• idorina

BF september 2015!

Hej! Hoppar gärna in här :) Plussade för 1 vecka sedan med första barnet. Väldigt oplanerat. Är beräknad till 12 september och är idag i vecka 5+0 :) inga symtom alls än sålänge, förutom molvärk nån gång då o då. Eventuellt att ett litet illamående poppar upp ibland vid hunger.

Jag är 25 år och min sambo är snart 28, har en hund på 2 år också, är riktigt nervös hur han ska reagera!

• idorina

Jag har inte ringt mvc än. Är ju bara i v 5+1 än så jag tycker det är lite tidigt. Tänker nog vänta till v 10 iaf, är ju inte direkt något speciellt med första träffen :)

• idorina
    Sarah89 skrev 2015-01-11 17:17:26 följande:

Har du barn sedan innan? :) eftersom det är vårt första så ville jag ta kontakt direkt så ringde nästan direkt efter att jag plussat. Ska dit vecka 8+0 för ett tidigt ultraljud och se om vi kan höra hjärtslag och titta så att fostret ligger i livmodern. Och sen blir de inskrivning veckan efter!

Nä inga barn sen innan. Men vi blev gravida för 2,5 år sedan, så då gick jag på ett första samtal. Men pga olika orsaker blev det inte så att vi behöll det...Här får man inte göra ultraljud förrän i v 18..
  • idorina
    Sarah89 skrev 2015-01-11 19:49:14 följande:

Okej! Ja, jag har förstått att det varierar väldigt med når man gör första ultraljudet och hur många man gör osv.

Är rätt glad att vi kommer få göra ett redan i v.9 och förhoppningsvis kommer få höra hjärtslag :)

Men hade det varit att även vi fått vänta så hade man ju självklart gjort det :)

Jo det varierar ganska stort i landet. Man får bara göra ul här om det är nåt speciellt. Typ konstiga blödningar eller så. Annars får man fint vänta :) Så därför känns det bättre att vänta med att ringa till bm lite längre fram, så man slipper vänta så himla länge :)
  • idorina

Denna graviditet var VÄLDIGT oplanerad för oss, sambon har fast jobb sedan 8 år tillbaka men jag har varit arbetslös ett bra tag. MEN, idag fick jag jobb som startar imorgon! Så jäkla skönt! Nu kan man slappna av lite :)
    Var bara tvungen att skriva av mig.

Är i V5+2 idag, inga nämnvärda symtom ännu. Inga ömma bröst, knappt nån växtvärk.. Man blir ju lite orolig..

• idorina
    snusmumriken skrev 2015-01-12 17:57:09 följande:

Fy vad skönt! Jag hoppas på samma då jag också är arbetslös..

Ja det var verkligen välkommet! Har varit så himla nervös över att inte ha någon inkomst, men nu verkar det ordna sig :)
  • idorina

Första dagen på nya jobbet är gjord. Av 7 timmar stod jag upp 6 h och 45 minuter ungefär. Resulterade i rosa flytningar och mensvärk nu när jag kom hem. Känns lite sådär..

• idorina

Jag är i v 6, 5+4. Jag jobbar på Big boy så det finns inte så mkt tid till att sitta annat än på lunchen som är 30 minuter..

• idorina

Jag som inte skulle ringa bm förrän kring v 12 kunde idag inte hålla mig. så på fredag har jag hälsosamtal med bm :) v 5+4 idag och det går så himla långsamt.

• idorina
    Mysmia79 skrev 2015-01-16 14:51:47 följande:

Hänger på här :) 7+0 i dag

Känner mig inte ett dugg gravid. Hur har ni andra det med illamående och andra gravidsymtom?

Jag har inte haft några symtom alls, förrän typ häromdagen. Nu mår jag illa och brösten börjar ömma.. Är i vecka 6+0 imorgon.
Svar på tråden BF september 2015!