• hilja14

BF september 2015!

Hej!

Plussade idag! :D Bf runt 3 september räknar appen ut. Inga direkta symtom mer än att jag mått lite små illa fram och tillbaka senaste veckan (kunde ju ha varit all god julmat;))

Har ett MA i bagaget för ca fyra månader sedan... Men nu hoppas vi på bättre lycka :)

• hilja14

Hej igen! Roligt att följa er. Å skojj för er som fått turen att se era små hallon! Jag gick in i vecka 8 i fredags och är idag i v8 (7+2). Mycket trött, lätt illa mående och ömma bröst. 

Det som oroar mig nu är att jag för ca en vecka sedan, efter samlag hade jag en pytteliten rosa flytning som endast sågs vid två toa besök på pappret och gick över på en dag, inget lång varigt.
    Men idag väldigt nyligt gick jag på toa efter samlag och då kommer det klarrött blod i toa. Jag har inte ont, inte haft eller har någon "mensvärk".. Bör jag vara orolig tror ni eller kan det vara så att jag har känslig livmodertapp efter samlag? Mest ororlig eftersom mitt MA började med denna typ av färg på blödningen (hade mycket mer ont då) och den kom spontant.
    Hoppas att ni kan lugna mina funderingar även om det så är det negativa..:)

• hilja14

Tror ni även att jag kan få en akuttid för undersökning för att stilla min oro om jag ringer och frågar min barnmorska imorgon? 

• hilja14

Ringde min barnmorska idag och berättade om min oro och hon rekommendera mig att ringa till den privata kliniken för att se om de hade någon tid för att kolla. Så jag hoppas att de har en tid ganska så snart så vi får veta :)

• hilja14

På torsdag ska jag få veta hur det står till. Hoppas verkligen att det är positivt.. Min blödning upphörde väldigt fort igår. Men ska bli skönt att få veta!

• hilja14

Idag fick vi se ett hjärta som tickade på och allt såg bra ut trotts mina små blödningar jag haft. Känns lite lugnande att få se att allt är ok. Läkaren sa att det borde gå bra denna gång. Håller tummarna att jag om tre veckor får höra på hjärtat när vi är på inskrivningen hos barnmorskan :)

Min barnmorska rekommenderade färsk ingefära emot illamående, sea band eller åksjuketabletter :)

• hilja14
    sagofröken skrev 2015-01-31 20:43:00 följande:

Någon annan som är i v.10 nu? Jag har inte kräkts på två dagar. Känns lite ovant...

Jag är i vecka 10 (9+1). Mitt illamående kommer och går men aldrig så jag kräks eller känner att det är olidligt jobbigt :)
  • hilja14

Är hos svarföräldrarna i helgen (de vet ingenting) och vi ska bada bubbelpool som de har. Läste på internet och de flesta verkar avråda varmt bad (badtemp över 38.5grader) samt att bakterier produceras i bubbelpool ökar risken för UVI och svamp. Lika bra man avstår att bada. Som tur brukar jag avstå ibland då jag är en badkruka.

Vad anser ni om varmt bad? :)

• hilja14

Vecka 10 (9+2) och påväg in till akuten. Fick plötslig kraftig smärta i hela underlivet. Efter en timme kom blodet.. så nu vill jag bara få bekräftat om hur det står till. Känns så ledsamt.. fick också se ett tickande hjärta för två veckor sedan och läkaren sa att allt såg bra ut.. Så hjälplös man är eftersom man inget kan göra..

• hilja14

Glädjande besked! Fick se ett hjärta som fortfarande slår och bäbisen rörde sig så att vi såg det också. Liten lättnad! Smärtan är borta, men blöder kraftigt som läkaren inte kunde svara på varför jag blödde. På onsdag ska jag till gym och se hur det ser ut. Tills dess ska jag äta medicin som hämmar blodflödet lite.

Tänk om det ändå kan vara positivt trotts kraftig blödning?! :) Vill hoppas på att det ser lika bra ut på onsdag:)

• hilja14

Jag upplever jobbiga kramper i underlivet. Värst är att jag svimmar så fort jag ska på toa.. Jag hoppas att det går över För fy så ont det gör. Och det kommer bara sådär ifrån ingen stans...

• hilja14

Glädjande besked även idag på återbesöket. Fick till och med bild denna gång med mig hem. Tänka sig att allt kan se bra ut trotts smärta som gjorde att jag låg och vred mig, svimma och kräktes utav och blödde väldigt mycket. (Så mycket att jag fick medicin för blödning). Så konstig kroppen är ibland! Men är verkligen såååå glad över att allt ser bra ut. Hoppas detta kan ge er andra som blödig en mer positiv känsla! Att trotts blödning (och smärta) kan allt se bra ut. :)

Hemlighetsenshemlis: Vad spännande med två hjärtan! Grattis! :D

• hilja14
    Pluppla skrev 2015-02-16 13:56:39 följande:

Måste fråga er.. Hur är era magar?? Min har varit katastrof denna helgen.. Fick använda microlax i fredags och idag.. Har aldrig hänt förr.. Känns som jag måste få nått utskrivet för så här kan jag inte ha det :(

Det gäller att röra på sig, äta fiber, äta katrinplommon, torkade aprikoser, linfrö och undvika sånt som inte är så bra för en redan trög mage. Hoppas att du hittar någonting som fungerar.. inte alls kul att ha svårt med magen! För mig är det bara en kopp kaffe som hjälper min mage :)
  • hilja14
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-27 07:41:14 följande:

Nu väntar jag på att bli uppringd. Är så himla orolig så jag vet inte vad jag ska ta mig till riktigt.

Jag har haft problem med blödningar under första trimestern. Har haft sådant flöde på blodet att jag fick tabletter emot det. Hade dessutom jätte ont. Men allt såg bra ut! Idag är jag i v14 (13+0) och har haft brun aktig blödning/flytning i två veckor.. Men hjärtat slår på min bäbis! Så bäst är att få se själv på skärmen att allt är bra med bäbisen så lugnar man sig lite. Hoppas det går bra! Lycka till :)
  • hilja14
    beetroots skrev 2015-03-18 13:08:36 följande:

Tror jag känner bebisen nu! Herregud vilken sjuk känsla! Har inte mycket att jämföra med då de är min första gravidgraviditet, men de känns som de sprattlas där inne!

Samma här! Känslan är underbar!! :D 
  • hilja14

Till er som inte vill sätta era barn på förskola förens de är 18mån eller senare, måste få fråga hur ni känner för förskolan? Väldigt nyfiken då jag utbildar mig till förskolelärare nämligen :) Förskolan arbetar efter en läroplan som ni själva kan läsa på Skolverket, alt be förskolelärare berätta om. Lite trist att läsa att folk faktiskt inte riktigt litar på förskolan! Det är på förskolan en stor del utav språkutveckling sker också, samt social kompetens och samarbetsförmåga.

Jag hade RUL i måndags och vi väntar, vad BM kunde se en liten flicka och allt såg bra ut. Blev flyttad till 6/9 från 3/9. Vilken känsla att få se krabaten som sparkas i magen, kom några lyckotårar! Har moderkaka i bakvägg så bm frågade om jag kände sparkar/fladder, vilket jag gjort sedan v 16 :')

Svar på tråden BF september 2015!