• lillal8_79

December ruvare

Hej! December verkar vara en bra tid att ruva i. Folk blir gravida till höger och vänster : ) Jag är nog snart ensam kvar, eller är ni fler som ruvar i december?

Jag är på ruvardag 9 men allt känns som vanligt inför mensen. Är på cykeldag 26 och brukar ha BIM mellan dag 26-30. Testdag 30 december.

• Svar på tråden December ruvare
  • smenskelling
    lillal8_79 skrev 2014-12-22 11:54:21 följande:

Nu är jag på ruvardag 10 och är inne på min cykeldag 27. Har inte fått mensen senare än dag 30 förut så nu börjar det verkligen bli intressant.

Håller tummarna

Det är tur att man har att göra dessa dagar. Nu blir det till att åka in till stan och handla till Janssons. Det ska bli en vanlig, en vegansk och en glutenfri ; )

Låter gott !!
  • lillal8_79

Du är duktig du smenskelling som inte tjuvtestar!! : ) Blev tvungen att googla på Montenegro, såg riktigt schysst ut : ) Varför är du rädd Anermu? Varför skulle det inte bli nåt pluss?

Om jag ska presentera mig själv så har jag och sambon försökt bli med barn i två år. Vi har nyligen flyttat till en bygdegård där vi nu är vaktmästare. Min älskade syster bor också här med man och barn i den 2a lägenheten. Känns nästan som ett kollektiv ; ) Vi pysslar mest med hunden och klättrar på fritiden. Vi gjorde vår 1a IVF i början av hösten. Den 1a återföringen blev det inget med och nu har jag gjort mitt 1a frysförsök.

Den första gången jag ruva var jag inte så stabil, den här ruvningen känns så mkt bättre även om jag inte tror att det blir nåt den här gången heller. Men vem vet, om några dagar lär jag bli varse.

• Anermu
    lillal8_79 skrev 2014-12-22 16:02:00 följande:

Du är duktig du smenskelling som inte tjuvtestar!! : ) Blev tvungen att googla på Montenegro, såg riktigt schysst ut : ) Varför är du rädd Anermu? Varför skulle det inte bli nåt pluss?

Om jag ska presentera mig själv så har jag och sambon försökt bli med barn i två år. Vi har nyligen flyttat till en bygdegård där vi nu är vaktmästare. Min älskade syster bor också här med man och barn i den 2a lägenheten. Känns nästan som ett kollektiv ; ) Vi pysslar mest med hunden och klättrar på fritiden. Vi gjorde vår 1a IVF i början av hösten. Den 1a återföringen blev det inget med och nu har jag gjort mitt 1a frysförsök.

Den första gången jag ruva var jag inte så stabil, den här ruvningen känns så mkt bättre även om jag inte tror att det blir nåt den här gången heller. Men vem vet, om några dagar lär jag bli varse.

Nä man hoppas ju och jag tror verkligen att jag är gravid men man är ju rädd att kroppen lurar en ! men man har så mkt symptom men samtidigt så är jag så rädd att det är biverkningar av utrogestan !

-kissinödig även nattetid

-sömnlöshet

-mensvärk

-ömma , spända bröst

-trött

-haha känner mig som en riktig bitter fi**a

-gråter för inget

-svullen om magen (gasig)

Men återstår att se hur mycket kroppen kan lura en !!
  • Liil
    Anermu skrev 2014-12-22 16:50:00 följande:
    Nä man hoppas ju och jag tror verkligen att jag är gravid men man är ju rädd att kroppen lurar en ! men man har så mkt symptom men samtidigt så är jag så rädd att det är biverkningar av utrogestan !

-kissinödig även nattetid

-sömnlöshet

-mensvärk

-ömma , spända bröst

-trött

-haha känner mig som en riktig bitter fi**a

-gråter för inget

-svullen om magen (gasig)

Men återstår att se hur mycket kroppen kan lura en !!
    Precis som du beskriver så känner man nog v det mesta om man verkligen känner efter ;) Vid förra försöket kände jag både det ena och andra men det blev inget. Jg kommer försöka att låta bli att känna efter så länge jag bara kan. Jag tar Lutinus och dessa kan ge så många biverkningar som man annars känner vid graviditet. 
    Hoppas verkligen att vi alla lyckas efter denna omgång!
  • smenskelling

Å jag tar ingenting, jo vitaminer

6 dagar sen jag slutade ta crinone (vaginalkräm) Så embryot o jag har fått klara oss helt själva . Så tyvärr kan jag inre skylla mina små biverkningar på något annat

Imorgon är min riktiga test dag ...men ska hålla mig till julafton .

• smenskelling
    Tändstickan skrev 2014-12-22 19:15:53 följande:

Förlåt en dum fråga, men vad är "ruvare"?

När man genomgår en IVF behandling så får man hjälp med bla. Insättning av sitt ägg= och den dagen man får tillbaka sitt ägg blir man en "ruvare"
  • Tändstickan
    smenskelling skrev 2014-12-22 19:25:46 följande:
    När man genomgår en IVF behandling så får man hjälp med bla. Insättning av sitt ägg= och den dagen man får tillbaka sitt ägg blir man en "ruvare"
    aha ok, tack för infon då förstår jag. lycka till alla :)
  • lillal8_79

Ha ha! Smenskelling, du är för härlig. Du måste vara den enda på det här stället som testar, efter sin testdag. Men jag förstår er : )

• Liil
    smenskelling skrev 2014-12-22 19:12:56 följande:

Å jag tar ingenting, jo vitaminer

6 dagar sen jag slutade ta crinone (vaginalkräm) Så embryot o jag har fått klara oss helt själva . Så tyvärr kan jag inre skylla mina små biverkningar på något annat

Imorgon är min riktiga test dag ...men ska hålla mig till julafton .

Tidigt du slutde med crinone, men det kanske är annorlunda när det FET, för visst var det de du gjort? Jag tar Lutinus och började med det dagen innan ET och ska ta dessa 20 dagar fram till testdag och sedan fortsätta några dagar till om det blir plus.
    Lycka till med testet i morgon!  
Svar på tråden December ruvare