Inlägg från: Flängfia |Visa alla inlägg
  • Flängfia

BF september 2015!

Hej!

Jag hoppar också in här. BF 18 sep, 7+4 nu. Första barnet. Vill bara att veckorna ska gå snabbare nu.

Vill bara lugna er med små blödningar lite att det inte måste vara någon fara, jag hade en liten blödning med färskt blod för 2 veckor sedan och bruna småblödningar i dagarna efteråt - jag fick inte komma på VUL på en gång eftersom det var så tidigt så jag var väldigt orolig och upplevde att jag inte togs på allvar när jag ringde till gyn. De sa bara "blöder det inte mycket och du inte har ont så är det ingen fara" vilket jag visste att det faktiskt kan vara. Hur som haver, gick på VUL på en privatklinik i måndags och där pickade hjärtat så fint så :) 

• Flängfia
    Marian03 skrev 2015-02-10 11:00:45 följande:
    Grattis! :) Jag gjorde VUL 7+2, men fick ingen bild.. Sa de hur lång din bebbe var?

Jag gjorde också VUL 7+2 och då var min bebis 11mm. Hur lång var era? Jag trodde jag var i 7+0 men hon flyttade fram två dagar. Såg ett litet hjärta slå men ändå så går man ju runt och är nervös. :) 

Nu är jag i vecka 9 (8+3)

• Flängfia
    Marian03 skrev 2015-02-16 20:15:48 följande:
    Då ligger vi rätt lika till :)

Ja jag är med svullen! Så jag tröttnade och köpte mamma jeans från H&M ;)

Ett par svarta och ett par blå och Gud CAD skönt det var :D

Har nån lite större tröja till så ser ingen på jobbet och jag behöver inte gå runt och känna mig som en uppstoppad korv...

Ja jag längtar med efter den "riktiga" bebismagen även om man ser helt gravid ut redan ;)

En till här! Vecka 10, 9+3.

Supernojjig så fort symtomen avtar men ändå glad såklart. Kan spänna lite i magen ibland men inte alls lika mycket som i början. Ömma bröst men mycket mindre än tidigare, däremot har de typ dubblat sin size de senaste veckorna. Tröttheten slår till kl 13.00 varje dag ungefär, krävande att vara borta på jobb 6-18 varje dag (pendlar och därav borta länge). Mår knappt illa längre, kanske lite på morgonen ibland men inget som jag tänker på.

Längtar efter mage, just nu har den gått från att vara platt till att vara en "bullmage", köpte också ett par mammabyxor då mina jeans blir lite för tight - så skönt med mammabyxor! :)

• Flängfia
    Marian03 skrev 2015-02-16 20:24:25 följande:
    Är det bugaboo? Hörde att man kunde beställa det från Holland för 4000

Kr mindre än vad det kostar här, verkar ju bra.

Själv är jag sugen på en Brio Go Next men det verkar vara lite värre med att hitta någon begagnad där, har hittat en enda på blocket och det var alldeles för långt iväg. Så kanske får köpa nytt då, förhoppningsvis är det bra andrahandsvärde så man vinner lite på det så sätt.
    Jag är också sugen på en Brio Go Next, den gråa! Superfin. Vill givetvis klämma och känna först.
  • Flängfia
    Marian03 skrev 2015-02-17 12:18:10 följande:
    Ja då känns det som att det är typiskt för vecka 10, vi är ju några nu med samma här :)

Imorse hade jag molvärk och innan frukost på jobbet mådde jag så illa men det gick över efter en halv banan. Vet inte hur jag skulle klarat mig utan bananerna ;)

Mina boobs har med fördubblats till min stora glädje, har alltid haft små bröst. Men nu som sagt så är det lite mindre aktivitet. Men tidigare veckor har jag vaknat på morgonen och verkligen känt hur de växt under natten haha...

Ja visst är brio go next vagen superfin. Ska med testa såklart men blir i en annan stad då jag inte vill ratta runt i den enda affären med vagnar här i vår mindre stad.

Jag är helt inställd på vit chassi iallafall och kan tänka mig grå, neon eller svart på själva tyget. Neon låter extrem men det är den inte, var bara några stripes med färg på det svarta.

Men den kommer bli britax va? Står lite här och där.

