Inlägg från: Anonym (Orolig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig mamma)

Barnets pappa missbrukar droger

Jag e skild sen många år tillbaka, vi har en dotter på 10år

Jag och pappan har ingen kontakt och inte dotten heller så mycket dom träffas ca 3-5 på ett år.

Nu har jag fått reda på att han missbrukar, Han röker spyse varje dag och tar amfetamin

Jag har begärt ensamvårdnad av dotten och det skrev han på.

Men hur säger jag till min dotter att hon inte får träffa/åka till sin pappa? Ska jag berätta att han missbrukar förstår en 10åring sånt

• Svar på tråden Barnets pappa missbrukar droger
  • Anonym (Orolig mamma)

Han svara bara mig att hon får ta han som han är och att jag inte ska se problem i allt bara det finns kärlek och han mår bra nu

• Anonym (Orolig mamma)

Ni som tycker det är ok att ha med sig en ansvarsfull person när min dotter åker dit tycker jag är så fruktansvärt hemskt!!! Jag vill inta att min dotter ska se sin pappa vara påtänd och se han hur han förändrad och förstör dit liv...

Har man valt droger så har man valt bort sin dotter...

Jag vill inte ha något med någon missbrukare å göra för det är lortigt och äckligt... Den dagen han söker hjälp så finns jag där ....

• Anonym (Orolig mamma)

Förändras och förstör sitt liv ska det stå

• Anonym (Orolig mamma)

Men om man väljer att missbruka efter man har fått barn så är man inte lämplig förälder el om man missbruka och skaffar barn... Inget barn ska behöva se sina föräldrar påverkas på ett el annat sätt.

Jag anser att när man har valt drogen för första gången har man därefter valet att fortsätta el inte göra om det igen, och genom att fortsätta droga så har han valt bort sin dotter... Självfallet kommer jag aldrig säga så till min dotter utan det kommer hon förstå själv senare i livet.

Jag skulle aldrig utsätta min dotter för något så hemskt och vad vet jag om att det bara är amfetamin och spice det kan ju va vad som helt mer. Och tänk på alla missbrukar kompisar som kanske kommer och går el om polisen kommer och gör något tillslag... Det kommer vara men förlivet för henne. Istället ställa ett ultimatum att söka hjälp och va en ansvarsfull pappa som ska vara ett gott exempel och en ledande förebild genom hela livet

Svar på tråden Barnets pappa missbrukar droger