• mimspims

BF september 2015!

Hej, här är en till med bf i september 2015. Har följt tråden sedan januari men inte kommit mig för att skriva tidigare. Hoppas det är okej att hänga på?

Bf alltså 17.9, har en son född 2/2010 och väntar även nu en pojke. Gubben säger att han inte kan göra annat än pojkar. Bor i finland, är så kallad finlandssvensk. Jobbar inom IT, och idag började mammaledigheten (i Finland börjar moderskapsledigheten alltid senast 25 vardagar innan bf)

Lider av foglossning och ischias men mår annars bra. Är absolut inte redo för bebis ännu eftersom husrenoveringen inte ännu är klar...

• mimspims
    1StoltMamma skrev 2015-08-17 20:44:18 följande:

Vilka är de som har bf efter den 15 sep och fram här?

Blivande 2 barns mamma
    Jag har bf 17/9 :)
  • mimspims
    lördagsgodis skrev 2015-08-22 15:53:30 följande:

Förstår att ni längtar! Här har vi ju haft begravning för min mormor och det har varit rätt tuft för min moster, kusiner, och min mammas kusiner har varit här både igår och idag, hade så velat träffa alla under andra omständigheter men ceremonin var fin och allla vänner och släktingar var förstås bedårade av Alva, hon är alldeles fantastiskt snäll och äter, sover och bajsar som hon ska:) hon vill doch inte ligga själv utan på oss vilket är helt ok när man är så liten. Amningen funkar bra den oxå och idag kl 16 ska vi upp och göra pku-test, hoppas och tror hon gått upp bra i vikt. Imorse var vi 15 pers till frukost då alla som sov över var här och löste melodikrysset tillsammans, det har varit en stadig tradition som min mormor och mamma haft och det var fint och roligt att få göra det tillsammans som en hyllning:) men nu är jag oerhört slut, har fortfarande hemsk träningsvärk efter förlossningen och det där enda stygnet dom satte har inte fått ro att läka då jag inte kunnat sitta i min bebisbubbla utan varit igång hela tiden. Dessutom tror jag att en förkylning är påväg att bryta ut... Nu de närmsta dagarna tänker jag sitta eller ligga och min fantastiska man ska få sköta marksörvissen. Syskonen är hos vänner idag och ska sova över vilket är guld värt dom är bedorade av lillasyster men ser nog fram emot att hon blir lite äldre:)

Hade varit roligt att höra om igångsättningen och förlossningen sen när du orkar :)

Här har vi värmebölja och jag har börjat svullna rejält om fötterna. Känner av förvärkar/mensvärk kvällstid för det mesta. Hade inga sammandragningar eller förvärkar som jag kände av med storebror så detta är nytt. Storebror kom på bf+10 så är beredd att gå över tiden även denna gång...
  • mimspims
    Mockingjay skrev 2015-08-23 18:20:34 följande:

Hur känner ni som väntar på bebis? Ska jag vänta med att skriva om min förlossning eller kan jag skriva nu?

Om någon inte vill läsa kan en ju skrolla förbi...

Mycket mys och hela världen precis som vanligt och samtidigt uppochner här hemma :P <3

phpacPrQT42914.jpgphpakRtaZ56468.jpg

Vilken sötnos! :) jag vill iaf gärna läsa om förlossningen
  • mimspims

Jag låg på 30 i vecka 30+0. I måndags på mvc i vecka 36+4 låg sf-måttet på 31, så bara ökat 1 cm på över 6 veckor. Men nu var det inte min ordinarie bm som mätte utan en vikarie som sa att olika bm mäter på olika sätt. Kunde också bero på att bebisen sjunkit ner och fixerat sig. Hade också bara gått upp 500 gram sen förra kollen. Ny koll nästa vecka och eventuellt tillväxt ultraljud blev domen...

Går in i vecka 38 idag och får panik över allt bebisrelaterat som vi inte hunnit fixa ännu! Har ni allting klart, bb-väskan packad osv?

• mimspims
    Sopp skrev 2015-08-28 10:38:05 följande:

Min är så liten så han fattar inte ens att en bebis är på g, tycker mest att det är roligt att pilla i naveln när jag försöker förklara :) ingen ide att försöka förklara ilningar heller med andra ord

Ang domningar så kanske jag känner något liknande. Sista veckan får jag en så sjukt obehaglig krypande känsla i primärt vänster sida av kroppen. Får typ sitta och slå på mig själv haha .. :S svårt att somna

Lycka till Liza, så spännande!! Jag är inte alls avundsjuk .. :)

Här snappar 5-åringen upp allt och lite till! Igår åt vi tacos till middag och så säger 5-åringen; ta inte så mycket salsa-sås mamma, du får halsbränna :D
  • mimspims

Ni som redan har flera barn; vad kan man vänta sig av andra förlossningen? Går det snabbare? Lättare? Spricker man lika mycket? Snabbare återhämtning?

Min första förlossning tog 16 timmar från regelbundna värkar, krystade 15 minuter och sprack en hel del... Denna gång hoppas jag att det går snabbare och att jag inte spricker lika mycket

Svar på tråden BF september 2015!