Inlägg från: Tejasmamma |Visa alla inlägg
  • Tejasmamma

BF september 2015!

Jag plussade i natt =) senaste mensen 13/12 så bf beräknas vara 18/9, vi lyckades efter något försök så känns bra eftersom att jag haft lite svårt att bli gravid tidigare! 

Har gjort en höstmamma grupp på fb om ni vill vara med där =) 

www.facebook.com/groups/789791567736055/

Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • Tejasmamma
    Cessely skrev 2015-02-05 19:18:14 följande:
    Grattis :)

Men vad sent du plussade?? Eller? Hade med senaste mens 13/12 men har BF 16 september efter vul så är i vecka 8+0 idag och plussade själv 2 dagar innan BIM.. För mig du skrev i en annan tråd att du fick din mens? Men var det inte mens då alltså?? :)
    Nej det blev bara en svag ljusrosa flytning den 11e jan och samma sak den 17e, kollade på förra månadens test nu och det är ett plus där =) 
  • Tejasmamma

Kräks av allt nu =( hoppas att det ger med sig och inte blir som sist att det håller i hela vägen till FL =( 

• Tejasmamma
    Längtanefterenliten skrev 2015-02-09 21:46:07 följande:

V 7+3 :)

Jag vill också se vår lilla <3 Nu!! dock får jag glatt vänta i 10 veckor till! 

Har jag länkat höstmamma gruppen här? Det är för oss med BF i spetember/oktober/november

www.facebook.com/groups/789791567736055/

• Tejasmamma
    beetroots skrev 2015-02-10 00:15:40 följande:

Någon som har tips mot illamående? Försöker småäta som många har sagt men så fort de kommer till middag så håller jag på att kräkas av lukten, jag får inte i mig annat än macka och apelsin :/ och de börjar kännas då jag är så trött och sliten och huvudet värker :(

Jag vill också ha tips, sist kräktes jag av allt varje dag från v.8 tills på förlossningen =( 
  • Tejasmamma
    Mijjan skrev 2015-02-10 21:54:25 följande:

Hur mår ni andra? Är inne i vecka åtta och även om jag är trött bortom ord så märker jag inte så mycket i övrigt. Inga störa/ömma bröst.. Inget spyende (dock blir jag äcklad av en hel del mat snarare än illamående)... Blir mycket mackor, gröt och sånt nu som jag aldrig äter annars :P

Tja, och så har jag ju den här blodhundsnäsan som känner dofter på flera mils avstånd. Är väldigt tacksam att jag inte mår sämre dock.. Men känns samtidigt lite overkligt när det mest känns som man har en flunsa i kroppen så man är så sjukt trött överallt. Har ni börjat berätta för folk? :)

Jag har sovit hela natten och hela dagen och nu tror jag att jag ska sova lite till, är vaken och kräks mellan sömnen =/ 
  • Tejasmamma
    paddi84 skrev 2015-02-15 16:03:58 följande:

Är det någon mer som går runt med konstant huvudvärk? Kommer troligen av trötthet då det blir lite vila här hemma med tre barn i ganska krävande åldrar... Men vet inte vad jag ska ta mig till, orkar ju inget och kände mig snudd på väldigt nere i morse då jag bara sökte mig tillbaka till sängen jag som älskar att ha fullt upp o hitta på saker med barnen... Vet inte hur jag ska mäkta med arbetsveckan som kommer, förra veckan var jag sjuk mån-tor (förkyld) men nu måste jag jobba känns det som :(

Jag =( Jag sover dock så fort jag har chansen!!
Svar på tråden BF september 2015!