Jag kommer också åka någon annanstans och provköra, finns dessutom inte så mycket barnvagnsbutiker i den stad jag bor i. Ska på ett tidigt UL i vecka 12 (påkostat själv, lite orolig pga tidig blödning trots att jag sett hjärtat slå på VUL efter det - men ändå!) i Stockholm så funderar på att kika lite på vagnen redan då även om inköp inte kommer ske ännu.

Ja, Brio är ju numera en del av Britax så antar att den kommer heta Britax i fortsättningen! :)

• Flängfia
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-27 07:41:14 följande:

Nu väntar jag på att bli uppringd. Är så himla orolig så jag vet inte vad jag ska ta mig till riktigt.

Håller tummarna för dig! Kram!
  • Flängfia

Var till Kista på ett tidigt UL i fredags (bekostat på egen hand), mest för att förstå att det är på riktigt och för att stilla min oro. Första barnet för oss, har skrivit någon gång här i tråden men går in varje dag och läser vad ni skrivit! :) Kan knappt sluta titta på bilderna för att det är så fantastiskt och häftigt att jag inte vet vad jag ska ta mig till! I helgen berättade vi för våra vänner och resten av släkten, alla blev jätteglada!

Passar på att slänga in en fråga också, ska åka utomlands i v.15-17 (är i v.13 nu), något speciellt jag bör tänka på? Är van resenär så att jag inte ska äta mat som inte är genomstekt vet jag sedan innan. Hög solskyddsfaktor har jag också på inhandlingslistan. Något mer som man kanske inte tänker på att ta med? 

Om det är en kille blir det nog en Elliot och om det är en tjej blir det nog en Freja. :)

• Flängfia
    Flängfia skrev 2015-03-09 16:38:07 följande:

Var till Kista på ett tidigt UL i fredags (bekostat på egen hand), mest för att förstå att det är på riktigt och för att stilla min oro. Första barnet för oss, har skrivit någon gång här i tråden men går in varje dag och läser vad ni skrivit! :) Kan knappt sluta titta på bilderna för att det är så fantastiskt och häftigt att jag inte vet vad jag ska ta mig till! I helgen berättade vi för våra vänner och resten av släkten, alla blev jätteglada!

Passar på att slänga in en fråga också, ska åka utomlands i v.15-17 (är i v.13 nu), något speciellt jag bör tänka på? Är van resenär så att jag inte ska äta mat som inte är genomstekt vet jag sedan innan. Hög solskyddsfaktor har jag också på inhandlingslistan. Något mer som man kanske inte tänker på att ta med? 

Om det är en kille blir det nog en Elliot och om det är en tjej blir det nog en Freja. :)

Just det, tillägg: Det syns inte för fem öre på mig. Eller har mer degig mage men det beror nog på att jag gått från att träna ca 5ggr/vecka till max 1 gång i veckan. Så sjukt trött att jag inte har orkat träna. Hoppas magen tittar fram snart!
  • Flängfia
    bebis86 skrev 2015-03-09 17:16:09 följande:
    Stödstrumpor!!!!! Risken att få mycket vätska i benen är stor så förebygg med stödstrumpor när du flyger.

Jag var i v7 när jag åkte till Thailand för några år sedan. Mina ben såg hemska ut då jag ej hade stödstrumpor
    Aa stödstrumpor har jag faktiskt skrivit ner också! :) Har ett par hemma redan så det är skönt. Har även bett om att få byta min plats på flyget så jag sitter vid gången och lätt kan resa på mig när jag vill.
  • Flängfia
    Österbottning80 skrev 2015-03-10 10:53:36 följande:
    Är också på väg utomlands om några veckor och har funderat en hel del på vad jag skall packa. Mest är det väl stödstrumpor och bekväma kläder. 
    Gången skall jag absolut ha, har redan kommit överens med sambon om att den platsen är min. Funderar också på om man kan fråga kabinpersonalen om en egen flaska vatten så jag inte skulle behöva ringa efter dem hela tiden. 
    Fast det beror ju på vart man skall flyga, vi har atlantflyg om ungefär en månad (är då runt v 20) så jag är lite orolig för hur stor jag kommer att vara. 

Det går nog bra! 

