• Lovven

BF september 2015!

Jag är beräknad till den 31 aug, får jag vara med här ändå :) ?

• Lovven
    Cessely skrev 2015-01-07 22:34:48 följande:
    Men stackars dig :( Håller tummarna att allt ser bra ut i morgon. Kram
    Jag har vart uppe och kissat minst två gånger varje natt, är i vecka 7. Otroligt frustrerande då jag verkligen behöver min sömn. Ibland kissar jag fem gånger på en timme och då inte typ lite kiss utan typ som en häst haha.

Någon mer än jag som känner sig nedstämd och känner ångest? Trots att graviditeten varit efterlängtad. Jag känner inte riktigt igen mig själv. Eller är alla på denna tråden super lyckliga?
  • Lovven
    BabyJia skrev 2015-01-07 22:38:03 följande:
    Tack så mycket. Behöver alla tummar som går:)
    Vid min förra grav (då gjorde jag dock abort) hade jag en blödning och ganska påtaglig smärta under ett par dagar men jag var fortsatt gravid. Lycka till i morgon.
  • Lovven
    Cessely skrev 2015-01-07 22:54:28 följande:
    Haha..ja jag kissar med i massor :)

Ja än är jag lycklig (v.4) men vet med mig att deppighet kan komma. Kom över mig ibland lite då och då någon dag så där i mina två tidigare grav. Men då va jag kanske lite längre gången. Men är hormoner så helt normalt även om det är jobbigt för stunden jue :(
    Ja det är fruktansvärt jobbigt. Jag har längtat efter barn sen jag gjorde abort när jag var 20 (är nu 24) och när jag träffade min sambo var jag säker på att han var mannen jag ville ha barn med. Numera tvivlar jag på allt, till och med honom och om jag ens vill bli mamma!? Känns otroligt jobbigt det har dock blivit något bättre för stunden i alla fall att prata med andra gravida.
  • Lovven
    lördagsgodis skrev 2015-01-07 22:56:52 följande:

Jag tror nästan alla gravida känner någon stans att va tusan håller jag på med! Var det verkligen det här jag ville? Vi hade ju sagt att vi skulle vänta tills i maj men blev gravida nu och så blöder jag lite på det och jag har haft hemskt dåligt samvete för att jag ibland tänkt att va tusan kan jag inte bara börja blöda ordentligt så har jag det överstökat. Men samtidigt vet jag att jag ju helst av allt vill att allt är bra där inne och det här är en slags skyddsmekanism man kör med.

Det är ju så frustrerande att det inte är någon som pratar om den psykiska hälsan som gravid. Jag var inte beredd på att jag skulle må så otroligt dåligt psykiskt. Ibland har jag tom önskat missfall vilket känns fruktansvärt.
  • Lovven
    Cessely skrev 2015-01-07 23:12:24 följande:
    Ja det är ju en stor omställning och tycker det är sunt att man oroar sig lite över som gör vi rätt osv. Det är ju ett stort steg, ett livslångt ansvar. Man måste få tillåta sig att va lite nere då och då. Bara de inte går överstyr. Ja du förstår vad jag menar. Kommer bli lättare att känna sig lyckligare när man väl känner bebisen i magen ..då får man mer ett mammaband till det.. Kram
    Jag hoppas verkligen att det blir bättre. Just nu känner jag nästan ingen glädje och jag hoppas inte detta ska fortsätta sju månader till då vet jag inte hur det kommer gå. Hur är det med sexlusten för er? Min har dött vilket suger :(
  • Lovven

Efter som jag mår så psykiskt dåligt av denna graviditet tänkte jag be om att få göra ett vul när jag ska till mvc i morgon. Någon som gjort så tidigt? Är i v.7. Börjar bli orolig att de inte ska finnas något hjärta som slår.

• Lovven
    Timewaster90 skrev 2015-01-08 12:36:40 följande:

Hej, tänkte hoppa in här :)

Jag fyller 25 i vår och väntar vårt andra barn.

Är beräknad aug/sep.

Våran son är 2,5.

Välkommen :) Ser är att du är i min ålder. Jag har BF 31 aug så vi kanske får samtidigt :)
  • Lovven
    Babydreamer skrev 2015-01-08 15:32:40 följande:

Började nyss blöda rätt mycket missfall är nog ett faktum...

Det är vanligt med blödningar men är det mycket så kontakta läkare! Håller tummarna!
  • Lovven
    collansM skrev 2015-01-08 15:37:05 följande:

Hej! Jag plussar för 5 minuter sen :D bf 16 september. Andra barnet :)

High five! Grattis vad roligt :)
  • Lovven
    Carerra skrev 2015-01-11 21:46:59 följande:

Har blödit lite smått sen em idag. Inga mängder än. Hade sex imorse. Men det började som sagt på em. Är superledsen och vågar inte hoppas på att det ska gå vägen ändå. Ringer upp direkt gyn öppnar imorgon. Kram på er fina tjejer och tack för att ni håller tummarna!!

Jag håller tummarna för dig. På mvc säger de ju dock att det är väldigt vanligt att blöda lite så vi får verkligen hoppas på det bästa!!
  • Lovven
    Mockingjay skrev 2015-01-12 14:19:12 följande:

Mockingjay här!

Bf 4/9, plussade den 27e december.

Tar examen på fredag och börjar nytt jobb på måndag. Detta plus hemligheten i magen gör att min hjärna går på högvarv just nu. Mår dessutom gravid-illa. Är trött, borde plugga, tycker synd om mig själv och har panik för att jag inte får knappt något vettigt gjort idag!

Välkommen till min vardag! Jag pluggar inte men hade nyss köpt en ny camping när vi plussade. Så många stora saker på en gång! Jag är trött och vill bara sova samtidigt som jag har svin mycket att göra på företaget plus en hjärna på högvarv.
  • Lovven
    sagofröken skrev 2015-01-12 18:58:44 följande:

Förstår att det är extra nervöst samma vecka som gått fel en annan gång!

Tror inte det finns något landsting som har tidiga ultraljud på rutin, men det finns ju ett antal skäl att göra vul ändå. Vanligast är väl vid smärtor, blödningar, efter tidigare komplikationer (tex utomkveds), efter ivf eller vid extrem oro, tex efter upprepade missfall. Annars går det ju alltid att betala för privat ul om en är väldigt orolig men inte har medicinska skäl.

Här i tråden tror jag att de flesta ultraljud denna vecka beror på misstanke om utomkveds, om jag inte är helt ute och cyklar?

Alla förutom jag. Jag ska på ul i V8 nu på måndag pga ångest och oro. Det får jag gratis efter att jag förklarade läget.
  • Lovven
    MissJP skrev 2015-01-12 20:30:48 följande:

Gratis? Alltså inte ens vanliga avgiften?

Ja helt gratis :)
  • Lovven

SNÄLLA HJÄLP! Min smärta i brösten som jag haft sen plusset är puts väck! Inatt hade jag en huggande smärta i magen som gick över snabbt och har ej haft blödning. Tror ni jag kan ha fått missfall??

Svar på tråden BF september 2015!