Inlägg från: Krompirusa |Visa alla inlägg
  • Krompirusa

BF september 2015!

Hejsan alla... jag är beräknad 10sep med mitt andra barn, jag behöver gnälla av mig lite..

Illamåendet började v 7 lite smygandes de ökade kraftigt så jag kräktes varje dag flera gånger om dagen provade postafen lergigan comp b-vitamin och zofran men knget hjälpte... då ska vi inte prata om sea band ingefära kex blåbärs soppa osv jag har provat allt men de kommer upp lika fort... jag har fått dropp 2 gånger... kräktes lite blod de va nått kärl hsde brustit lite sa de bara... jag känner mig så jävla utmattad trots att alla mina värden är bra... jag jobbar dessutom heltid som montör o kräks på jobbet minst 1 gång under arbetspasset... nu kräks jag minst 1 gång om dagen och får i mig något ibland brukar ta en banan en bit varje halvtimme så får jag behålla den... men jag är så irriterad på att bm o dom på kvinnokliniken inte tar mig seriöst det går över säger de bara... men de e inte säkert att det går över för de e många som mår illa o kräks hela graviditeten.. ska man gå runt o må såhär o bara vänta på att de ska gå över och de kanske inte gör det... halsbränna från helvete har jag oxå... jag ser hur folk tittar på mig o rullar ögonen när jag säger att jag inte klarar detta längre som om jag är överkänslig eller överdriver allt.. jag är jätte gnällig o negativ hela tiden till allt men har man inte ätit en riktig måltid på 7 veckor utan bara banan o salta pinnar ibland så hade vem som helst vatt negativ... jag mådde ju så bra min första grav men nu kan jag inte ens glädjas åt denna grav... förlåt för mitt långa inlägg ville bara få ut lite frustrstion...

• Krompirusa

Lördagsgodis : nej ingen sjukskrivning då mina värden är bra och när jag frågade efter akupunktur så sa de bara att de inte har tillräckligt med resurser... ska ringa imon igen o fråga... de är värt att prova...

Om du e osäker ifall ni vill veta eller ej så kan ni ta o be BM skriva könet på baksidan av bilden o lägga i ett kuvert så när ni bestämmer er om ni vill så kan ni titta annars kåter ni de vara ligga där... vi ska göra så för jag vill veta men inte gubben ????

• Krompirusa

illamåendet har inte släppt än jag mår så dåligt att jag inte kan beskriv de me ord... jobbar kväll denna veckan och jag vet inte hur jag ska klara av det, var hemma förra veckan men idag måste jag tillbaka till jobbet... Jag kan inte gå nånstans blir yr och svimmfärdig så de blir helt svart framför ögonen och jag måste sätta mig direkt.. jag ringde kvinnokliniken förra veckan och de svarade som vanligt med att de ej har några resurser eller lediga sängar... min barnmorska ringde idag o jag brast ut i gråt     jag känner mig som en värdelös mamma och fru klarar inte av något alls. Jag känner ingen glädje av denna graviditet och ser inte fram emot något jag vill bara att de ska va över. inte ens funderingar på vagn, namn osv sånt som är roligt.... får se om de skulle sjukskriva mig denna veckan hon skulle höra av sig

Sorry att jag bara gnäller men känns som om ni förstår allihop även om vi inte har samma "problem"

• Krompirusa

Ohh vad skönt att jag inte e ensam om att göra rul i v 20... förra grav så var jag där runt v 18 trodde först att de inte hade några tider men denkan va så att de bokar senare för nästan alla... jag är sjukskriven 2 veckor till och han äntligen fått tid till akupunktur pga av mitt illamående... hoppas verkligen att de hjälper eller avtar innan de e dax att börja jobba igen...

• Krompirusa

När kommer magen? Hahahh med första va jag större än me denna .. de ser ut som jag har ätit för mycket bullar???? imon blir det första behandling me akupunktur hoppas de hjälper...

