• Rost

BF september 2015!

Hej! Hoppar in här då jag väntar min och min mans tredje barn Bf är beräknat till 6:e september så jag gick in i v.12 igår så nu känns det som att det kommer gå vägen. Då det gäller vagn kommer vi att använda en Awn från 1962 med världens bästa gung!

• Rost

Då var kub inbokat. Nästa onsdag är det dags :) Längtar så att få se bebben och då känns det som mer på riktigt! Vi har inte berättat för familjen n, men det börjar vara dags d det verkligen syns att jag är gravid (är normalt sett spinkig med noll boobies så skillnaden är rätt stor).

[img=/gallery/image/5240564/full_600/phpoI10m331972.jpg

• Rost
    MrsHeinerborg skrev 2015-02-25 15:45:56 följande:

Nån annan som blivit mer andfådd? Puh!

Jag med, håller på att avlida varje gång jag går uppför trappen. Blir superandfådd och får en puls på 140
  • Rost
    lördagsgodis skrev 2015-02-26 08:51:29 följande:

Fina magar rost och bee:) kul när man ser att det händer något därinne!

Jag börjar på mitt nygamla jobb nu i månadsskiftet vilket känns kul men då måste jag berätta för kollegerna igen vilket säkert kommer gå bra men lite jobbigt.

Ja det är allt lite spännande att berätta..själv var jag så illa tvungen (redan i v.5) att berätta då jag jobbar inom vården och hanterar cytostatika, men det gick då bara bra :)

Gruvar mig dock för att berätta för familjen, varför vet jag inte..ska vänta nån vecka till i alla fall då min syster just fått barn och jag inte vill "stjäla strålkastaren"
  • Rost
    rosali84 skrev 2015-02-26 18:56:50 följande:

Varför var du tvungen att berätta så tidigt?

Jag ville inte ha med cellgifter att göra över huvud taget så jag tyckte att det var lika bra att byta de få patienter jag hade mot andra (jobbar i hemsjukvården). Kanske jag var lite överförsuktig, men jag vill inte chansa när jag är gravid :)
  • Rost
    Pluppla skrev 2015-02-26 16:27:26 följande:

Tack för tummarna! :) Är lite i chock måste jag säga.. Har gjort kub testet idag och allt var som det skulle. Allt såg jätte bra ut och jag hade bra siffror. Så jag ÄR gravid ;)

Vilken känsla och se vår lilla bebis på skärmen.. En super liten människa som inte ville ligga stilla :)

Grattis! Nu längtar man inte mindre till på onsdag :) Härligt att få känna att det blir lite mer verkligt :)
  • Rost

Vilken lycka att få se att det faktiskt finns en liten en där inne i magen. Nu ska jag verkligen bara glädja mig istället för att oroa mig (som jag gjort fram till nu)
  • Rost

Härligt att höra att man inte är ensam om att drömma konstigheter :) drömde inatt att Bert Karlsson och en kompis till honom gjorde allt för att ha ihjäl mig, min man och mina två barn..droppen blev när vi nästan blev rammade av en gaffeltruck, då gick jag till polisen. Otroligt jobbig dröm (vaknade av att jag grät).

Nått roligare är att vi fått tid för RUL vi också 7/4 så vi blir ett gäng det datumet :)

• Rost

Nu har vi äntligen varit på ultraljud och fått se en frisk liten krabat! Både jag och min man tror att det blir en liten pojke :) Nytt beräknat datum är 31/8 men jag hänger gärna kvar i den här gruppen om det går bra.

• Rost
    Krompirusa skrev 2015-04-18 00:39:28 följande:

Jag undrar en grej, är de nån mer som har ett tryck i underlivet o att de kanske e lite svullet... trycket kommer när jag står mycket, lyfter osv känns som om allt ska åka ut när jag hostar eller nyser???? tänkte bara se om jag är helt ensam om det eller om de finns nån mer

Känner det samma, för min del rör det nog sig nog om åderbråck :/ har ådror som går hela vägen upp längs låret, under skinkan och mest troligt in i det "heligaste". När jag stått länge gör det svinont i benet (har bara på ena av nån märklig anledning) och så känns det som att hela underlivet väger flera kilo. Ska höra med barnmorskan nästa gång om hon har nåt tips
  • Rost

Vecka 28 idag :) har gått på långledigt nu så här ska njutas! Igår h hörde min man bebisens hjärtljud genom att lägga örat mot magen :) Roligt att han har en upplevelse av graviditeten som är bara hans...är så mycket jag upplever som inte han kan ta del av.

Gällande bärsjal har jag tänkt skaffa en för att kunna hänga efter storasyskonen bättre...hoppas bebisen gillar att bli buren i sjal.

• Rost

Är helt slut eftersom min son fyllde fyra igår och vi hade kalas...och idag är det dags igen. Somnade med kläderna på och vaknade nyss för att gå upp och borsta tänderna.

Har varit ledig sedan 1:a juni, men jag är mer slut nu än när jag jobbade tror jag...har svårt att ta det lugnt så jag sitter sällan ner.

Så mysigt med extra ultraljud :) hur var det Hemlighetenshemlis visste ni vad det var för kön och om det är en eller tvåäggs?

• Rost

Nån som har besvär med att hjärtat slår i otakt? Har haft besvär sedan i tnrsdags med överhoppade slag och extraslag. Har kollat upp detta och det verkar inte vara någon fara, men det är så jäkla obehagligt!

• Rost

Går in i v 38 imorgon :) spännande att det börjar närma sig nu även om det kan dra ut en del på tiden. Jag hade jättejobbigt under en period med dubbelslag och överhoppade slag...det visade sig att jag låg gränsfall lågt i ämnesomsättningsprover som togs, men hjärtbesvären är då borta nu (peppar peppar) och jag hoppas de fortsätter så.

För övrigt boar jag för fullt (har tvättat barnkläderna, bäddat sängen, "byggt" skötbord och nästan packat bb väskan klart) så nu kan bebisen komma när som helst :)

Svar på tråden BF september 2015!