• Pluppla

BF september 2015!

Hej tjejer!

Jag är 32 år och plussade den 2/1 för första gången någonsin :) BF 5/9 är nu i vecka 7+1

Är överlycklig för mitt plussande men rädd för att få missfall.

Mår ändå rätt bra.. Har jätte ont i brösten, molande värk i magen, lite yr, trött, lite humörsvängningar ;) inget illa mående ännu. Ska till Bm den 27/1 för andra gången. Första gången var de bara lite info lite böcker och om man ville fråga nått och så pratade vi om kub testet. Jag kommer att göra kub testet känner jag.

Kul att få följa er!! Hur mår ni annars?

• Pluppla

Hej! Är inte jätte aktiv på att skriva här men går in och kollar regelbundet :) jag är i vecka 7+5 nu undrar lite om vul.. Vill också göra det men hur begär man på det? Tror inte heller vi har nån privatklinik här där jag bor.. Bor i mindre stad..

• Pluppla

Hej! Imorgon är det inskrivning på mvc. :) Är i vecka 8+1 idag. Är också jätte orolig för MF/MA. Ska verkligen försöka snacka till mig ett vul allt känns fortfarande så overkligt men de är väl så så länge man inte har "känt" eller sett nått så vet man ju inte. Så sitter man och googlar en massa och de gör ju inte oron bättre :/ Hur mår ni? Symtom o så? :)

• Pluppla

Nu har jag varit på inskrivning hos BM ( är i vecka 8+2 ) allt gick bra.. Hundra frågor, blodprov, klamydia test och grav test. Beställde tid till KUB test så jag ska få kallelse nästa vecka.. Sa till henne att jag ville göra vul men hon tyckte att de blir så nära KUB testet att det inte blir lönt.. Suck! Min bm gör inte ultraljud utan då får man gå till "konkurrenten" och innan jag hade fått nån tid till vul så hade de varit nära kub testet menade hon.. Och ja hon har väl rätt.. Får hålla ut tills dess :)

• Pluppla
    26number1 skrev 2015-01-27 15:43:02 följande:

Det är väldigt många här som vill göra vul och kub, hur kommer det sig? Är det för att ni är oroliga för något eller "bara" har lite dåligt tålamod med att få se undret? :)

Vet inte om det är samma regler i hela Sverige? Men i Skåne där jag bor :) så blir man erbjuden kub de året man fyller 33 år och det blir jag om 3 veckor.. Och jag kände att blir man "erbjuden" kub test så vill jag ha det.. Absolut för oro men även för att få en bekräftelse på att jag är gravid och att vår tofs lever :) en förhandsgrandvisning typ.

Känner mig inte jätte gravid precis.. Mår väldigt bra förutom trött och ömma bröst. Så de e där vul kommer in i bilden för mig.. Skulle bara vilja veta att de slår ett litet hjärta. Sen har jag väl googlat sönder mig.. Får nog sätta kod på Google snart ;) läst så mycket om mf/ma och blir livrädd.. Speciellt ma.. Fruktansvärt och nu tex komma och göra kub testet och då ser dom kanske att fostret varit dött sen vecka 7 eller nått.. Usch!

Ja så i mitt fall är det dessa skäl :)
  • Pluppla
    Madicken01 skrev 2015-01-28 09:10:42 följande:

Fick i morse se ett litet hjärta som slog och längden stämde på mina antal veckor, 7+3. En lättnad! Nu håller vi tummarna...32 veckor till :).

Grattis!! Håller tummarna :)
  • Pluppla

Fasiken vad trött jag blir...! När jag och sambon har sex så blöder jag.. Vilket resulterar i att vi har tagit lite avstånd från detta, har pratat med BM om detta hon sa nu sist att vi skulle vänta med att ha sex till vi gjort kub testet.. Var då över 4 veckor till dess.. Nu har vi inte haft sex på 2 veckor o ja idag blev de som de blev och vi var jäääätte försiktiga!! Och vad händer?? Jag blöder.. Och nu sitter jag här med värsta ångesten. Sambon blir också helt skärrad när han såg blodet. Har sett fler här i tråden som haft blödning o så men har ni det i samband med sex? Ja från o med nu får vi hålla oss från varandra till kub är gjord..

• Pluppla
    NattaLind skrev 2015-02-03 08:57:38 följande:
    Att ha blödning vid sex är supervanligt pga tunna slemhinnor. Min BM sa att ha sex ni, men du kan blöda så du vet.

Så har det inget mer med det :)
    Blev så rädd igår bara jag kände hur det var nått som "brast till" i slidan inte uppe i livmodern och så kände jag hur nått varmt rann och såg det var rött blod.. Så otäckt! Jag måste ha extremt känslig blodkärl nu.. Läste massa inatt om detta och hittar att de e vanligt. Och att man inte behöver vara orolig så länge blodet inte ökar/får ont och mitt avtar ganska snabbt och nu är de inget alls.. Men de var otäckt igår så man känner då att de inte är värt att ha sex med den ångesten o oron vi får efter. Och den här bristningen som jag kände.. Usch..
  • Pluppla

Går in i ny vecka idag 10+0

Så nu är det ett foster och inte ett embryo (enligt appen). Längtar till kub testet mest för att få bevisat för mig själv att där verkligen är nått :) börjas synas en liten kula på magen nu. Är ju lite rund i mig själv men har inte har nån "put mage" som jag har nu.. Har fortfarande inte haft nån illamående och nu känns de som jag kommer att slippa det.. Men nästan allt annat har jag.. O snacka om humörsvängningar.. Stackars sambon ;)

• Pluppla

Går in i ny vecka idag 10+0

Så nu är det ett foster och inte ett embryo (enligt appen). Längtar till kub testet mest för att få bevisat för mig själv att där verkligen är nått :) börjas synas en liten kula på magen nu. Är ju lite rund i mig själv men har inte har nån "put mage" som jag har nu.. Har fortfarande inte haft nån illamående och nu känns de som jag kommer att slippa det.. Men nästan allt annat har jag.. O snacka om humörsvängningar.. Stackars sambon ;)

Svar på tråden BF september 2015!