Inlägg från: hellohello84 |Visa alla inlägg
  • hellohello84

Första barnet september 2015

Neiti75 skrev 2015-02-05 17:08:53 följande:

Varit på inskrivning alldeles nyss. Alla värden var toppen sen fick vi med oss en massa litteratur. Nu blir det lång väntan tills nästa gång. :)

Vad kul! Jag var också på inskrivning idag :) Men fick inte svar på proverna på en gång. De skulle ringa upp om det var något. Tog även blodprov för KUB. Ska du göra det?
  • hellohello84
    Neiti75 skrev 2015-02-05 19:40:47 följande:

Jag vill göra kub och frågade om det. "Här" får man bekosta det själv om man är över 35. Tyvärr görs det inte här i Kiruna, så jag vet inte vilket som blir närmast. Eftersom jag ändå måste åka någon annan stans är det

kanske mer värt att göra fvp eller mkp. Får se. Men något test tänker jag iaf ta, därför är det synd att kub inte görs här iom att det är i princip riskfritt..

Jag förstår, dumt att det är så olika vad som erbjuds mellan landstingen. Här i storstan erbjuds det till alla oavsett ålder men rekommenderas väl främst för 30+

Gör de de i Gällivare? Eller behöver ni åka till Sunderbyn? Kram från en utflyttad norrbottning :)
  • hellohello84
    Knäck skrev 2015-02-19 13:14:06 följande:
    Ja usch vad långsamt det var att komma igenom vecka 12 smile4.gif Jag tror det är det långsammaste jag varit med om i hela mitt liv och då försökte vi ändå bli gravida i mer än ett år - första gravidveckorna var som tre år?!

idag är jag 12+0 och det är skönt men kan inte slappna av före kub är gjort. Jag vill också börja förbereda men det är ju som du säger lite tidigt. Försöker tänka att jag måste spara något till resten av graviditeten, vill ju inte ha allt klart i vecka 20 :-P
    Jag håller med! De här veckorna har varit de mest långsamma! I vecka 11+3 och ska göra kub nästa torsdag. Tänker att får vi dåliga värden så har vi tid att förbereda oss. Är snart 31. Pappan har inte heller fått se de två tidiga vul-en då han veckopendlar men på torsdag ska han vara med :) Har min mamma på besök i helgen och har inte berättat då vi vill vänta till efter kub-testet. Min bror och svägerska har varit med om en tråkig graviditet nyligen och vill inte att min familj ska oroa sig i onödan. De bor långt bort så har hittills inte varit så svårt att dölja. Har lagt på mig några kilo och har svårt att hitta lämpliga kläder och är kvällstid väldigt uppsvälld och undrar hur jag ska kunna komma undan med att inte dricka en klunk under hela helgen (middag med släktingar ikväll och middag ute imorgon). Vi är riktiga foodies så hör inte till vanligheten att skippa det helt även om jag aldrig dricker speciellt mycket. När har du tid för kub?
  • hellohello84
    Knäck skrev 2015-02-24 22:50:32 följande:

Ultraljud idag var alldeles fantastiskt. Roligt att jag startat en september-tråd när jag tydligen ska ha barn i augusti! Blev flyttad till 13+2 och bf 28/8... Men hänger gärna kvar här smile5.gif

En otrolig lättnad och glädje att se fostret på bild. Vilken upplevelse. Känner mig riktigt gravid smile1.gif

Grattis, vad kul! :)

Fick du en bra bild? Har hört att många fått sin bästa bild just i vecka 12-13 :)

Fick ni svaret från kub-testet även igår eller dröjer det? Vi ska imorgon, är så förväntansfull! :)
  • hellohello84
    Knäck skrev 2015-02-25 07:43:22 följande:
    Jag tycker ju att bilden är bra men jag är ju förälskad i motivet så jag är nog partisk... :-P

phpy1FP4K70032.jpg

Vi fick låg risk på ultraljudet men blodprovsvaret kommer imorgon. Jag är inte orolig, bara lycklig smile1.gif

Njut av morgondagen! Så himla häftigt smile1.gifsmile1.gif
    Vilken jättefin bild och liten :)

Nu längtar jag ännu mer till imorgon!! :)

Jag är inte heller orolig. Vi har varit med om så mycket det senaste året så nu är det vår tur att få glädjas :)
  • hellohello84

@knäck! Idag har vi fått se lilla pyret. Helt magiskt! Har du fått svar på kub-testet ännu? Vi fick 1/1200, vilket var helt normalt :) skönt! Men hade såklart önskat att det var en ännu högre siffra.

• hellohello84
    Knäck skrev 2015-02-26 21:18:35 följande:
    Å vad roligt! Magiskt är ordet! Hur kan den finnas gömd i ens mage? Det är fantastiskt.. Vad tyckte den blivande pappan? Fick du nån bra bild? Hade ni berättat för omgivningen redan eller ska ni göra det nu?

