• bebis86

BF september 2015!

Hej alla blivande mammor!

Skriver i denna tråd då jag (enligt min egen räkning är i v12 nu). Dock tycker jag det är lite konstigt..

Hade sista mens i dec men plussade först häromdagen. Får inte riktigt ihop det! Men första barnet plussade jag redan i vecka 5. Någon annan som varit med om detta? Ska till mvc på torsdag bästa vecka och hoppas på ett tidigt ul så att man kan veta hur långt gången man är. Dock kan jag känna att det kittlar till i tjejmagen (om det nu inte bara är inbildning)...

• bebis86
    sagofröken skrev 2015-03-05 18:56:52 följande:
    Grattis! Har du alltså testat regelbundet men fått negativt tills nu? Mystiskt. Hoppas du får ett ul!
    Ja och det är just det som jag tycker är så konstigt då jag inte haft mens sedan i dec! Har aldrig varit med om ngt liknande tidigare. Känns konstigt om man blir gravid vid utebliven mens? Hade hormonspiral som jag tog ut i okt eller nov, men har sagts att den inte ska ha en inverkan på det sättet. Tack! Om det stämmer med 12v vilket jag tycker är konstigt men samtidigt rätt så har jag mått förvånansvärt bra jämfört med förra grav iaf :)
  • bebis86
    beetroots skrev 2015-03-06 09:44:38 följande:

Nu är jag i vecka 13 och illamåendet har börjat avta! Men blir samtidigt orolig, jag har varit utan andra symtom ett tag, även brösten har slutat göra ont. Någon annan som också är utan symtom?

De brukar avta med tiden iaf gjorde det så för mig i första graviditeten. Dock spydde jag och mådde illa i 8 veckor med första
  • bebis86
    Flängfia skrev 2015-03-09 16:38:07 följande:

Var till Kista på ett tidigt UL i fredags (bekostat på egen hand), mest för att förstå att det är på riktigt och för att stilla min oro. Första barnet för oss, har skrivit någon gång här i tråden men går in varje dag och läser vad ni skrivit! :) Kan knappt sluta titta på bilderna för att det är så fantastiskt och häftigt att jag inte vet vad jag ska ta mig till! I helgen berättade vi för våra vänner och resten av släkten, alla blev jätteglada!

Passar på att slänga in en fråga också, ska åka utomlands i v.15-17 (är i v.13 nu), något speciellt jag bör tänka på? Är van resenär så att jag inte ska äta mat som inte är genomstekt vet jag sedan innan. smile5.gif Hög solskyddsfaktor har jag också på inhandlingslistan. Något mer som man kanske inte tänker på att ta med? 

Om det är en kille blir det nog en Elliot och om det är en tjej blir det nog en Freja. :)

Stödstrumpor!!!!! Risken att få mycket vätska i benen är stor så förebygg med stödstrumpor när du flyger.

Jag var i v7 när jag åkte till Thailand för några år sedan. Mina ben såg hemska ut då jag ej hade stödstrumpor
  • bebis86
    Sopp skrev 2015-03-10 13:11:28 följande:

15+2 idag, känner inga fosterrörelser men börjar se rätt "tjock" ut då mitt redan existerande fläsk åkt ut en bra bit ;)

Jag tänkte fråga er som redan har barn om mitt nuvarande barn (så det här har absolut inget att göra med barnen vi väntar) - Vår son på snart 1 år har alltid älskat mat, all mat, absolut inga problem där. nu är han helt plötsligt så OTROLIGT ofokuserad, det är en lång pina att få i honom lunch och middag. Han ska göra allt utom att äta, maten försöker han bara putta bort. Helst slå ut över bordet så att man kan kleta runt den och kanske stoppa in en makaron i munnen då och då. Kommer det här sluta av sig självt eller vad ska man göra? Vi försöker bara ta det lugnt och har han inte ätit upp efter ca 30 min så lägger vi ner, då blir det ingen annan mat

Jag känner igen det där ;)

Din son är nog bara i en fas men att både testa gränser mm. Det händer ju så mycket för en 1 åring men att utforska allt så jag tror inte du behöver oroa dig :)

SJ är min lille snart tre och han kan bete sig så lite då och då men det var värre i 1 års åldern. De är sluga dem små ;)

Jag provade mycket med att "flyga flygplan mm) in i munnen/garaget. Det var roligt :)

Lycka till ;)
  • bebis86
    melodie skrev 2015-03-14 07:17:33 följande:

Har inte skrivit här så mycket mest bara läst. Jag är i vecka 15 nu. Var på Ul för 3 veckor sedan och allt var jättebra. Tror jag känt bebisen röra sig några gånger också.

Är det någon som upplever någon smärta? jag känner en molande smärta nästan dagligen i hela bäcken området. både svank och runt nedre delen av magen och ibland hugger det till ordentligt i ligamenten. Troligtvis är det ju växtvärk men så förvånad att jag känner det så mycket. Hade svår foglossning i förra graviditeten så man är ju lite på sin vakt om det skulle bli lika dant denna gång. Har ett foglossningsbälte när jag jobbar för säkerhets skull.

Jag har också känt av den smärtan! Hugger till i tjejmagen och i svanken för att sedan hugga till ngn annan stans. Som tur är så är det inte hela tiden!
  • bebis86

Det är ingen fara att färga håret. Finns inget som tyder på att det skulle vara skadligt mot barnet. Dock kan det vara så att färgen inte fäster och färgningen blir ojämn eller inte tar alls.

• bebis86
    Emeralda skrev 2015-03-14 21:31:09 följande:
    Varför skulle det bli ojämnt? Håret är ju dött och det som finns, det finns ju där så hur kan en graviditet påverka det håret på det sättet? Sen att man tappar mindre hår under en graviditet så att det blir tjockare än vanligt är ju en annan sak.
    Jag vet flera st som blivit påverkad av hormonerna vid färgning av hår. En vännina - färgen fastnade inte och det syntes inte att hon färgat det (hemma färgning). En annan vännina - blev fläckigt/ojämnt trots att det färgats som alltid innan. SJ har jag dock inte haft dem problemen
  • bebis86

Någon annan som har problem med halsbränna etc? Min är gräslig!! Tar emot att äta gaviskon (smakar apa)!men samtidigt så hjälper det..

Imorgon ska jag till bm! Nu vill jag veta hur långt gången jag är då jag bara gissar hittills beroende på sista mensen... Stämmer det med mensen så är jag i v14

• bebis86
    26number1 skrev 2015-03-17 19:50:08 följande:
    Inte halsbränna direkt, mer typ sura uppstötningar :/ Kan man inte äta typ Novalucol? Hoppas det blir bättre snart!

Har du inte varit på inskrivning ännu alltså?
    Har testat Novalucol och det biter inte på mig, får nästan mer ont i mage/hals.

Nej jag har inte varit på inskrivning än så vet ej vilken vecka jag är i. Testade mig idag igen med digitalt test. Enligt det är jag i 3+ veckor alltså minst 5 veckor + 2v då jag testade mig för 2 veckor sen. Jag får pressa på ett tillväxtul imorgon så att jag kan veta mer säkert!

Jobbigt att vara i ovisshet.
  • bebis86

Var hos bm idag, imorgon har jag ett ul för att se hur långt gången jag är! Nyfiken i en strut!

Svar på tråden BF september 2015!