• Lotta80

BF september 2015!

Hej hej :)

Hoppar in här! Bf 19/9 enligt appen, på min födelsedag :)

Hade ett utomkveds i mars och ett missfall i okt så nu hoppas vi på att det är vår tur!! Väldigt nojig över allt men så e det väl för alla. Ömma bröst, ont i magen o illamåendet har börjat smyga på på kvällarna. Gick in i v. 7 igår :)

• Lotta80
    Cessely skrev 2015-01-26 17:57:30 följande:

Någon som varit med om liknande??? Testade ju mig och fick gravid på flera tester. Ja känner mig gravid och ingen mens. Ska va gravid i v.7 enligt sista mens. Men tittade på mina gravtest nu som jag sparat o skulle slänga..då finna där inga plus kvar??? Trots tydliga resultat. Testade även plus gravid 1-2 veckor för några veckor sedan på digitalt. Men varför försvinner plussen på stickan en tid efter??? Eller tyder det att det är fel på graviditeten då??

Det försvinner efter ett tag, inget att oroa sig över.
  • Lotta80
    Cessely skrev 2015-01-26 19:03:14 följande:
    Ok, va bra :) Men så konstigt. Inte varit med om det tidigare?
    Mitt försvann oxå efter ett tag :) lite synd för man vill ju spara det :)
  • Lotta80
    Madicken01 skrev 2015-01-28 09:10:42 följande:

Fick i morse se ett litet hjärta som slog och längden stämde på mina antal veckor, 7+3. En lättnad! Nu håller vi tummarna...32 veckor till :).

Åh grattis :) vilken lättnad!!
  • Lotta80
    Pinda77 skrev 2015-01-28 10:27:20 följande:
    Åh vad härligt att höra. Jag är i vecka 7+2 och har Vul onsdag nästa vecka. Hade en lite blödning i måndags så är jättenojjig såklart och tycker onsdag nästa vecka känns som en evighet. Men det var bara en liten blödning och ingen smärta så bara att hoppas. Inga graviditets besvär annars annat än att jag är väldigt trött på kvällarna, lite ömma bröst och så märker jag av hormonerna, ha ha, bölar för minsta lilla :)

Hursomhelt, grattis till det lilla hjärtat
    Jag ska oxå göra vul nästa vecka fast på tors :). E då i v. 7+3!! Ja det känns som en evighet tills dess!! Lycka till och hoppas inte blödningen va ngt!!
  • Lotta80

Såg en länk till en fb sida som nån här inne hade skapat. Men nu hittar jag inte den, någon som vet vad sidan heter?

• Lotta80
    Cessely skrev 2015-01-28 22:15:52 följande:
    Tror den blev hemlig så då kan man inte söka efter den längre. Sommargummor heter den annars. Vet inte om man kan lägga till??
    Ja ok. Ja sökte på den men hittade inte den :(
  • Lotta80
    Thelma88 skrev 2015-01-30 09:12:08 följande:

God morgon tjejer!:)

Någon som vet om det är ett gravidsymtom att vara frusen?

Läste någonstans att det eventuellt var för att kroppen ändrade temperatur under graviditet..

Jag fryser iallafall konstant och har gjort i nån vecka nu :/ någon mer?

Detsamma här, fryser hela tiden! Har försökt googla som man gör med allt haha men inte fått fram ngt!
  • Lotta80
    Minlillaninja skrev 2015-01-30 12:40:22 följande:

www.facebook.com/groups/358748204308773/

Här är länken! :)

Gruppen är än så länge bara sluten, så den ska gå att söka på!

Men från och med måndag blir den Hemlig.
    Då får den nytt namn, och går ej att söka på heller :)

Välkomna att haka på :)

Tack :)
  • Lotta80

Ny vecka, v 8 :) längtar såå till tors, ska på vul o hoppas på att få se ett tickande hjärta!

• Lotta80
    Grus grus skrev 2015-02-01 11:40:24 följande:
    Japp allt var fel redan från början. Jag fick extremt lågt blodtryck, uvi och svimmade en kväll så att jag slog mig blodig och fick åka ambulans. Vul på kk-akuten som var osäker så fick vänta en vecka och sedan tillbaka till kk för nytt vul. Sjukskriven en vecka på grund av extrem yrsel. Tillbaka till vul som visade allt bra och vi fick kort på bebis med oss hem och fick höra hjärtljud. några dagar senare fick jag blödning och tillbaka till kk för vul igen. Tredje gången. Allt ok igen och vi åkte hem. Efter att ha blött i 10 dagar förändrades plötsligt blödningarna och blev kraftigare och mer klara (inga flytningar utan mer som mens). Nytt vul som visade att det var dött. Fick värktabletter och blev hemskickade. Vi är helt förstörda. Allt var ju ok. förra veckan var ju allt ok. Vul visade att det dött dagen innan blodet förändrades. fick riktiga förlossningsvärkar (har ju ett barn sedan innan) och sen kom det ut igår. Läkare sa att jag bara skulle spola ner det. Jag såg allt. Lilla pytte-handen, liten näsa. Och jag spolade ner det. Vet inte hur jag någonsin ska kunna bli glad igen. Vi var i v.10.

Så hela alltet var fel från början, men när alla sa att det var bra trodde man på det istället för att lyssna på min egen kropp som sa att det skulle gå fel.

Jag bara gråter och gråter.

Men kan någon ta bort mig från bf-dokumentet i facebookgruppen? Jag gjorde aldrig det innan jag gick ur gruppen. Bf 1 september. Jennie.
    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
    Jag beklagar :( usch så jobbigt det måste va för er! Styrkekramar
  • Lotta80
    Blixt3 skrev 2015-02-01 20:56:07 följande:

Så tråkigt att ni mår så dåligt! Hoppas allt ska gå bra:)

Är det ingen som mår bra just nu? På tisdag går jag in i ny vecka, behöver höra lite positiva tankar här (v7), har haft hemska godiscravings hela veckan och börjat få lite mer illamående.

Jag mår bra :) lite ömma bröst, värk i magen och lite illamående till o från men annars mår jag mycket bättre än jag förväntat mig, än så länge iallafall :) gick in i v.8 idag :)
  • Lotta80

Varit på vul idag o såg ett litet hjärta picka ???? Efter ett utomkveds o ett missfall så känns detta helt overkligt! Men känner mig så lycklig just nu!

• Lotta80
    lördagsgodis skrev 2015-02-05 15:29:35 följande:
    Grattis till hjärtat!:)
    Tack :) känns magiskt!
  • Lotta80
    Miiiam skrev 2015-02-06 13:28:23 följande:

Hej på er igen! Jag måste bara meddela att jag inte lämnar denna tråd! Idag såg jag ett foster och ett fint tickande hjärta sa spec läkaren :) så jag hade inte en "ofostrig" graviditet! Så nu väntar vi på att vårat 4:e barn ska komma i slutet på september :) småsår glad! Många besök blir det på speciellt mvc inom min diabetes, men det är det värt :)

Åh va skönt :) grattis!
Svar på tråden BF september 2015!