Vi flyger till Thailand och det är en bit, men vi har flugit sträckan många gånger och förhoppningsvis går allt bra. Vi hade fått fönsterplats+mittenplats men jag ringde faktiskt flygbolaget och sa att jag var gravid och fick byta till mittenplats+gångplats (3 säten i rad, och vi hade de två innersta från början) så det var skönt! Vatten, riskakor och godis tänker jag ha med mig utifall jag vill ha något att tugga på utöver maten. Hoppas att kunna sova stor del av resan och det bör inte vara några problem med tanke på hur mycket jag sover i dagsläget, haha.

• Flängfia
    IMHO skrev 2015-03-10 14:16:26 följande:

Det är konstigt med magen. Jag ser verkligen inte gravid ut (är 12+4), men min platta snygga nyårsmage har nu 10 veckor senare blivit samma gamla fläskmage som jag hade i somras när jag vägde 67 kg. Den är inte i närheten av en kula.

Det konstiga är alltså att med min platta nyårsmage vägde jag 57 kg. Med den nya fläskmagen väger jag 53,7kg (pga 2 mån illamående och kräkningar). Jag fattar inte vilken del av kroppen som har krympt.

Nån annan som har vikt och volym som inte går åt samma håll? Någon som har lösningen på gåtan?

Haha, samma här. Jag gick ner från 77kg till 60kg förra året och var i sjukt bra form kring nyår, nu har jag bara gått upp 1,5kg men magen ser ut som en degmage och rutorna är långt borta - hoppas magen formar sig lite rund snart! ;) 
  • Flängfia

Jag är inte så aktiv här men skriver lite då och då ;) Roligt med alla lyckade ultraljud! Jag har mitt RUL om 1 vecka och längtar så mycket! Såg bebis i v.13 också och allt såg bra ut då men jag är alltid så nojjig så längtar efter att se så att allt är bra fortfarande. v.19 imorgon! 

Har äntligen blivit piggare på kvällarna, var vaken till 22.30 igår och var alldeles lycklig över det haha.

När köper/beställer ni vagn?  Någon som vet om det brukar vara långa leveranstider nu mot sommaren? 

• Flängfia
    Stargi skrev 2015-06-28 11:44:52 följande:

Har alla september mammor gått på gravledigt nu? :D själv tog jag ut semester innan min gravledighet så att jag fick lite extra ledigt. 

Nope. Ska jobba i 2 veckor till, ha semester 2 veckor och sen börja nytt jobb i v.33 och jobba 4-5 veckor Får gå tidigare om det blir för jobbigt såklart men det ska mest bli skönt med nytt jobb, blir mest introduktion de veckorna i alla fall. Samt att jag idag har över 1,5h pendling till jobbet och på mitt nya jobb har jag en kvart med cykeln så det ska bli fantastiskt skönt.
  • Flängfia

Yeeey, var hos läkaren igår eftersom jag haft ont ett tag samt nu blivit svullen i ljumsken/mellan benen. Ljumskbråck. :( Som de givetvis inte opererar förens efter förlossning (vilket är förståeligt). Jag som nyss släppt all oro inför förlossningen blev givetvis orolig igen. Är ordinerad att lägga mig ner ibland och "trycka tillbaka" bråcket, märker jag att det har fastnat så blir det akut in.. 

Läkaren rekommenderade även att någon höll emot bråcket på förlossningen för att det kan göra väldigt ont annars. Smärtan nu kan jag leva med men lite orolig att bråcket ska fastna eller att det ska vara fruktansvärt på förlossningen.

Någon annan med erfarenhet av detta? Allt på nätet handlar mest om män i 40års åldern och inte kvinnor på 23.. 

• Flängfia

Tack! Nej men precis, är detta tacken för att man var i sitt livs bästa form när man blev gravid? Haha.. Så surt. Lite skönt ändå att det inte kom före graviditeten när jag tränade styrketräning 5-6 gånger i veckan, då hade jag fått lägga ner det så länge i väntan på op. Nu är jag ordinerad vila och jag gör inte så mycket mer än att vila i alla fall så det är bra. ;)

Hoppas bara på att förlossningen går bra som sagt, så blir det op någon månad efter förhoppningsvis. :)

Lördagsgodis, jag målade också spjälsäng igår! Vit. Blev väldigt bra, den var vit innan också men var lite sliten, jag själv sov i den när jag var nyfödd. Har du bild på din?

Svar på tråden BF september 2015!