Inlägg från: Grus grus |Visa alla inlägg
  • Grus grus

BF september 2015!

Smyger in ett litet Hej i denna grupp. Har precis gått in i v.8 men har det lite komplicerat och ska på vul nr 2 på måndag för att se om det verkligen är något. Än så länge är bf den 2 september om allt är ok. Har följt tråden men inte skrivit något då jag är lite rädd att folk jag känner ska få veta. En fb-grupp vore ju toppen!

Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • Grus grus

Nu har jag också ansökt om att få gå med i gruppen!

• Grus grus
    Marian03 skrev 2015-01-21 01:41:22 följande:

Ja kanske man ska göra det istället, oftast är det bättre.

Hon jag pratade menade att man inte gör mer än ett ultraljud och det är det som är runt vecka 18.

För det var väldigt skadligt för barnet att strålas så när man gör övriga ultraljud, typ vul eller så.

Tror hon bara ville att jag skulle sluta prata om det?

Det är ju många som gör vul ju?

På grund av komplikationer har jag gjort två vul. Snart ska jag göra kub och sen blir det ju vanliga ul, så minst fyra denna graviditet kommer det att bli. Har full förtroende till att läkarna skulle sagt och gjort något annat om flera vul vore skadligt.
  • Grus grus
    MaCeLu skrev 2015-01-21 19:54:39 följande:

Om man går med i FB gruppen, syns det bland ens vänner då??

Vi kommer hålla detta för oss själva så länge som möjligt. Både för dom närmaste och jobb etc.

Eftersom det inte är planerat och vi själva måste Landa i allt ordentligt, se så allt är bra och inte slutar i MA (hade ett sent MA innan yngsta dottern) så försöker vi nog att hålla oss från alla andras åsikter så länge som möjligt...

Nej det syns inte. Vågar skriva mer där än här då det kryllar av folk jag känner här på fl som vet mitt nick.
  • Grus grus

Grattis till Blixt3 och Bjoorkk som ska gifta sig i sommar! Vi gifte oss nu på nyårsafton så bara vi visste om graviditeten. Det var också en härlig känsla!

• Grus grus
    Saffron skrev 2015-01-23 13:07:07 följande:

Hej!

Grattis till alla plus! :)

Nu kanske jag vågar gå med i en grupp! 

38 år, väntar första barnet.

Plussade strax före jul och enligt ägglossning har jag bf nån gång slutet augusti/början av september. 

Anledningen till att jag inte gått med i någon grupp än är att min man och jag har väldigt tråkiga erfarenheter i bagaget. Vi har försökt bli gravida i snart 5 år, och det har varit ägglossningsstimuleringar och ivf-försök. Vi har varit gravida 2 ggr innan, utomkved augusti 2013 som slutade dramatiskt i akut operation, samt en tvillinggraviditet som slutade i MF/MA i v 9 i april 2014. Med detta bakom sig har vi inte ens vågat göra någon "happydance" hemma. Snälla, kom inte med en klämkäck ramsa om att vi väntar barn och inte missfall. Har man våra erfarenheter vet man att man inte kan slå klackarna i taket än. Troligtvis kommer jag inte slå klackarna i taket förrän min mage är för stor för detta!  

Pga utomkvedet har vi fått göra tidiga ultraljud, och den lilla knodden var lite senstartad. Ett ultraljud innan nyår visade bara hinnsäck och gulesäck. 9 dagar senare ett tickande hjärta. I torsdags gjorde vi ett tredje ultraljud, och då hade den vuxit till sig, nästan vuxit i kapp och hjärtat slår fint. Bedömdes vara i v 9. Så nu börjar vi andas ut och faktiskt tro på att vi kanske kommer att bli föräldrar i augusti/september! (Ingen dålig födelsedagspresent då jag fyller år 4 sep...  )

Har redan skrivit in mig hos BM (samma som vid tidigare graviditeter). Nytt ultraljud om 2 veckor och KUB veckan efter det!

Finns det någon facebookgrupp? Är alltid lättare att följa en grupp där!

Välkommen! Jag är också i v.9. Beräknad 1 september. Leta upp gruppen "sommargummor" på FB.
  • Grus grus

Trodde knappt att det skulle bli fler nu, för nu börjar det bli oktober - bebisar.

• Grus grus
    Madicken01 skrev 2015-01-25 22:19:16 följande:

Ja man väntar nästan på att oktober-tråden skall dyka upp som ett tecken på att vi kommit en bit på vägen ;)

Haha! Precis så tänker jag med! Har faktiskt till och med kollat lite efter den.
  • Grus grus
    Hugge skrev 2015-01-26 22:51:37 följande:

Jag är beräknad ca 25/9, jag och min sambo bestämde oss för att försöka bli gravida för inte alls länge sedan, på andra försöket lyckades vi.

