BF september 2015!
Hej! Bf i slutet av aug. Har någon av er gjort tidigt VUL och hur stort var ert fostret då?
Hej! Bf i slutet av aug. Har någon av er gjort tidigt VUL och hur stort var ert fostret då?
Hej!
Enligt SM hade jag BF 26/8 men efter jag varit på privat VUL så ändrades datumet till 1/9.
I fredags började jag blöda lite smått och det har fortsatt under hela helgen tillsammans med magont. Idag klarade jag bara inte av det längre utan åkte in akut... Var så rädd att graviditeten avstannat. Läkaren undersökte mig och allt så bra ut med fostret. Hjärtat slog fint.
Däremot så hade jag en extremt känslig livmodertapp, den blöder bara man petar på den. Läkaren tyckte inte att det verkade helt ok så jag ska få komma tillbaka på en mer noggrann cellprovskontroll redan under veckan.
Så ni som har blödningar kanske även ni har problem med känslig livmodertapp? Läkaren sa att det är vanligt att man blöder från den då man är gravid.
Jag har verkligen INGA symptom så det behöver inte vara negativt.
Jag var enligt SM i v 7+4 då jag gjorde VUL men flyttades exakt 1 vecka tillbaka. Fostret var i 6+4 7,8 mm.
Jag har alltid blivit flyttad bakåt i mina graviditeter och ändå gått över tiden i 2 veckor dessutom...
Konstigt att jag plussade 10 dagar efter att jag beräknades ha blivit gravid.
Timglas- så enligt deras beräkningar på vilken dag plussade du då?
Jag har gjort 3 VUL. Första privat i v.6+0. Sedan ett några dagar senare då jag hade blött lite under flera dagar och haft magsmärta och kände oro. Det sista efter en väldigt stor blödning.
Alla mina blödningar berodde på att jag har ektopi (då slemhinnan från livmoderhalsen "krypt" ur och satt sig på själva livmodertappen)
Jag har haft ytterligare en stor blödning men inte gjort ul efter det då jag antar (och hoppas) att det beror på ektopin.
Nästa ul blir vid KUB om typ 2-3 veckor. Längtar! Först efter det kommer jag vilja berätta att jag är gravid.
GrusGrus- jag beklagar verkligen! Sån fruktansvärd upplevelse.
Jag fick hem min doppler igår och testade att lyssna. Fick leta ett tag men hörde sedan ett litet hjärta! :) Är i 11+0 enligt SM men enligt tidigt VUL i 10+0
Lördagsgodis-hur ska ni filma RUL? Går det att filma på skärmen med sin mobil eller ber man de filma där och man köper filmen?