• Krompirusa

min sambo tycker samma sak hahaha

Jag har grav illamående från helvetet och de har inte avtagit något så jag blev sjukakriven sen 2 v tillbaka för kroppen orkade inte jobba mer, har sjukskrivning 2 veckor till så jag får återhämta mig lite... får akupunktur mot illamåendet men de säger att de tar några gånger innan de börjar fungera så jag ska dit varje dag för en behandling.. ? håller tummarna för att de ska fungera

MalinOlsson skrev 2015-04-07 04:50:40 följande:

Ja min sambo påstår också att man ätit en och annan bulle för mycket ????

Vad är det du ska testa akupunktur emot? Hoppas att det hjälper

• Krompirusa

Jag får 1 nål i huvudet hahah 3fingrar under handleden på varsin arm mot och 1 i varje ben på sidan strax under knät... har varit nu på 3 behandlingar och vet inte om det är akupunkturen eller att de helt enkelt börjar avta lite kräks varannan dag istället för varje men vilket som så e jag nöjd... ?

MalinOlsson skrev 2015-04-07 21:26:14 följande:

Usch.. tycker synd om dig.hoppas att akupunkturen hjälper till. Håller tummarna att du snart är symtom fri. Än så länge peppa peppa har man de lindrigt.. sätts nålarna runt huvudet då?

• Krompirusa

Jag har varit sjukskriven för illamående och börjar jobba nu på måndag igen.. äter medicin och har fått akupunktur så jag kräks inte varje dag längre.. men jag fick sjukskrivning fram till v 20 vilket är normalt att man får vid illamående vet inte vad som gäller efter v 20... prata me din bm

1StoltMamma skrev 2015-04-16 15:53:19 följande:

Är de någon som blivit sjukskriven här. Jag kräker fortfarande en del och fått en hemsk foglossning redan.

• Krompirusa

Jag undrar en grej, är de nån mer som har ett tryck i underlivet o att de kanske e lite svullet... trycket kommer när jag står mycket, lyfter osv känns som om allt ska åka ut när jag hostar eller nyser???? tänkte bara se om jag är helt ensam om det eller om de finns nån mer

• Krompirusa

Jag kollade med spegel idag hahaha och där var de stora jävla ådror... jag har oxå bara på ena sidan och de e höger sida o in i de heligaste på mig oxå...

För varje dag som går får jag mer o mer ont... ska de göra ont?

Rost skrev 2015-04-18 08:21:00 följande:

Känner det samma, för min del rör det nog sig nog om åderbråck :/ har ådror som går hela vägen upp längs låret, under skinkan och mest troligt in i det "heligaste". När jag stått länge gör det svinont i benet (har bara på ena av nån märklig anledning) och så känns det som att hela underlivet väger flera kilo. Ska höra med barnmorskan nästa gång om hon har nåt tips

• Krompirusa

Var ute en del igår och idag på morgonen så hade den ena ådran spridit sig ända ner till knät och varje gång jag ställer ner foten så bränner det till precis där hela ådran går från knät till inderlivet de gör ont... ska ringa imon till bm och se vad hon säger och jag vill faktiskt träffa läkare om det spridit sig på 1 dag så mycket hur fan kommer de se ut om en vecka och hur ont kommer det då att göra... suck säger jag med halva graviditet kvar...

paddi84 skrev 2015-04-19 11:37:47 följande:

Vet inte om det ska göra ont, men vet att på mig gör det ont och det blir som du skriver värre för var dag som går... Tänkte går suck hälften av graviditeten kvar...

Lindrar med stödstrumpbyxor och vilar så mycket det går när jag e ledig. Ska fråga bm vid nästa besök vilken motion som är bäst cykel som inte känns eller gå som ökar besvären efter. Men tänker att cykla kanske e dumt för det ger ett stop i form av tryck mot sadeln...

Svar på tråden BF september 2015!