Till saken hör att första gången det inte blev så blev jag lite besviken, men inte jätteledsen. Nu känns allt uppåner och jag vet inte hur det här känns. Jag älskar min sambo massor och är störtförälskad i honom, men jag är ändå inte riktigt lycklig över den här graviditeten, snarare lite nedstämd. Jag grubblar mycket på hur det ska gå i framtiden (har ett barn sedan tidigare och separationen från den pappan var oändligt jobbig) och hur det skulle bli om jag blev ensam med två barn. Jag hoppas att det bara är gravidhormoner som spökar och att det här snart går över.

Jag blir omplacerad på mitt jobb pga säkerhetsrisker när man är gravid vilket gör att jag var tvungen att berätta för min chef direkt, och därmed vet de flesta på min arbetsplats väldigt tidigt. Tänk om något händer innan vecka 12?!

Förutom bf-datum och stycket angående ditt jobb, så kunde det varit jag som skrivit det där. Jag hoppas också att min nedstämdhet angående allt ska gå över. Vill inte bli ensam igen med ytterligare en unge. Jag kände inte heller det där glädjeruset även om detta var planerat. Jag är mest orolig. Och inte blev det bättre av att jag har massa komplikationer samtidigt som mitt ex bråkar och igår dog min farfar. Känns som att jag inte kunnat glädja mig en enda sekund av den här graviditeten än. Det är bara elände efter elände hela tiden.
  • Grus grus
    karro 2014 skrev 2015-01-27 17:41:54 följande:

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången. Blev tillbaka flyttad en dag bf 10/9

Vad härligt!
  • Grus grus

Kan någon ta bort mig från bf-dokumentet på FB? Glömde göra det innan jag gick ur gruppen. Jennie 1 september.

• Grus grus
    Hugge skrev 2015-02-01 09:57:24 följande:

Såhär några dagar senare har det vänt, har varit ledig en vecka från jobbet och ska dit imorgon och "sitta av tiden". Så imorgon kommer hela min skvallriga arbetsplats ha något att prata om. ???? Jag måste då även berätta för exet vilket känns lite jobbigt, men bättre det än att han får veta på omvägar.

Hoppas att det ljusnat lite även för dig!

Nej jag fick missfall igår 9+2. Enligt vul hade det dött bara dagen innan. Har bara varit fullt med komplikationer men på grund av allt som dessutom är runt mig just nu är jag helt knäckt psykiskt.
  • Grus grus
    lördagsgodis skrev 2015-02-01 11:19:15 följande:

Visst hade du gjort flera vul? Hade du komplikationer och vad hände igår? Känner med dig och hoppas ni snart blir gravida igen.

Japp allt var fel redan från början. Jag fick extremt lågt blodtryck, uvi och svimmade en kväll så att jag slog mig blodig och fick åka ambulans. Vul på kk-akuten som var osäker så fick vänta en vecka och sedan tillbaka till kk för nytt vul. Sjukskriven en vecka på grund av extrem yrsel. Tillbaka till vul som visade allt bra och vi fick kort på bebis med oss hem och fick höra hjärtljud. några dagar senare fick jag blödning och tillbaka till kk för vul igen. Tredje gången. Allt ok igen och vi åkte hem. Efter att ha blött i 10 dagar förändrades plötsligt blödningarna och blev kraftigare och mer klara (inga flytningar utan mer som mens). Nytt vul som visade att det var dött. Fick värktabletter och blev hemskickade. Vi är helt förstörda. Allt var ju ok. förra veckan var ju allt ok. Vul visade att det dött dagen innan blodet förändrades. fick riktiga förlossningsvärkar (har ju ett barn sedan innan) och sen kom det ut igår. Läkare sa att jag bara skulle spola ner det. Jag såg allt. Lilla pytte-handen, liten näsa. Och jag spolade ner det. Vet inte hur jag någonsin ska kunna bli glad igen. Vi var i v.10.

Så hela alltet var fel från början, men när alla sa att det var bra trodde man på det istället för att lyssna på min egen kropp som sa att det skulle gå fel.

Jag bara gråter och gråter.

Men kan någon ta bort mig från bf-dokumentet i facebookgruppen? Jag gjorde aldrig det innan jag gick ur gruppen. Bf 1 september. Jennie.
  • Grus grus

När man gått in i v.10 börjar man ju ändå tänka mer framåt. Då trodde jag i alla fall att den värsta faran var över. Speciellt när man fått kort på den lilla.

• Grus grus
    lördagsgodis skrev 2015-02-01 13:01:31 följande:

Grus grus förstår att den bilden är omöjlig att få ur huvudet:( hoppas verkligen ni får ert efterlängtade syskon snart.

Ja den bilden bär jag med mig resten av livet.
    jenwal skrev 2015-02-01 13:08:17 följande:

GrusGrus- jag beklagar verkligen! Sån fruktansvärd upplevelse.

Önskar inte min värsta fiende att gå igenom det vi går igenom just nu. Sen dog min farfar i veckan också så det är bara skit skit skit.
Svar på tråden BF september 2015!