Inlägg från: beetroots |Visa alla inlägg
  • beetroots

BF september 2015!

Någon som har tips mot illamående? Försöker småäta som många har sagt men så fort de kommer till middag så håller jag på att kräkas av lukten, jag får inte i mig annat än macka och apelsin :/ och de börjar kännas då jag är så trött och sliten och huvudet värker :(

• beetroots
    Blixt3 skrev 2015-02-10 09:17:33 följande:

Ny vecka idag;) så roligt varje gång! V8 idag (7+0) har känts lite mindre symptom igår o idag, hoppas inget är fel! Är ju lite orolig för missfall.. Någon annan som har trög mage? Tips mottages tacksamt på en lösning!

Njut medans dom försvinner! Tror inte du behöver oroa dig :) mina symtom försvann i vecka åtta och nu i vecka nio så kan jag knappt lämna lägenheten utan att kräkas! Brösten känna de som om någon försöker dra av med en tång haha!
  • beetroots
    sagofröken skrev 2015-02-24 15:21:43 följande:

Ni som tar Postafen, blir verkligen alla supertrötta av dem? Efter att idag -nästan- ha kräkts i en tunnelbanevagn och sedan definitivt kräkts mitt på Odenplan :( (så fruktansvärt pinsamt) gick jag till slut in på apoteket och köpte Postafen. Men jag vågar inte prova... Allt jag läser är folk som äter Postafen och sedan sover 15 timmar. Jag är redan så trött och kan somna när som helst, var som helst. Så jag vågar inte ta dem om jag ska jobba, eller vara ensam med min dotter - tänk om jag bara däckar?

Tre saker får mig att kräkas:

1. Längre än en timme mellan ätande

2. LUKTER (avgas, rök och parfym är värst)

3. Färdas i fordon längre än 15 minuter

Tunnelbana/pendeltåg är en mardröm. Det stinker rök och parfym, jag börjar få ett så himla medlidande för allergiker!

Sorry för gnället, vet att en del av er är sängliggande och mår pyton... Bara så trött på det här. v.14 idag och hade hoppats det skulle försvinna...

Jag äter postafen och har inte kännt mig trött av de, dock tar jag dom endast om jag ska iväg så jag helst inte vill proppa i mig en massa piller!

Samma saker får mig att kräkas men även hus som eldar, den lukten är hemsk!!
  • beetroots

Hur lost är inte jag då? Har gått runt och sagt att jag är i vecka 11... Men jag är ju i vecka 12?!... Jisses Jisses.

Magen är svår att dölja och leggingsen är min bästa vän. Dock är magen i en konstig form haha! Kan vara för den redan var lite rund innan jag plussade kanske!

• beetroots
    Marian03 skrev 2015-02-26 14:54:12 följande:

Nu har vi precis varit på inskrivning.

Har träffat barnmorskan en gång innan på ett hälsosamtal.

Jag tycker inte riktigt att vi klickar? Är det någon mer som har känt så?

Det är inte så att jag inte gillar henne, men så känner lite att jag inte känner mig helt trygg på något vis. Kan inte svara på varför.

Det är liksom inget fel på henne jag kan peka på utan det bara känns udda? Hade en annan barnmorska som tog mitt blodprov och så, där kändes kemin bättre. Det känns pinsamt att byta bara, kommer ju garanterat springa på henne där i korridoren sen. Har ni andra erfarenheter, ni som varit med om detta innan?

Jag känner precis lika dant! Och min barnmorska är så virrig och säger fel hela tiden precis som hon jämt är stressad och inte riktigt lyssnar.

Hon gjorde cellprov på mig i somras och så kändes allt bra, men ska se nu vid inskrivningen hur jag känner.

Tycker med de känns lite jobbigt över att behöva säga att man vill byta
  • beetroots
    26number1 skrev 2015-02-26 15:26:57 följande:

Jag trivs väldigt bra med vår barnmorska men sambon tycker hon är för "fjantig". Det som jag tycker känns knepigt nu är att hon inte kommer vara med på förlossningen, då är det bara okända människor.. Har ni likadant i era landsting?

Jag har inte ens tänkt på de, men de lär ju inte vara samma eftersom vi inte har förlossning här :o
  • beetroots
    Marian03 skrev 2015-03-05 12:20:25 följande:

Jag tog mitt sista bloss på nyår, visste inte att jag var gravid än då men det kändes som en bra tid att sluta på. Jag har inte haft några abstinensbesvär eller mått dåligt alls, däremot så drömmer jag väldigt ofta att jag röker, är det nån mer här som varit med om det? Har nästan ångest när jag vaknat fast jag egentligen vet att det bara är en dröm. Så konstigt :)

Jag slutade för två månader sedan när jag plussade. Har gått riktigt bra med att sluta och har inte heller varit sugen... Men nu när jag ser någon som röker så kan jag komma på mig själv att tänka på sommaren och sitta och röka i gräset... De är jobbigt och nu känns de så jäkla tufft med en sommar utan ciggaretter! Men nu ska jag klara detta och när de börjar bli såhär jobbigt så sätter jag in 50 kr varje dag på mitt sparkonto så jag kan se hur mycket jag sparar
  • beetroots

Nu är jag i vecka 13 och illamåendet har börjat avta! Men blir samtidigt orolig, jag har varit utan andra symtom ett tag, även brösten har slutat göra ont. Någon annan som också är utan symtom?

• beetroots

Jag vill gärna med vara med i Facebook gruppen om någon kan lägga till mig :) eller är de för något speciellt län eller för alla? :)

• beetroots

Jag måste bara få berätta, haha! Jag är i vecka 14 och Herregud jag har sexdrömmar varje natt! De första veckorna drömde jag om häxor varje natt.Någon annan som drömmer konstigt/roligt?

Svar på tråden BF september 2015!