• nasj

BF september 2015!

Hoppar också gärna in.Plussade 5 dagar för BIM och enl graviditetsuträknaren här på FL så borde bebbe om allt går bra komma 15 sep. Är 33 år,har två barn på 3 och 5 och det här är helt chockerande och oplanerat.Min man ville verkligen inte ha fler barn,men han har (som tur är) ändrat sin åsikt nu,själv har jag hoppats på en tredje,tror på ödet Är som alla andra orolig nu i början,vet att får jag missfall nu så kommer inte min man vilja ha fler,känns lite som sista chansen. Jag har ju inte direkt åldern på min sida heller,vilket gör det lite extra nervöst,men försöker att inte tänka negativt,blir det missfall,så var det inte ett friskt foster och ingen jag gör kan påverka.Har dock börjat äta extra järntabletter och folsyra. Har inte så mkt gravsymtom,mår illa hela dagarna,men inget utöver det,inga ömma bröst,kanske lite spända,men har inlägg så det är rätt svårt att veta.Har inte läst igenom tråden,var rätt mkt inlägg.Nån annan som väntar tredje och bor i Sthlm?

• nasj

En fråga,har någon av er andra feber?Har haft 38 graders feber sen nyårsafton,vet inte om det har samband med graviditeten el ej....

• nasj
    lördagsgodis skrev 2015-01-14 14:43:49 följande:

Jag har lite förhöjd temp. Brukar ligga på 36,8 och ligger nu på 37,5. Har gjort det även mina andra graviditeter så tror det är normalt.

Ahh,då lär det ju vara pga grav.,tack!
  • nasj

Nån av er som kommer göra KUB test?Är så himla osäker,är 33 så risken ökar,men har en kompis som gjorde KUB test sin första graviditet,hon var då 29 år.Testet visade att barnet troligen har down syndrom,min kompis blev helt uppgiven och samma kväll gick vattnet,om jag minst rätt var hon i v 36,hon ligger inne i 3 dagar men sen kommer bebisen.De ligger på neo bra länge,men tjejen (bebisen) som idag är 5 är fullt frisk,har inte down syndrom och kan redan läsa.Gör mig så himla kluven,min man har sagt att jag måste göra testen och skulle det visa sig över 60% chans för down så vill han att vi gör abort,jag tycker det är helt ologiskt,hur tänker ni?Kommer ni göra KUB?

• nasj
    nasj skrev 2015-01-17 23:28:28 följande:

Nån av er som kommer göra KUB test?Är så himla osäker,är 33 så risken ökar,men har en kompis som gjorde KUB test sin första graviditet,hon var då 29 år.Testet visade att barnet troligen har down syndrom,min kompis blev helt uppgiven och samma kväll gick vattnet,om jag minst rätt var hon i v 36,hon ligger inne i 3 dagar men sen kommer bebisen.De ligger på neo bra länge,men tjejen (bebisen) som idag är 5 är fullt frisk,har inte down syndrom och kan redan läsa.Gör mig så himla kluven,min man har sagt att jag måste göra testen och skulle det visa sig över 60% chans för down så vill han att vi gör abort,jag tycker det är helt ologiskt,hur tänker ni?Kommer ni göra KUB?

Tillägg...Stämde inte riktigt med veckorna där,var inte samma dag som hon gjorde KUB (som visst inte var KUB utan fostenvattenprov) utan flera veckor senareGlad

jojs skrev 2015-01-18 00:50:32 följande:
    Är det ditt första barn? Jag fyller 33 snart och väntar mitt första. Jag vill nog göra kub test men litar inte riktigt på sjukvården. Men kan kännas skönt att ha det gjort och sen ta ställning. Om jag förhoppningsvis får behålla barnet den här gången.

JOJS: Nej,väntar 3:an. Gjorde inte KUB med mina andra två, så känner mig väldigt kluven...

Svar på tråden BF september 2015!