Vi började berätta efter att vi fått siffrorna (1/11000 på DS och 1/200000 eller nåt på övriga). Ska dock vänta med att berätta för min mamma eftersom hon bor långt bort och jag hade planerat en resa dit sen innan så jag tar det när jag träffar henne. Vill ju se reaktionen live smile5.gif

Är det nån som har eller ska berätta på nåt roligt sätt?
    Helt fantastiskt! Var stor skillnad från VUL i vecka 9, nu var det ju en liten sprattlande minimänniska därinne <3 Pappan var stolt och lycklig! Vi fick 3 fina bilder, en där pyret låg på mage med benen i kors, och en i ryggläge :)

Kan nästan inte sluta titta. Har inte fotat av de, skulle inte kunna få något gjort på jobbet då :) vi har inte berättat för någon ännu, då jag söker jobb på liten ort och vill inte riskera att inte ens få komma på intervju, Kruxet är att våra familjer bor långt bort och vi har bestämt att berätta när vi ses nästa gång, vilket är till påsk, då vi om allt går vägen är i vecka 18 :) får se om det håller, tycker magen börjat växa ordentligt nu!
  • hellohello84

Jag med! Men har inte det förrän efter påsk. Ska ringa och kolla om vi inte skulle kunna få komma veckan innan. Tänker att det är ett så bra tillfälle att få berätta det under påsken då vi trädde många :)

Jag hade tänkt göra samma sak till min mamma som är en stickgalning, och till farmorn och farfarn tänkte vi försöka få en liten kusin som är 4 år att berätta att han ska få en liten kusin vid en gemensam middag :)

• hellohello84

Och jag går in i vecka 14 idag :) grattis till andra trimestern, ni som går in i vecka 15 :) Otroligt vad fort det går! Just nu snurrar tankarna kring de medelbra siffrorna på Kub. Någon annan som fått kring 1/1200?

• hellohello84
    Kesella skrev 2015-03-03 12:56:18 följande:

Jag tackar för mig i denna tråd och önskar ALLA lycka till med er små gulliga bebisar som är påväg till Er <3

Så himla tråkigt :( Beklagar verkligen.
  • hellohello84
    Knäck skrev 2015-03-05 18:02:57 följande:

Det händer grejer med magen! Kommer säkert skratta åt denna lilla fis-mage om några månader men just nu är jag ju stolt haha

phpAWycdC33006.jpg

Vad fin!
  • hellohello84
    26number1 skrev 2015-03-06 18:31:44 följande:
    Jag började på nytt jobb i måndags (ett mammavikariat) och tänker inte berätta förrän jag gjort min provanställning och skrivit på papper för själva vikariatet. Så jag måste vänta minst en månad till :/
    Jag är nästan i samma sits. Vi ska flytta och söker jobb i en småstad där våra familjer och flesta vänner bor. Vill därför inte berätta för någon än, så att en i alla fall får möjlighet att komma till intervju (finns nästan inga jobb ute) och i så fall ha möjligheten att berätta själv om en går vidare men det kommer bli en utmaning stt dölja. Min kula är i samma storlek som Knäcks, om inte större kvällstid. (Får hoppas på morgonintervjuer helt enkelt haha). God natt
  • hellohello84
    Boonyi skrev 2015-03-08 13:49:58 följande:

Hemma hos oss har det blivit en kofta och ett par små färgglada babytofflor.

Åh vad fina! Jag stickar små vantar, men det tar hundra år. Är så trött på kvällarna
  • hellohello84

Var på rul idag och är så glad! Allt såg bra ut och blev flyttad från 17+2 till 17+5. Så kär i Lill-Bullen i magen

• hellohello84
    skepparbarn skrev 2015-04-13 20:00:32 följande:
    Ja vi har fullt stöd och gick idag ut med det offentligt (facebook) för att folk ska ha chansen att ta hänsyn till det som hänt. Så jag slipper berätta om någon frågar hur det går osv. Det är min födelsedag idag och efter fyra dygn i tystnad fick vi tag på läkaren som gav oss domen. Vi har tid i uppsala på onsdag och imorgon ska vi träffa kurator. På lördag blir vi förhoppningsvis igångsatt och efter måndagen kanske det är över. En hel vecka till. Vi kommer anmäla till socialstyrelsen eftersom ingen ens förklarade vad felet var, utan vi blev hemskickade med en dödsdom.

Nu ska jag dra mig tillbaka härifrån, och önskar er all lycka Utan oro och obehag! Kramar
    Vad fruktansvärt sorgligt

Tänker på er och hoppas att ni får ett bättre bemötande när ni får träffa er lille son <3
Svar på tråden Första barnet september 2015