• jojs

BF september 2015!

Hej! Jag är i vecka 4+4 Glad kan jag joina er?
     vi har försökt få barn i 2 år och 7 månader. I våras fick jag missfall i vecka  5. Vi har påbörjat en utredning eftersom man misstänker att jag har pcos. nu blev vi gravida igen 7 månader efter missfallet. Är så lycklig och rädd på samma gång. Fyller 33 om 2 veckor och har inga barn. Längtar så efter ett barn...

Har hemsk mensliknande känsla, är trött och ena stunden känner jag mig överhettad för att lite senare frysa. Dessutom mår jag småilla mest efter jag ätit snarare än innan. Är det normalt?

• jojs

Jag förstår också att man vill tänka framåt och ta tillvara på de positiva känslor man har som gravid. Men det är ju så många som drabbas av missfall och har man haft det en gång så vill oron att det ska hända igen inte riktigt ge med sig. Men jag försöker njuta så gott jag kan ändå, men kan nog inte riktigt slappna av helt förrän efter vecka 12. På kvinnodagen borde vecka 12 ha passerat för mig, låter fint tycker jag

• jojs
    Mysmia79 skrev 2015-01-16 14:51:47 följande:

Hänger på här :) 7+0 i dag

Känner mig inte ett dugg gravid. Hur har ni andra det med illamående och andra gravidsymtom?

Jag mår illa efter att jag ätit och när jag vaknar på morgnarna. Jag kissar ofta, har lätt huvudvärk hela tiden, mensvärksmärtor, nyser ofta, är patologiskt trött och börjar lätt gråta Tungan ute Jag blir också lätt irriterad, fast retar mest upp mig på min stackars man. Jo, jag blir lätt överhettad i ena sekunden för att frysa i nästa. Många symptom, jobbigt men det är värt det så länge jag har en bebis i magen.

• jojs
    Eveelina89 skrev 2015-01-16 16:56:19 följande:

Ja hemskt va det, ändrade tid till måndag men jag kände att hon inte var trevlig hon hälsade inte ens på oss?

Så min man ringde och avbokade så jag ska ringa och boka tid på ett annat ställe på måndag.

Hoppas det blir bättre. :)

Fy så otrevligt, vad bra att ni avbokade! Hoppas ni får ett bättre bemötande nästa vecka
  • jojs
    nasj skrev 2015-01-17 23:28:28 följande:

Nån av er som kommer göra KUB test?Är så himla osäker,är 33 så risken ökar,men har en kompis som gjorde KUB test sin första graviditet,hon var då 29 år.Testet visade att barnet troligen har down syndrom,min kompis blev helt uppgiven och samma kväll gick vattnet,om jag minst rätt var hon i v 36,hon ligger inne i 3 dagar men sen kommer bebisen.De ligger på neo bra länge,men tjejen (bebisen) som idag är 5 är fullt frisk,har inte down syndrom och kan redan läsa.Gör mig så himla kluven,min man har sagt att jag måste göra testen och skulle det visa sig över 60% chans för down så vill han att vi gör abort,jag tycker det är helt ologiskt,hur tänker ni?Kommer ni göra KUB?

Är det ditt första barn? Jag fyller 33 snart och väntar mitt första. Jag vill nog göra kub test men litar inte riktigt på sjukvården. Men kan kännas skönt att ha det gjort och sen ta ställning. Om jag förhoppningsvis får behålla barnet den här gången.
Svar på tråden BF september 2015!