• Knäck

Första barnet september 2015

De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

• Svar på tråden Första barnet september 2015
  • Chester

Hej på er! Jag fick mitt livs första plus imorse :) skulle haft mens den nionde. Har ännu inte fått svar på vilken vecka jag är i men ska ta det testet imorgon tänkte jag som visar vilken vecka. Den där appen gravidkollen säger iaf att jag är i vecka 5+4 :) hur gör jag sen? Ringer jag vårdcentralen eller direkt till BVC?

• Pinda77

Hej,

Första barnet för mig med. Är i vecka 6 (5+1). BF 14 September. Inge besvär alls just annat än trött och ömmande bröst.Önskar nästan jag mådde lite illa så det kunde kännas lite mer riktigt, knäppt va??!! :)

• Johansson91

Hej!

Jag plussade ida och är i vecka 5 (4+4). Blev mycket förvånad då jag slutat försöka att bli gravid Flört. Hade missfall i augusti och fick skrapa i september så är ändå glad att jag blev gravid efter 4 månader. Det är andra gången jag har plussat i mitt liv och är fortfarande livrädd att det ska gå lika fel som sist. Men börjar smått bli lite glad. 

Såg att det vara flera som har BF den 17/9-15 Skrattande

• Chester
    Pinda77 skrev 2015-01-13 15:54:44 följande:

Hej,

Första barnet för mig med. Är i vecka 6 (5+1). BF 14 September. Inge besvär alls just annat än trött och ömmande bröst.Önskar nästan jag mådde lite illa så det kunde kännas lite mer riktigt, knäppt va??!! :)

Haha vad gulligt! Men jag håller med dig! :) jag har bara ömma bröst och min annars platta stenhårda mage har fått en liiitenliten bula. Trodde kanske det var julmat men icke ;) när ska ni berätta för era föräldrar eller har ni redan gjort det?
  • Neiti75

Jag undrar bara om man kan bifoga bf listan med infon om oss till ts så blir det mer överskådligt. Eller?

• Pinda77
    Chester skrev 2015-01-13 16:07:56 följande:
    Haha vad gulligt! Men jag håller med dig! :) jag har bara ömma bröst och min annars platta stenhårda mage har fått en liiitenliten bula. Trodde kanske det var julmat men icke ;) när ska ni berätta för era föräldrar eller har ni redan gjort det?
    Jag vill nog vänta så länge som möjligt innan jag berättar. Mina föräldrar har redan 7 barnbarn och 5 bonus barnbarn så de kan tålmodigt vänta på min nyhet :) Jag längtar mest efter att kunna dela nyheten med mina syskon och vänner etc. Men väntar som sagt hellre tills det känns lite säkrare, speciellt med tanke på min ålder - blir 38 i sommar.
  • Knäck
    Neiti75 skrev 2015-01-13 16:07:58 följande:

Jag undrar bara om man kan bifoga bf listan med infon om oss till ts så blir det mer överskådligt. Eller?

Jag ska fixa det där... så fort jag hittar orken ;)
  • Lovven
    Johansson91 skrev 2015-01-13 15:58:49 följande:

Hej!

Jag plussade ida och är i vecka 5 (4+4). Blev mycket förvånad då jag slutat försöka att bli gravid . Hade missfall i augusti och fick skrapa i september så är ändå glad att jag blev gravid efter 4 månader. Det är andra gången jag har plussat i mitt liv och är fortfarande livrädd att det ska gå lika fel som sist. Men börjar smått bli lite glad. 

Såg att det vara flera som har BF den 17/9-15 

Grattis :) är du 91:a?

Vi kanske borde fixa en fb grupp?
  • Innaj
    Johansson91 skrev 2015-01-13 15:58:49 följande:

Hej!

Jag plussade ida och är i vecka 5 (4+4). Blev mycket förvånad då jag slutat försöka att bli gravid . Hade missfall i augusti och fick skrapa i september så är ändå glad att jag blev gravid efter 4 månader. Det är andra gången jag har plussat i mitt liv och är fortfarande livrädd att det ska gå lika fel som sist. Men börjar smått bli lite glad. 

Såg att det vara flera som har BF den 17/9-15 

Hej och grattis till plusset! Är i samma sits som du gällande missfall, eller hade ma som upptänktes 4 veckor efter fostret dog.

Är också fruktansvärt nojjig ! Vet inte vart jag ska ta vägen ibland :,( vill bara snabbspolad tiden framåt & att allt ska bli bra denna gången :(

Sa din läkare något om det är vanligt att få 2 mf/ma på raken?
  • Wooden
    Chester skrev 2015-01-13 16:07:56 följande:
    Vi berättade för mina föräldrar och min lillasyster igårkväll. Är enligt gravidappen i v.6 (5+5). Mamma hade haft det lite på känn sa hon, och alla blev glada. Vi ska nog vänta ett par veckor med att berätta för sambons familj. Dom är många syskon och vi vill ändå berätta för alla ungefär samtidigt, så tror vi håller på det lite till. Det är vår första graviditet, så det är lite svårt att hålla sig, även om man vet att man kanske skulle vänta tills det känns lite säkrare.
    Har dock inte ringt bm än!
Svar på tråden Första barnet september 2015