• Miiiam

BF september 2015!

Hej ! Jag plussade igår och detta kommer bli mycket tufft! Har 3 barn flicka 9 och 2 pojkar 7 o 5 år. Jag har diabetes o har nämligen gjort 3 kejsarsnitt !! Min läkare sa att jag skulle få en utav dom bästa läkarna som skulle hjälpa mig med kejsarsnittet om jag planerade att bli gravid igen. Så nu blir det till att pressa kroppen hårt s sockret går ner. Jag och min man är glada men samtidigt oroliga för min hälsa. Grattis till er alla som också plussat. Kramar till er !

• Miiiam
    Miiiam skrev 2015-01-11 21:40:05 följande:

Hej ! Jag plussade igår och detta kommer bli mycket tufft! Har 3 barn flicka 9 och 2 pojkar 7 o 5 år. Jag har diabetes o har nämligen gjort 3 kejsarsnitt ! Är 36 år! Min läkare sa att jag skulle få en utav dom bästa läkarna som skulle hjälpa mig med kejsarsnittet om jag planerade att bli gravid igen. Så nu blir det till att pressa kroppen hårt s sockret går ner. Jag och min man är glada men samtidigt oroliga för min hälsa. Grattis till er alla som också plussat. Kramar till er !

• Miiiam

Hej på er! Jag måste nog tyvärr hoppa ur denna tråden :( gjorde ett VUL idag, läkaren hittade en rom hinnsäck! Antingen är jag flera veckor fel inom att jag tyvärr inte kommer ihåg min senaste mens. Eller så är det en "OFOSTRIG" graviditet. Att graviditeten fortsätter utan något foster. Usch hoppas verkligen inte det. Ska tbx nästa vecka!

• Miiiam

Hej på er igen! Jag måste bara meddela att jag inte lämnar denna tråd! Idag såg jag ett foster och ett fint tickande hjärta sa spec läkaren :) så jag hade inte en "ofostrig" graviditet! Så nu väntar vi på att vårat 4:e barn ska komma i slutet på september :) småsår glad! Många besök blir det på speciellt mvc inom min diabetes, men det är det värt :)

• Miiiam

Jättefin mage.. njut! Tycker också att min mage är stor :)

fyrklöver81 skrev 2015-02-10 17:10:10 följande:

Tredje barnet vecka 10. Snart går det inte dölja längre. Tycker jag är väldigt stor för att vara så tidigt i graviditeten. Inte mkt muskler där inte :)

• Miiiam

Hej på er! Har varit på gyn akuten idag! Haft magsmärtor sen 1 vecka tbx. Nu i 3 dagar har jag blödit och blöder ännu mera nu :( fostret fanns där men hon var osäker på om hjärtat slog. En kollega till henne kollade också. Hon sa att fosterhinna börjat gå sönder! Början till MF sa hon. MEN dom ville att jag ska gå på KUB UL som jag har på måndag. Har googlat och läst flera liknande fall som det gått bra för. fick ett nr till en kurator. Hon frågade även om jag har haft myomer någon gång. Usch inte det också. Så ledsen så ledsen.....

• Miiiam

Hej igen! I helgen var den värsta helgen i mitt liv. Lördags morse in till gym akuten. Konstaterades början till missfall. Åkte hem men på kvällen började helvetet! I över 7 timmar hade jag blödningar kramper svimfärdig kallsvettig. Gubben min ringde ambulansen, han sa allt detta även att jag har diabetes. På 10 minuter var dom här. Jag låg på golvet o hade så ont. In i ambulansen fick morfin morfin och morfin. I några minuter försvann smärtan inne på gyn mottagningen. Sen brakade det loss! Skrek o grät som en gris. Upp till operation. När allt var klart o jag låg på avdelningen så kom läkaren och sa att allt gick bra men att dom även hittade 2 sstora myomer i livmodern som de tog bort! Är hemma nu, sörjer. Har fått missfall tidigare. Men nu har det tagit hårt på mig. Önskar er alla lycka till?

• Miiiam
    Miiiam skrev 2015-03-02 13:10:04 följande:

Hej igen! I helgen var den värsta helgen i mitt liv. Lördags morse in till gym akuten. Konstaterades början till missfall. Åkte hem men på kvällen började helvetet! I över 7 timmar hade jag blödningar kramper svimfärdig kallsvettig. Gubben min ringde ambulansen, han sa allt detta även att jag har diabetes. På 10 minuter var dom här. Jag låg på golvet o hade så ont. In i ambulansen fick morfin morfin och morfin. I några minuter försvann smärtan inne på gyn mottagningen. Sen brakade det loss! Skrek o grät som en gris. Upp till operation. När allt var klart o jag låg på avdelningen så kom läkaren och sa att allt gick bra men att dom även hittade 2 sstora myomer i livmodern som de tog bort! Är hemma nu, sörjer. Har fått missfall tidigare. Men nu har det tagit hårt på mig. Önskar er alla lycka till ?

• Miiiam

Lycka till med ett hjärta ? ska det naturligtvis vara ;) inte frågetecken !quote=74947506][quote-nick]Miiiam skrev 2015-03-02 13:11:05 följande:[/quote-nick]

[/quote]

Svar på tråden BF september 2015!