• MaCeLu

BF september 2015!

Hej!

Plussade i morse och är lite chockade, både jag och min man. EN ENDA GGN på fyra år missade vi att skydda oss och nu är jag gravid i vecka 4+2.

Det är mitt femte barn jag nu väntar och jag känner mig så osäker på om det här är rätt.

Vi var ju klara med små bebisar här.

Har haft en del tecken, men trodde ändå aldrig det skulle vara så att jag verkligen VAR gravid.

Är det fler som inte planerat sin graviditet här inne?

• MaCeLu

Vad roligt att det var fler som fått flera barn tidigare!!

Att det är syskon som bakas ????

• MaCeLu
    lördagsgodis skrev 2015-01-21 09:37:41 följande:
    Vi ville ha ett till barn men inte just nu, det blir vårt tredje och det blir en liten sladdis men den är välkommen även om jag ibland undrar vad vi gett oss in på!
    Ja visst är det välkommet, det är det ju. Men planeringen går ju pt skogen. Ännu ett par år med småbarn. Vi har fyra st innan på 16,13, 9 och 4 (blir 5 sent i år) sen tidigare.

Hur gamla är era?
  • MaCeLu
    Sopp skrev 2015-01-21 12:31:47 följande:

Här är vår lilla ärta! Hen är tydligen 8 veckor och 2 dagar, 17 mm stor. Allt såg fint ut, blev överraskad att de gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt som jag var inställd på

Så jättefin!!!
  • MaCeLu

Om man går med i FB gruppen, syns det bland ens vänner då??

Vi kommer hålla detta för oss själva så länge som möjligt. Både för dom närmaste och jobb etc.

Eftersom det inte är planerat och vi själva måste Landa i allt ordentligt, se så allt är bra och inte slutar i MA (hade ett sent MA innan yngsta dottern) så försöker vi nog att hålla oss från alla andras åsikter så länge som möjligt...

• MaCeLu
    lördagsgodis skrev 2015-01-21 14:38:30 följande:

Våra barn blir 8 och 6 i år och ibland undrar jag vad vi tänkte nu när allt äntligen lugnat ner sig. Vi körde på säkra perioder vilket funkat fint tidigare men inte nu tydligen:)

Ja det är ju precis det vi med gjort... Funkade inte så säkert den här ggn ????

Jag tänker också så hela tiden. Vad gör vi nu... Börjar om igen. Så "smidigt" med stora barn ????
  • MaCeLu
    Lissing skrev 2015-01-22 17:17:12 följande:

En liten parvel med tickande

hjärta visade sig idag på UL.

Hon mätte att jag var i v 6+6

och inte 6+4 som jag trott

Men det var svårt att mäta exakt

så här tidigt sa hon, och enligt

ÄL-tester så ÄR jag i v 6+4 faktiskt,

så jag fortsätter räkna enligt det

Så fin!! Grattis ????
  • MaCeLu
    isabelless skrev 2015-01-22 21:10:44 följande:

Jag har mått bra i 2-3 dagar nu, vad jag hoppas att det fortsätter! Det är så otroligt skönt att kunna stå upp, röra sig och framför allt ÄTA igen! Jag hoppas illamåendet gett sig nu. *PEPPAR PEPPAR*

Går in i vecka 10 på lördag och vi har nu berättat för både blivande moster, mormor, morfar, farmor och farfar! De blev så glada. Har ni berättat ännu?

Skönt att du mår bättre! ????

Vi har inte och ska inte berätta för ngn på länge. Vill hålla det för oss själva. Dels för att landa i det (det här var ju väldigt oplanerat) och för att det känns mysigt denna ggn att kunna gå l
  • MaCeLu

...få Låta det vara vår lilla hemlighet så länge som möjligt. Har berättat så tidigt alla andra ggr ????

Svar på tråden BF september 2015!