Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

BF september 2015!

NattaLind skrev 2015-01-15 15:20:30 följande:

Jag måste säga att det spelar nog inga roll vilka "tecken" man får, är man orolig som person så kommer man nog oroa sig oavsett - absolut inget illa menat! :)

En del har ju nästan inga symtom och utläser det som missfall, medan andra har massor av symtom och utläser just det som missfall.

Det är ju precis lika vanligt att man inte har symtom som att man har det så här tidigt in i en graviditet :) Jag har nästan inga symtom alls och jag oroar mig inte alls, det blir som det blir och jag kan inte förändra framtiden ändå. Däremot tror jag att om jag är glad, lycklig och lugn så skickar det bra vibbar till embryot och "ökar" chansen för att allt ska gå bra :)

Om man vart med om tråkigheter som missfall så är man på sin vakt vare sig man vill eller ej!! De är väl jätte bra att du inte känner någon oro men vi alla är olika, de är ju bara till att acceptera o respektera varandra?
  • karro 2014

Godkväll:))

Hur e det med er?? Tror att mitt illamående håller på o smyga fram, känner mig rörig i magen, blir äcklad av o tänka på mat stundvis. Den här känslan när man vart magsjuk o ex ätit lasange (när man spytt o mått dåligt), då är de ju de sista man vill ha när man är frisk sen.. Så känns de.. Klassas de som illamående?

• karro 2014
    Emeralda skrev 2015-01-23 20:07:53 följande:

Jag har inte gått med i fb-gruppen och jag undrar om ni vet att eftersom det stått här vad gruppen heter sökte jag på den för att ev gå med och så då att det gick att kolla vilka samtliga medlemmar i gruppen var, så om ni vill vara helt hemliga för utomstående bör ni kolla om det går att dölja vilka som är medlemmar. Vet inte om det går, men ni bör kolla möjligheten.

Kan även tillägga att det den som skapat gruppen som lagt omslagsbilden med september månad, de förstår ju vem som helst vad de handlar om!
  • karro 2014

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången. Blev tillbaka flyttad en dag bf 10/9

• karro 2014
    1StoltMamma skrev 2015-01-27 19:24:06 följande:
    Härligt, vilken vecka är du i ?
    Ja känns härligt o få de bekräftat att allt ser bra ut, är i v7+4 idag:)
  • karro 2014
    lördagsgodis skrev 2015-01-27 19:21:15 följande:

Grattis till ett tickande hjärta:)

Tack tack=))
  • karro 2014

Gick på toa imorse och fick syn på att jag har färgade flytningar nu (gul/brunaktiga) aldrig haft de innan... Nu är jag orolig kan jag säga..slängde mig på telefon o sjukanmälde mig.. Kan inte jobba o vara såhär orolig!!

• karro 2014

Tack för ditt stöd<3 var helt knäckt imorse då jag hade lite mer bruna flytningar och kände av värk ner till (antagligen molvärk då) .. Tänkte att nä såhär vill jag inte ha de i helgen med dagarna fylld av oro.. Åkte in till gynakuten fick dock sitta där i 6 timmar.. De va värt de, fick åter igen se ett pickande hjärta.. Jag var helt övertygad om att jag fått mf, symtomen är försvunna nämligen.. Men jag hade fel...

• karro 2014
    Cessely skrev 2015-01-29 14:09:54 följande:

php8Brm1o26985.jpg

Wiihooo! LYCKLIG <3 Ett tickande hjärta såg vi idag. V.6+5!

Grattis:)))
  • karro 2014

Hej:)) tänkte att nu e det dags att hoppa in här, vart inne o läst en del men valt att vänta med att skriva.. Men nu så... Vi väntar en liten flicka som skall heta Ella som beräknas att komma den 9/9=))

• karro 2014
    lördagsgodis skrev 2015-04-20 22:16:00 följande:

Grattis karro och välkommen:)

Vi väntar nog oxå en tös som troligast får heta Alva. Är det ert första barn?

Tack tack:) detsamma till er:)

Ja de är vårt första barn, ni?? =)
  • karro 2014
    rosali84 skrev 2015-04-20 21:53:26 följande:
    Grattis till tösen och välkommen hit!
    Tack så jätte mycket:)) vet du vad du väntar för någon liten krabat:)??
  • karro 2014
    1StoltMamma skrev 2015-04-28 19:22:25 följande:

Vi ska nog satsa på en brio smile denna gången, blivit kär i den haha

Blivande 2 barns mamma
    Den e ju så snygg:)) vi var o köpte den i helgen faktiskt men vi valde att inte ta hem den utan vi hämtar den 4 veckor innan lillan är beräknad:) vindil ett bra pris, på babyproffsen 5800kr så får du både ligg och sitt del, regnskydd till båda delar:)
  • karro 2014
    Mockingjay skrev 2015-05-05 15:04:08 följande:

Ligger i sängen och stortjuter. Fk har nekat mig grav.penning stod det i brevet jag nyss öppnade. De anser inte att jag har ett ansträngande jobb. Jobbar på förskola med 35 barn i åldern 1-5 år och idag var vi kort om folk så jobbade kl.06-13 med en fem minuters fika under hela passet. (Är TRÖTT vilket bidrar till att jag gråter).

Så nu blir det väl till att överklaga... :-/

Sjukskriv dig???
  • karro 2014
    1StoltMamma skrev 2015-05-05 16:41:12 följande:

Fick även ett nytt bf så den 25/9 är liten beräknad

Blivande 2 barns mamma
    Va roligt:)) grattis till lyckat rul:))
  • karro 2014

Åhh nu börjas detta jäkla tänkandet!! Vill kunna slappna av o njuta...

Gav papperna till min chef för ansökning av havandeskapspenning, den fylldes i och jag fick tillbaka ett papper där orden var i handen på FK, vilket skulle resultera till att dem inte godkänner detta.. Ringde o prata med honom om man kanske kunde ändra lite grann (jobbar som undersköterska inom hemtjänsten) och kommer aldrig att kunna jobba hela vägen ut.. Då när jag kommer med de exemplet skall han nu försöka omplacera mig... Att jag kanske får lättare uppgifter eller om jag sitter på kontoret. Va fan!! Jag vet ju inte hur jag kommer att må de sista, känns ju bättre o ha havandeskapspenning godkänd o klar än att räkna med mig som en arbetskraft och sedan bli sjukskriven..?

• karro 2014

Kan inte förstå hur man kan ha ångest/panik över att man går upp i vikt av en graviditet...vad förväntar man sig? De är ju ett liv som växer till sig.. Det borde man ha tänkt på innan blev gravid, om man nu är så fokuserad på själva vikten.

Alla graviditeter är sig olika så sluta jämför !!!

• karro 2014
    SituationW skrev 2015-05-23 17:50:55 följande:

Hej gänget, får jag lov att hoppa in här? Ska ha den 29 augusti enl alla beräkningar men kanske blir september ändå ;) första barnet, bosatt i Mölndal och längtar galet mycket ;)

Välkommen=))

Va roligt, jag har bf 9/9 och är också från Mölndal:)
  • karro 2014

Idag kom de efterlängtade brevet från försäkringskassan ang graviditetspenningen, och det blev beviljat... Så härligt=))

• karro 2014

Grattis till alla bebisar<3 Gud så söta:))

Själv så har man åkt på både förkylning, halsont, hosta o ögoninflammation, bf om 3 dagar!!!

Tänkte höra med er ang halstabletter, är de ok att äta vicks halstabletter som man köper i affären?

Svar på tråden BF september 2015!