Inlägg från: NattaLind |Visa alla inlägg
  • NattaLind

BF september 2015!

Hoppar in här! :)

Fick mitt plus igår och ska vara i vecka 2-3. BF i slutet av sep antar jag? Noll koll! Känner mig så himla ogravid att jag nästan tror att plusset var fel. Dock testade jag med två olika så det är på riktigt :P

Men hittills har jag bara något ömma bröst och lite, lite illamående ibland.

• NattaLind
    PaLo skrev 2015-01-06 11:49:41 följande:

Har du fått v 2-3 på ett digitalt test? I så fall är du i vecka 4-5. Testen mäter från befruktning, medan barnmorskor osv räknar från senaste mensens första dag. Alltså ca två veckor före befruktningen!

Stort grattis till graviditeten!

eriwag skrev 2015-01-06 11:52:02 följande:

Plussade igår med digitalt test. 1-2 v fick jag. Men är i vecka 5 pga sista mensens första dag :) 11/9 är jag beräknad. Så du är nog runt där oxå :)

Jaha! Här kommer tjejen med noll koll, haha. Där ser man. Då förstår jag varför appen räknade så knasigt enligt mig när jag skulle fylla i vilken vecka jag var i :D

• NattaLind
    eriwag skrev 2015-01-06 17:37:50 följande:

Skönt för dig att ovetande hoppa fram några veckor ;)

Samtidigt hänger jag inte med riktigt.... i appen Gravidkalender skulle man fylla i första dagen i sista mensen... men då säger appen att embryot är fyra veckor gammalt? Och det stämmer ju verkligen inte? Min ÄL var för 2,5 vecka sen lite drygt.
  • NattaLind

Min cykel är 30 dagar, så stämmer inte helt på mig heller....

Men man räknar alltså embryots dagar från första dagen i sista mensen med?

• NattaLind
    Lissing skrev 2015-01-06 20:02:39 följande:
    Här på FL´s gravidkalender har dom "Kroppen" och "Embryot" har jag för mig... och då står det i början att "ännu är du egentligen inte gravid än"... Nåt sånt. Så dom skiljer nog på det ändå.
    081118, 100703, BF 150912
    När jag fyllde i sista mensen här på FL så fick jag ändå att embryot ska vara ca så många dagar och det tror jag inte på :P

Haha, vårdcentralen får berätta för mig när det blir dags :P
  • NattaLind
    Lissing skrev 2015-01-06 20:17:32 följande:

På riktigt är det väl lika gammalt som sedan den dagen man hade ÄL.
    I så fall är mitt embryo 16 dagar gammalt Glad fasen vad lite det låter...

081118, 100703, BF 150912
    Haha, ja och mitt är 19!

Vore kul mest för utvecklingen och veta hur man räknar embryots dagar :) Så man vet om appen och FL stämmer eller inte.
  • NattaLind
    eriwag skrev 2015-01-06 20:46:38 följande:

Kollade här på fl när jag borde va beräknad och de stämde inte överens med appen jag har. Skiljer två dagar men ändå :)

Nej man får lite olika! Men vecka 5 ska jag i alla fall vara i, stämmer med beskrivningen av försenad mens osv :)
  • NattaLind

Jag sitter nu och väntar på att dom ska ringa upp :) Väldigt spännande.

Vi kommer ta reda på det innan, jag vill vara förberedd på vad som kommer. Inte för att det spelar någon roll vilket det blir, däremot vill jag veta innan jag föder :)

• NattaLind

Haha, dom hade visst ingen mottagning för gravid just dit jag ringt, utan bara efter födsel. Så fick ringa till två andra ställen men där var telefontiderna fulla hos båda. Får testa imorrn igen! :)

Men vet inte vilken jag ska välja. En mottagning i hyfsad närhet av där jag bor, eller en i närheten av mitt jobb?

Svar på tråden BF september 2015!