Anonym (svarta katten) skrev 2014-12-21 11:56:33 följande:
Därför att du redogjorde för familjerätt som var helt upp åt väggarna. Så även om din inriktning är exempelvis något helt annat. Så brukar inte jurister vara så ute och cykla i vardagsjuridik.
Snarare kan din uppväxt med en ensamstående mamma vara en liten pusselbit till att du föll för just din man en gång och stått ut med din man. Helst om din pappa har varit en frånvarande pappa.
Anonym (Maggie) skrev 2014-12-21 09:58:42 följande:Tack. Han vill bli drogfri. Han har gått kbt de sista 2 mån. Han vill att jag ska följa med nästa gång.
Tycker jag också att du ska göra.. Syna varje kort han lägger upp.
Såvida det inte är en klassiker. Där du ställer krav på honom.
Där du ställer kravet. Välj mellan drogerna eller familjen. Då kommer han med stor sannolikhet att välja drogerna men leverera en lögn till dig. Jag kommer till det senare!
Anonym (Maggie) skrev 2014-12-21 10:08:54 följande:Jag har inte vetat om det. Fickreda på det i ons. Han hade varit drogfri 3 år när vi fick barn.
Sen är det inte så lätt att bli av med barnen om man vill bli drogfri. Min mans kompis är fd heroinmissbrukare och har alltid haft sina barn varannan vecka. Han har varit drogfri sedan äldsta föddes och soc vet allt. Han har gått behandling i flera år.
Tycker du själv att detta går hand i hand
Lite fakta från dig!
De sista två månaderna har han gått KBT (hoppas det är KBT inom något avvänjningsprogram.)
Förra gången var du med på några samtal
Men du fick reda på det i onsdags..
Sen hänvisar du till nån kompis till din man.. Jämför inte han och hans situation med eran.
Snarare ligger det i att modern tillåter detta.
2006 ändrade man vårdnadslagarna och ingen kan få VV i tingsrätten på papper. I familjerätten eller kommer man överens om det mellan föräldrarna så JA. Men inte Tingsrätten. Däremot gemensam vårdnad i Tingsrätten. Men vårdnad och varannan vecka har inte med varandra att göra. Det vet du som jurist!
Gång på gång så försvarar du din man och hans beroende. Du vägrar ta till dig.
Det kan man både tolka och tyda att du är medberoende.
Det kan också vara så illa att du gör det möjligt för honom att dölja och att han kan fortsätta med allt. Bara genom att du stannar kvar med honom. Han har en fasad att visa upp och dölja sitt missbruk för omvärlden. Samt han vet att hans naiva fru ger honom chans på chans hela tiden. Hon är så lätt att lura.
Du må vara gift med honom. Men han är inte gift med dig. Han är gift med drogerna.
Du och dina barn är viktigare än en man som är gift med drogerna.
Jag har inte redogjort för familjerätten. Jag vet skillnad på vv och vårdnad. Har en del vänner/bekanta på familjeliv så jag kanske avslöjar mig själv men jag har läst EU-rätt och jobbar med juridiska frågor/utredningar på en myndighet. Men tråden handlar inte om att du ska tro mig.