• Manik

BF september 2015!

Hej tjejer!

Går gärna med i denna tråden. Jag plussade i tisdags förra veckan och är nu i vecka 10 (9+5) och vi väntar vårt tredje barn!! Det känns så overkligt på något vis. Hur mår ni som är i samma vecka? Jag är väldigt trött och har humörsvängningar som heter duga. Är ofta hungrig och kräker konstigt nog på kvällarna och inte på morgonen ( det har bara hänt att jag kräkt två grr på morgonen).

• Manik
    sagofröken skrev 2015-02-05 16:21:22 följande:

Blir lite nyfiken på er nyplussade, var det oväntat eller finns det annan anledning till att ni testat så pass sent? Ni kan självklart låta bli att svara, blir bara nyfiken eftersom jag själv inte kunde hålla mig till sju dagar efter ägglossning och testade positivt då :)

Helt okej att bli nyfiken ;) Vågade inte lita på att det faktiskt var en graviditet och att det inte var kroppen som spelade ett spratt. Men när jag började att springa på toa väldigt ofta tänkte jag att det är säkert en urinvägsinfektion som jag fått. Var hos doktorn och det var en urinvägsinfektion men när jag ändå var där så frågade jag om de kunde ta ett graviditetstest och det visade positivt!! Så glad. :) Imorgon går jag in i vecka 11! Tiden går snabbt. Har börjat att få lite mage redan. Hur har ni andra det? Har det börjat synas lite? Min är större på kvällen och känns ganska hård.
  • Manik
    sagofröken skrev 2015-02-09 17:59:18 följande:

1,5 timmar till ultraljud. Jag är lite vidskeplig, men snälla fina ni håll tummarna för mig!

Håller tummarna! Hoppas allt såg fint ut! Vilken vecka är du i nu?

• Manik
    fyrklöver81 skrev 2015-02-10 17:10:10 följande:

Tredje barnet vecka 10. Snart går det inte dölja längre. Tycker jag är väldigt stor för att vara så tidigt i graviditeten. Inte mkt muskler där inte :)

Jättefin mage! :) Är i vecka 11 nu (10+4) och har fått för mig att min son har börjat titta på min mage och dottern sa i morse vid tandborstningen att mamma, den tröjan börjar att bli för liten på dig och drog ner min tröja över magen, som hade tittat fram... Vi tänkte berätta för barnen på måndag (vecka 12, 11+2) efter att vi gjort ett vul inför kommande fostervattensprov. Hoppas att de blir glada över att få ett syskon. :)
  • Manik
    Sopp skrev 2015-02-11 11:07:17 följande:
    Detvblir dom säkert! Får man fråga varför ni ska göra fostervattensprov?
    Det får vi hoppas :) De är 7 och 8 år. Känns spännande att börja om med en liten igen. Vi har haft turen att få två friska barn och jag är 36 år och vet att det är en större risk att få ett barn med tex Downs syndrom. Har även haft tre missfall tidigare. Men vi håller tummarna att allt ser bra ut.
  • Manik
    Jeulina skrev 2015-02-11 11:31:38 följande:

Vi har tänkt berätta för min mamma nu på lördag! Spännande jag tror hon kommer bli väldigt glad över ett tredje barnbarn :) fin alla hjärtansdagpresent.

Jättefin hjärtandagspresent! :)
  • Manik
    Sopp skrev 2015-02-11 13:57:55 följande:
    Btw! Hur har det varit att ha barnen så tätt? Vi kommer att ha 17 månader emellan så är väldigt nervös
    Det skiljer 1 år och 4 månader på vår kille och tjej. Kan ärligt säga att det var lite tufft i början när min son hittade på hyss när jag skulle amma dottern bland annat... ;) Men kan också verkligen säga att jag är så glad över att ha dem, så tätt . De har under hela tiden haft mycket glädje av varandra och kunnat leka tillsammans. Nu blir det mysigt med en liten igen, båda går i skolan så det kan bli mycket "egentid" tillsammans med det nya lilla livet. :)
  • Manik
    Cessely skrev 2015-02-12 09:37:53 följande:

Ni som väntar barn nr 3?? Har ni fått någon mage än?? Jag är i v.10 och tycks ha en liten kula när inte magen är uppsvälld ;) Tänker att magen syns snabbare nu då magmusklerna inte är de bästa??

Ja här har det blivit en liten mage som tittar fram, barnen tycker att mina tröjor är för små ;) Det är mer synligt på kvällen än på dagen.
  • Manik

Hur mår ni tjejer? Jag har märkt att brösten inte är lika ömma längre och jag äter mycket mer än vanligt. Jag mår ofta illa på kvällen strax innan sängen, ibland kräks jag och ibland lyckas jag med att inte göra det. Har fortfarande ganska stora humörsvängningar och kan bli arg och irriterad över småsaker, stackars min familj.. ;) Imorgon går jag in i vecka 12! Känns skönt och hoppas att det nu är mer "säkert" att det faktiskt kommer att gå hela vägen. Magen börjar synas och på måndag är det dags för ett besök hos doktorn på MVC för att göra ett ultraljud för att räkna ut vilken dag jag är på inför fostervattensprov. Ska bli så spännande att äntligen få se den lilla! :) Men har ändå en liten oro över att det inte finns något där inne... (har haft MA tidigare för många år sedan)

• Manik

Idag ska jag och mannen äntligen få se en liten glimt av bebis! Ska göra ett ultraljud för att se hur långt gången jag är för att få ett exakt datum för när fostervattensprovet ska göras. Känns så spännande men också nervöst, tänk om det inte är något litet hjärta som slår?! Skräckblandad förtjusning just nu...

Svar på tråden BF september 2015!