Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

BF september 2015!

Gott nytt år! Har med plussat,, Bf 11/9. Bor i Skåne och har två barn. Önskar med göra vul gärna i Lund. Någon som vet vart man kan boka. Tänkte göra gul innan kontakt med BM?

• fyrklöver81

Jag har faktist redan berätta för chefen. Fick sjukskriva mig 2 dagar pga illamående och tänkte att då kan jag lika gärna säga varför. Detta var v 8. Får jag missfall känns ändå bra att hon vet. Då kan jag sjukanmäla mig hos henne.

Har även berättat för närmaste kollegor. Är sjuksköterska och har hotfull patient som jh gärna inte går nära i onödan nu. Varav jag berättade. Tänkte berätta 1 mars då jag är i vecka 13 för resten.

• fyrklöver81
    26number1 skrev 2015-02-10 13:16:58 följande:

Jag gick in i vecks 9 idag, står helt still i vikten men tror det är för att jag tappat matlusten :/ Min BM sa att allt mellan 10-30kg var normalt så jag tänker hålla mig där ;D

10-30kg? Låter väldigt stort spann.
  • fyrklöver81

Tredje barnet vecka 10. Snart går det inte dölja längre. Tycker jag är väldigt stor för att vara så tidigt i graviditeten. Inte mkt muskler där inte :)

• fyrklöver81

Går in i vecka 11 på lördag. Idag har illamåendet släppt och jag har druckit min första kopp kaffe på säkert 6 veckor:) hoppas det är en ny trend:)

• fyrklöver81
    Emeralda skrev 2015-02-12 12:56:53 följande:
    Ingen mage där det borde puta med tanke på var livmodern ligger. Men däremot en bilring och "muffintop" ovanför jeanslinningen. Jag har inte ätit mer eller onyttigare än innan så jag antar att det är mycket vätska. Gissar att jag kommer dra på mig ordentligt med vätska i kroppen om det fortsätter såhär. Känner mig bara plufsig :( Är i V8.
    Haha muffintopp , precis så har jag. Idag i omklädningsrummet tyckte jag en kollega tittade lite väl mkt på mon mage:) svårt att dölja när jag byter om med

Kollegorna. Nästa vecka ska jag nog berätta.
  • fyrklöver81

Har läst på flera sajter att från vecka11 är graviditetens mest känsliga del över- det tänker jag anamma. Varför

Vänta till vecka 12? :)

• fyrklöver81
    IMHO skrev 2015-02-12 21:00:46 följande:
    Vänta med vad till v 12? Förstod inte vems inlägg du svarade på...
    /Emma
    På att den känsliga delen av graviditeten är

Över. Har alltid hört att det är

Vecka 12 som missfallsrisk minskar. Men har nu läst att den känsliga delen redan är över vecka 11. Och nej jag svarade inte på någons inlägg.
  • fyrklöver81
    26number1 skrev 2015-02-14 10:17:33 följande:

Och det gäller sedan för hela graviditeten?

SGI baseras på de senaste 6 månader intjänade inkomst och gäller sen hela graviditeten. Sen kan du skydda ditt SGI genom att ta ut föräldrapenning fast du arbetar jag jobbar 755 och tar ut 25% lägstanivå dagar vilket innebär att jag får behålla mitt SGI från förra barnet nästa barn, trots att jag nu tjänar betydligt mindre=)
    Och får du ett till barn innan ditt barn fyllt 2 så skyddas automatiskt ditt SGI.
    =)
    Rörigt värre =)
Svar på tråden BF september 2015!