Inlägg från: aleydis |Visa alla inlägg
  • aleydis

PAPPAledig, inte semester!!!

Har svårt att förstå nuvarande upplägget, är båda föräldralediga?

I vilket fall så borde han vara inteesserad av sin dotter och ta gemensamt ansvar för hemmet. Jag tror att det blir lättare när du inte är där på dagarna och när du lämnar ansvaret helt till honom, så han inte kan falla tillbaka på dig och bygga en egen relation med henne. Boka in tid för egen hobby eller aktivitet utanför hemmet ett par timmar ånga gånger i veckan...

• aleydis

Jag kan tänka mig att han har hAft svårt att knyta an på samma sätt som du som dels burit barnet och har ett "hormonellt band" som förstärkts av amningen. Han kanske inte helt har hittat sin papparoll utan ser dig mer som "huvudförälder". Jag tror att det är lättare för honom om han är föräldraledig på heltid och blir satt med allt ansvar och får hitta sitt eget sätt att göra saker på. Nu vet han att du alltid finns och backar upp.

Men sen måste ni ju kommunicera kring förväntningarna nu har om vem som är ansvarig för vad. Att han ägnar jättemkt tid t spel låter ju inte bra. Hur funkade allt innan ni fick barn, har han alltid varit sån?

Svar på tråden PAPPAledig, inte semester!!!