-
Alla vänner som fått hormonrander har fått flickor. Sen om det är slumpen eller ej, det vette tusan. ;)blomblad skrev 2015-05-12 11:19:59 följande:Min började synas under naveln i cirka v23. Vad fick dina vänner? :) -
Inte är ni konstiga! Vi skriver inte heller något på nätet och kommer inte att göra det efteråt heller. Att lägga ut bilder är absolut otänkbart för mig som knappt lägger utbilder på mig själv. Jag är verkligen mån om mitt privatliv och min integritet. Så fort någon skriver något på min sida om graviditeten så raderas det sannabare än snabbast. =)Knäck skrev 2015-05-19 13:16:01 följande:De flesta verkar gå ut på Facebook antingen efter vecka 12 eller efter rul. Det är ju smidigt för då vet alla sen och de flesta tycker ju att det är kul med stor och varm respons
Vi har dock inte tänkt berätta på Facebook alls. Vi är nog lite konstiga men det känns privat liksom.
Är ju i vecka 25 nu och det kan säkert dröja innan jag träffat alla så en del kommer få veta rätt sent..
Alla får givetvis gör som de vill - men jag vill inte och tänker inte bli uthängd på nätet och definit inte av andra mot min vilja. -
Vi ska faktiskt på den första träffen på föräldrautbildningen i eftermiddag. Känns faktiskt inte alls så spännande som jag trodde. Det känns mer lockande att åka hem och laga middag osv. Haha.. Men det är säkert informativt och bra. Det som känns mest spännande är väl att se om man träffar några kändisar/bekanta där. ;)
Annars så har jag precis tagit itu med att fylla i blanketten till Försäkringskassan om årsinkomst osv. Känner mig väl värd en klapp på axeln. Det tog hela 5 minuter så jag begriper inte varför jag flyttat omkring pappret på skrivbordet i snart en vecka..
-
Jag åker utomlands på lördag. En vecka i Turkiet ska bli så skööööööönt! Maken stannar hemma.
Jag är van att vara ifrån min man eftersom vi bägge har ledigveckor men inte har samma skiftcykel. -
Vi hoppade av våran föräldrautbildning efter första träffen. Tyckte inte heller att det var något att hänga i granen. Haft lite dåligt samvete för att vi hoppade av men nu behöver jag inte ha det längre. ;)Wooden skrev 2015-05-29 14:13:57 följande:Vi var på föräldrakurs häromdagen. Inte mycket att hänga i granen kan jag säga! Vi såg en förlossningsfilm (inget fel på den, men har man sett En unge i minuten eller liknande så var det ju inget nytt) samt pratade om vilka sjukhus vi hade i närheten, när det är dags att kontakta förlossningen samt förlossningens olika faser. Kanske väldigt nyttigt för andra, men jag lärde mig ingenting. Ingen vidare kul grupp var det heller.
Både jag och min sambo förlorade inkomst på att bara kunna jobba halvdag, så nästa gång går jag själv. Då skulle vi prata amning, förlossningsställningar och även smärtlindring tror jag. Tredje gången är vi utomlands och sista gången går vi båda två. Då har vi ändå semester. Man (iaf jag) vill gärna gå dit eftersom man vill ju inte missa något, men allt går ju att läsa sig till eller prata med sin bm om!
-
Tips! Ta med förstora skor!! Jag är utomlands just nu och jag beställde hem ett par 38:or i våras. (Har annars 36). De är de enda skorna jag kan ha nu. Remsandaler som man kan göra större är inte alls skönt när fötterna sväller.. (Hemma är detta inget problem)....Wooden skrev 2015-06-03 10:17:31 följande:Åker till Grekland en vecka på måndag! Ska bli så jäkla skönt ska det bli! :)
När jag vaknar är fötterna normalstora, men en hel dag i solen + uppe på benen gör sitt.. -
Meeeen så fint tyg!! Jag har tittat på ett liknande men där var bakgrunden grå och sälarna vita och jag tänkte för mig själv, synd att det inte var tvärtom.. Jag var ute efter ljusheten och tyckte det tyget blev lite för mörkt. Får man fråga vart du hittat tyget??
Mijjan skrev 2015-06-05 23:13:56 följande:Tack för tipset om Coop! Måste kolla det... Hoppas dom är lite söta också :-P mest fula nappar jag sett i naturgummi! Vad gäller blöjorna har vi köpt några all in one, några frotté, några vik och några pocket om jag inte missminner mig. Och såklart några blöjbyxor. Dock ganska säker på att vi kommer använda poops sen då de är prisvärda! Kommer nog inte heller orka vika men kan ju återanvända tyget till tvättlappar eller nåt :-P
Fick förövrigt hem tyg till baby nest idag... Ska tydligen vara miljömärkt också och så söta sälar tycker jag :-P
Vad gäller stålflaska har vi inte funderat så långt
-
Tack! Nu har jag också beställt tyg, dock fastnade jag för rävarna. =) Maken fick göra sista valet, och han röstade för standing fox.Mijjan skrev 2015-06-07 10:51:15 följande:Tyg.se tror jag
sida från Tyskland. Dom hade fraktfritt maj ut så passade på
Jag fick också fraktfritt, när man var ny kund. =)
Dock ska jag inte sy själv, har ingen maskin men känner en som är sömmerska så det blir grejjt! -
Hjälp! Min blankett/intyg som jag skickat med internposten till min chef är spårlöst försvunnen! Kan för mitt liv inte komma på vad blanketten/intyget hette. Det är inget som jag själv beställt utan som kommit från försäkringskassan, som skulle fyllas i ang. företag, anställningsår, organisations nr, årsinkomst, bruttolöneavdrag, antal arbetade dagar/timmar osv. Någon som känner igen vad jag pratar om och råkar veta vad blanketten heter? Har surfat runt på försäkringskassans hemsida men kan inte hitta den! Det är drygt en månad sedan jag fick blanketten/intyget så jag gissar att andra blivande höstföräldrar fått i samma veva?? Blev smått stressad av att den bara försvunnit i internposten dessutom... Någon som rentav kanske har en blankett/intyg som inte är ifyllt som kan fota den??
-
Provade ringa redan vid 6 men såklart hade inte telefontiden öppnat. Jag har verkligen varken tid eller lust att sitta i telefonkö för en sketen blankett.. Helt otroligt att just denna blankett inte finns att hitta på deras sida. Så enkelt det hade varit att bara skriv ut en ny...Hoff.Misscaswell skrev 2015-06-16 06:54:25 följande:Jag tror att det var en blankett för att anmäla sjukpenningsgrundande (och föräldrapenningsgrundande) inkomst. Ringer du till fk kan de se att de har fått gravidintyg av dig, och då vet de vilken blankett du behöver och skickar en ny till dig.