Första barnet september 2015
Ja det är tydligen många som kör tidigt ul. Jag kommer inte göra mitt förrän v. 12 och inte träffa BM förrän v.9. Är i 5+4 idag, inte värst mycket symptom men tar det lugnt och oroar mig inte :)
Ja det är tydligen många som kör tidigt ul. Jag kommer inte göra mitt förrän v. 12 och inte träffa BM förrän v.9. Är i 5+4 idag, inte värst mycket symptom men tar det lugnt och oroar mig inte :)
Inte Vårdcentral och inte BVC, du ska ringa MVC. BVC är först efter barnet är fött.
Grattis till graviditeten!
Själv är jag i vecka 6+1
Ska till mvc den 20de även om det bara är en hälsokoll så ser jag fram emot de! Men undrar om man borde ha med sin partner? Han går nämligen en intensivkurs för körkort och jag vill egentligen varken skjuta upp hos mvc eller att han ska avboka körlektionen. Hur gör ni?
Idag går jag in i v.7 (6+0) . Allt känns bra, något trött bara !
Någon annan här på tråden som har övervikt och har funderingar kring det ?
Eller är det bara jag...
Hejsan, har läst här och glatts med alla. Är själv troligtvis i vecka 8. Har haft väldigt sparsamma blödningar, nån fläck i trosan och lite på papperet. Varit så i några dagar, men nu har det gått en vecka utan dessa.
Är orolig och ville göra vul men ingen tid fanns på länge. Hade bara ältest hemma, teststrecket kom innan jag han räkna till fem.
Va kan detta betyda?
Tacksam för svar.
Hade inskrivningssamtal idag, samma dag som jag går in i vecka 9! :)
Jag gjorde blodprov inför KUB och när jag ska på det vanliga ultraljudet i vecka 12 som är standard här så kommer dom också att mäta. Då får vi reda på hur stor risken är. Dock kommer jag inte göra fostervattenprov på risken är hög, för 1 av 100 leder till missfall. Inte värt det.
Har inskrivning nästa vecka.. Har börjar grubbla på om man ska be om ett KUB eller inte. Risken för mf finns ju iom det men det kan ju vara skönt att veta. Hur går era tankar?
Är det någon som fått tips av bm/apoteket vad som är effektivt och skonsamt vid nästäppa? Jag är beroende av nässpray sen många år och det funkar ju, men nu använder jag typ en flaska i veckan och det känns inte alls okej. Men nåt måste jag ta, annars blir jag galen.
Tack för svaren IMHO och RocaGihl, ska försöka lugna ner mig! :) Vi vill gifta oss men att stressa fram det bara för att vi nu är gravida känns dumt och väldigt gammaldags. Ska försöka få tankarna under kontroll :D
Jag är 26 och kommer göra KUB, men här blir alla erbjudna det kostnadsfritt :) Skulle inte gjort det om jag behövt betala för det.
Jag kallar den för pyret :) Lilla pyret liksom! Känns också här som en kille man man kan ju ha helt fel.