flötet va ! -
Dr Nail skrev 2014-12-19 16:19:47 följande:
Jag ser faktiskt inga problem med att ta 4 glas vin varannan dag. Det är antingen det eller stressa sönder, visst är det så? De flesta här verkar vilja att din dotter ska ha en stressad mor istället, vilket av någon sjuk anledning anses vara bättre än att ta ett par glas vin då och då.
Missriktade moraltanter.
Lindsey Egot the only one skrev 2014-12-19 16:31:57 följande:Så tänker en missbrukare!
Måste ta för att......
Håller helt med dig Lindsey ! -
Sluta spela professorer alla i detta ämne ett par glas hit eller dit , vadå hon är alkoholist och detta är ett STORT BEKYMMER !!!
Hon har en 2,5 åring att ta hand om stakars barn som måste vara så otrygg runt denna alkoholiserade mamman.
Hörru ta dig i kragen och skaffa hjälp SNARAST innan det är försent!
-
Vilken sjuk tråd denna är !!!!!!!
Avskyr människor som dricker och definitivt ensamstående som måste ta hand om barn , de ska VERKLIGEN INTE SKAFFA SIG BARN!!!!!
Stackars barn!!! -
Hon är ju full , har ju inte tid nu !!!!Anonym (vega) skrev 2014-12-20 12:39:22 följande:
Väntar på att TS ska komma tillbaka.
-
Allt sånt skit ni håller på med är inte ok och definitivt inte runt småbarn, därmed punkt slut !!!!!Anonym (Ganja) skrev 2014-12-21 13:34:34 följande:
Jag röker cannabis några dagar i veckan som avkoppling efter jobb o ser inga problem med det. Det är exakt samma sak bara det att vinet har en skadligare inverkan på kroppen
-
Idiot kan du vara själv !!!!Anonym (bägge) skrev 2014-12-21 14:29:18 följande:Anonym (Ganja) skrev 2014-12-21 14:19:39 följande:
Men jag har inga barn:) skulle aldrig röka om jag hade barn. Bara en ignorant idiot skulle det
Ni är bägge ignoranta idioter, den ena mer hycklande än den andra.
Man slutar inte vara en människa med normala mänskliga behov för att man blir förälder, däremot fördomar som ni dras med här är verkligen inte bra att utsätta barn för.
I slutändan handlar det inte om att folk använder droger namn i det fallet kvittar bland sina barn utan hur.
Man kan ta sig ett glas vin eller tre och sköta all ansvar med ett leende på läpparna och man kan även kröka sig bortom all sans där man däckar i spyor på mattan, det första är inget fel på och görs av må¨nga det andra är ytterst olämpligt.
Man måste dock göra skillnad på olika företeelser framför att generalisera med "droger och barn går inte ihop därmed basta"
Lär dig hur du ska kommentera med respekt , jag har inte sagt något fel och jag tycker varken alkohol eller droger är okej vare sig man har barn eller ej.
Allt sånt medför bara problem för samhället för övrigt, så mer skötsamt samhälle vore faktiskt trevligare. -
Fortfarande inte ok, droger har aldrig varit ok någonsin oavsett man har barn eller ej !!!!Anonym (Ganja) skrev 2014-12-21 14:19:39 följande:
Men jag har inga barn:) skulle aldrig röka om jag hade barn. Bara en ignorant idiot skulle det
-
Som förälder ska man föregå med ett gott exempel inför sina barn, annars kan man låta bli att skaffa barn !!!!Swek skrev 2014-12-21 20:21:47 följande:
ja men tråden är en diskussion om hurvida det är okej att syssla med detta när man har ett barn på 2 år. Jag har inte någonstans påstått att du är en livsfarlig knarkare eller ens knarkare för den delen. Jag röker själv cannabis och har inga som helst problem att du också röker, dricker varje dag eller knarkar ihjäl dig på annat, det är ditt val.
Men man ska inte utsätt sina barn för det. Det var min enda poäng, att det är 2 helt skilda saker. Inte ens om du hade haft ett litet barn hade jag tyckt att det var speciellt farligt om du rökte holk eller tog några glas vin efter att barnet sover.
För barn har en oerhörd förmåga i låg ålder att kopiera föräldrars beteende, utan att reflektera hurvida det skulle vara rätt eller fel.
Det är inte ett sammanträffande att t.ex. fler barn som har föräldrar som röker cigaretter själv börjar röka gentemot föräldrar som inte röker.
Alltså ingen alkohol,droger,cigaretter osv !
Svårare en så är det inte !