• iima

BF september 2015!

Hej hej!
    Ny här och hoppar direkt in i denna tråd.
    Plussade 15de jan och är enligt egna beräkningar på 6+6 idag :)
    Första barnet och det känns läskigt och spännande. På tisdag ska vi på första besöket hos barnmorska och vi är superpeppade!
    Kände att det kunde vara fint att få prata lite här då vi inte berättat för någon ännu och vi är ju helt gröna på detta båda två.

• iima
    lördagsgodis skrev 2015-02-06 23:38:51 följande:

Jag tog ju ett cellprov hos bm idag för det var länge sedan sist och jag kunde lika gärna passa på nu och jag vet att hon sa att jag skulle blöda lite efter men fy så läskigt det var att se blodet i trosorna fastän bm säger att det inte är någon fara.

iima, grattis men hur kommer det sig att du inte plussat förens nästan V8!?!

Tack snälla :) Jag plussade som sagt 15jan, vilket då var V.3+5 
  • iima

Lätt hänt ;)
    Åh grattis! Bläddrade bak lite och läste att du har BF i början av sept, men tråden är lite för maffig för att hinna skumma ikväll. Vilken vecka är du i nu och när får du veta mer om cellprovet?

• iima

Jag har inte vågat "luras" faktiskt, haha! Har bara avstått istället, tänk om de tror sen att jag var full när jag var gravid liksom :P
    Jag har haft med mig en stor loka till en middag bara, ingen har frågat något ännu.
    Kul att vi är så nära i dagarna, jag mår också illa men har inte kräkts (ännu) och äter som en häst :)

• iima

Jag blir lite orolig när illamåendet försvinner sådär, tror nästan att jag inbillat mig allt då. Ibland har jag väntat ut hungern bara för att få känna om jag blir att må illa på samma sätt fortfarande. Och japp, det kommer så fort jag dröjt med maten! :P
    Idag har jag gått 7 fulla veckor! :)

Vad äter ni för tillskott? Än så länge äter jag bara folsyra och en varierad kost. Är lite osäker på vad man bör få i sig för vitaminer mer.

• iima
    Emeralda skrev 2015-02-07 10:32:26 följande:
    Jag tar folsyra och ibland, när jag kommer ihåg, en multivitamintablett. Jag vill inte ta vitamintabletten samtidigt som jag tar Levaxin (på morgonen) då den innehållet sånt som kan försämra upptag av levaxin. Och jag vet att jag borde börja med järntillskott då jag har låga järndepåer sedan innan men har inte tagit mig i kragen än.. Jag går in i v 8 idag (7+0)
    Vad roligt, då är vi ju på samma dag :)
    Har du varit för inskrivning ännu? Jag ska dit på tisdag och hoppas de kan berätta vad jag bör ta för tillskott. Drar mig för att ta järn om jag inte måste eftersom jag sedan innan har IBS-mage och har hört att man kan bli hård i magen av tillskotten.
    Men om man behöver det kommer jag ju givetvis att ta det ändå. Funderar även på att börja med omega-3 tillskott.
  • iima

Idag kom frukosten upp för första gången. 7+4 idag och illamåendet blir bara värre. Fruktar att jag måste berätta för min chef snart, kan ju inte fortsätta vara "sjuk" så ofta som jag är nu. 

Svar på tråden BF september 2015!