Inlägg från: Österbottning80 |Visa alla inlägg
  • Österbottning80

BF september 2015!

Flängfia skrev 2015-03-10 10:38:53 följande:
    Aa stödstrumpor har jag faktiskt skrivit ner också! :) Har ett par hemma redan så det är skönt. Har även bett om att få byta min plats på flyget så jag sitter vid gången och lätt kan resa på mig när jag vill.
    Är också på väg utomlands om några veckor och har funderat en hel del på vad jag skall packa. Mest är det väl stödstrumpor och bekväma kläder. 
    Gången skall jag absolut ha, har redan kommit överens med sambon om att den platsen är min. Funderar också på om man kan fråga kabinpersonalen om en egen flaska vatten så jag inte skulle behöva ringa efter dem hela tiden. 
    Fast det beror ju på vart man skall flyga, vi har atlantflyg om ungefär en månad (är då runt v 20) så jag är lite orolig för hur stor jag kommer att vara. 
  • Österbottning80
    Flängfia skrev 2015-03-10 10:58:00 följande:

Det går nog bra! 

Vi flyger till Thailand och det är en bit, men vi har flugit sträckan många gånger och förhoppningsvis går allt bra. Vi hade fått fönsterplats+mittenplats men jag ringde faktiskt flygbolaget och sa att jag var gravid och fick byta till mittenplats+gångplats (3 säten i rad, och vi hade de två innersta från början) så det var skönt! Vatten, riskakor och godis tänker jag ha med mig utifall jag vill ha något att tugga på utöver maten. Hoppas att kunna sova stor del av resan och det bör inte vara några problem med tanke på hur mycket jag sover i dagsläget, haha.

Flyger ungefär like långt men åt andra sidan, till Chicago. Men nog skall det gå bra. Hoppas allting går bra för er och ni har en fantastisk resa!!
  • Österbottning80
    malbjo skrev 2015-03-11 09:10:55 följande:

Var har/tänker ni handla era mammakläder. Jag har fått lite begagnat av en svägerska o köpt ett par byxor på HM. Lägger extremt lite pengar på kläder annars o handlar bara när jag måste. Bor på gård o har uniform när jag jobbar så det är mest slit o slängkläder. Känner inte för att lägga ut en förmögenhet men vill ju ändå känna att jag inte går runt i sambons tröjor o ser ut som ett levande tält :)

Har kikat lite på HM och andra ställen, men alla mammakläder är ju så dyra. Tänkte slå två flugor i en smäll nu med resan till USA och köpa mammakläder där. Dom kostar mindre och så behöver jag ju inte packa så mycket ;)
    Annars är väl nog HM dom som har billigast, men om det finns Lindex i närheten så har dom också bra urval. 

Jobbar du aktivt på gården? Har du tänkt göra det hela tiden? 
    Min sambo är orolig varje gång jag är med ute i ladugården och jobbar med djuren, även om han vet att det är helt ok. Jag är bara lite rädd för hur han kommer att reagera sedan då magen växer. 
  • Österbottning80
    malbjo skrev 2015-03-11 09:30:22 följande:
    Vi har bara hästar o höns än så länge, lite får på ingång till våren. Sambon har fått sköta stallet när jag mått illa då jag mår ännu sämre av stalldoften. Som tur är har ha oxå hästar så det är inte bara mitt :).

Sambon fundrar på grisar oxå men det är jag glad att vi inte har nu för då hade jag nog dött av doften.

Hästarna har haft vintevila men ska sättas igång nu men jag får inte plats i några ridbyxor så får väl se hur det går. Tur jag har en dotter som gärna tar mina hästar oxå men mef sista terminen i 9:an är det mycket där oxå:)

Vad har ni för djur?
    Sambon är mjölkbonde, själv hjälper jag mest till där jag kan och jobbar fyra dagar i veckan på kontor 50km bort. Blir alldeles för mycket sittande i still så jag gillar att gå ut i ladugården och hjälpa till. Det dagliga arbetet sköter han oftast själv men det är när det är specialsaker som behöver skötas eller när det kommer kalvar som jag vill hjälpa till. 

Vad bra att du har folk runt dig som kan hjälpa till med jobbet, blir ju alldeles för tungt om man ska stå där i stallet och må illa hela dagarna. Hoppas att ditt illamående ger efter snart. 
Svar på tråden BF september 2015!