BF september 2015!
Hejsan! Jag hoppar in här. Testade precis positivt (yey!!) efter ett (långt) halvårs misslyckande. Om detta går bra och inget oönskat händer blir detta mitt tredje barn, en sladdis då mina två andra barn är 8,5 och 10.
Hejsan! Jag hoppar in här. Testade precis positivt (yey!!) efter ett (långt) halvårs misslyckande. Om detta går bra och inget oönskat händer blir detta mitt tredje barn, en sladdis då mina två andra barn är 8,5 och 10.
Nu har jag ansök till gruppen, vi ska hålla graviditeten hemig ganska länge tänkte vi denna gång för släkt och vänner.
krukset är att jag ska bo på hotell med min bästa tjejkompis i slutet på januari och vad gör man om hon frågar om jag vill ha en cider eller så. Vi ska liksom fira lite. Sen känner hon på sig saker så himla bra. Nu blev jag nervös ju.
Idag plussade jag!!
Jag och sambon har försökt bli gravida sedan i mars förra året och har använt mig av appen NaturalCycles. Min mens är otroligt oregelbunden men fick tack vare appen reda på min ÄL och ja, nu väntar vi vårt första barn!
Nu är frågorna självklart hur många som helst;
Hur många test har ni gjort? Jag tog två imorse och de gav båda tydliga resultat.
När ska man boka tid med BM?
Jag drack vin i lördags, hade verkligen ingen anledning att misstänka graviditet. Borde jag oroa mig?
Tänkte fråga här om det är någon av er som har eller vet nåt om underfunktion av sköldkörteln? Jag tog lite prover dagen innan jag fick veta att jag var gravid.
Ringde idag för att kolla läget och då sa de att det provet hade kommit tillbaka och visade på en liten underfunktion.
Så jag säger att jag är gravid och att vi haft svårt att bli gravida och att jag behöver komma vidare med det om jag ska få medicin osv. Då får jag en telefontid på fredag.
Har hört att det är stor risk för missfall i samband med sköldkörtelproblem om man inte får medicin.
Då blir man ju ledsen och stressad när man inte får hjälp. Och nu i början när det händer så mycket med utvecklingen, jag känner mig riktigt irriterad nu och undrar om jag ska behöva gå med på att jag eventuellt får missfall eller att någon blir fel i utvecklingen för att jag inte blir tagen på allvar?
Har man väntat i ett och ett halvt år på att bli gravid så man ju rätt nojjig. Säkert så kan det va sköldkörteln som spökar när det gäller fertiliteten.
De på mvc säger bara att jag ska vänta in läkaren (hon verkar dessutom småtrött på oroliga tjejer som mig) och se om jag får medicin för det behöver man äta. Jaha?! Det händer ju supermycket grejer i utveckligen just nu. Hon menar att de inte kan hjälpa en blir det missfall så blir det oftast ändå osv.
Blir så ledsen! Hon vet uppenbarligen inte hur det är att bli gravid efter så lång väntan.
Något VUL hade hon absolut inte hört att någon får göra, man lyssnar inte på barnets hjärta förrän i vecka 25 och ett ultraljud görs i vecka 18.
Jag känner att jag verkligen verkligen är förbannad på bemötandet redan innan jag ens börjat gå där. Vill bara börja lipa...
Jag har inte varit nojig alls (nästan iaf..) vid mina två tidigare graviditeter men nu känner jag att jag oroar mig massor för att nåt ska gå fel. Mest för att jag inte alls känner mig gravid! Jag mår inte illa, brösten gör iof ont men inte mer än vad de gör innan mens och växtvärken i magen har försvunnit. Men jag är iof bara i 4+5 så alla graviditetsbesvär hinner väl komma antar jag. Men någon slags "bekräftelse" på att jag ÄR gravid hade varit lite småkul. Jag förstår de som grav.testar sig gång på gång nu faktiskt XD
Jag minns inte när det började med illamåendet för mig vid mina två andra graviditeter. Jag minns bara att jag mådde illa dygnet runt hur länge som helst och tänkte att om jag någonsin får för mig att bli gravid igen får nån se till att prata riktigt allvar med mig, haha.
Men i gravid-appen jag har på telen verkar det som att illamåendet brukar komma smygande runt v5-6. Så vi får väl se, om nån vecka förbannar vi väl att vi önskade oss lite graviditetssymtom ;)
Jag har inte gått med i fb-gruppen och jag undrar om ni vet att eftersom det stått här vad gruppen heter sökte jag på den för att ev gå med och så då att det gick att kolla vilka samtliga medlemmar i gruppen var, så om ni vill vara helt hemliga för utomstående bör ni kolla om det går att dölja vilka som är medlemmar. Vet inte om det går, men ni bör kolla möjligheten.