Inlägg från: Sommarbus14 |Visa alla inlägg
  • Sommarbus14

BF september 2015!

Hejhej! Får man hoppa in? Plussade i lördags igen efter Mf i vecka 5+2 förra månaden, så nu hoppas vi det går vägen men hu va orolig man är, är det fler än jag som har ont i ljumskarna typ till å från? Sliter å drar känns de som? Plussade i lördags och hade äl 13:e dec så borde bli beräknad runt 3/4 sept :)

• Sommarbus14
    PaLo skrev 2014-12-29 21:33:20 följande:

Jag har en molande värk i höger ljumske/äggledare.. Svårt att avgöra exakt var. ÄL 14/12 och v 4+1 idag.

Hade MA i oktober som upptäcktes i v 14 när jag började blöda. Men nu har jag äntligen plussat igen. Plussade redan på BIM -6 och strecket på stickan har blivit något starkare idag BIM +1.

Välkommen och hoppas att du slipper MF denna gång. smile1.gif

Tack snälla ja hoppas de blir vår tur nu efter dessa tråkigheter :) ibland är de så man typ vill säga aj liksom hoppas de är okej å känna så haha men förra månaden hade jag inte ont så kanske är ett gott tecken.

Jag har funderat på om man ska köpa nått mer test å hålla koll så hcgt stiger, känner du att de lugnar?
  • Sommarbus14
    PaLo skrev 2014-12-29 22:28:55 följande:
    Det lugnar för stunden men oron är snabbt tillbaka igen.. iaf för min del. Känner ett sjukt behov av att dela med mig av min oro hela tiden så kollar olika trådar här flera ggr per dag. Sambon tycker att jag oroar mig för mycket så försöker att inte lasta honom med min oro hela tiden iaf. Denna gång har vi bestämt att avvakta ett tag med att berätta för våra vänner fast egentligen vill jag bara skrika rakt ut. JAG ÄR GRAVID!!! IGEN!!! Men av olika anledningar har vi bestämt att vänta ett tag.
    Ja förstår precis hur du känner, förr månaden sa vi de till några stycken nu är de bara två av våra närmaste som vet. Vill typ skrika ut, men samtidigt tror jag inte jag orkar om de inte funkar nu heller. Ska begära ett tidigt VUL iaf tror jag.
  • Sommarbus14
    Sopp skrev 2015-05-13 14:31:03 följande:

Ååå nu har jag sådan namnångest! Vi hade typ redan bestämt vad lillebror skulle heta, det va bestämt redan innan vi ens hade bestämt att det var dags för en till. Men nu känns det helt fel! ..och inga namn som känns bra förutom ett enda namn som vi båda tycker är toppen och det heter min bror. Det är väl helt sjukt att döpa sitt barn till samma som sin bror? ångesten!

Har ni några bra namntips? Jag gillar namn som är "manliga" men ändå gulliga. Korta namn! Storebror heter Harry

Jag gillar Ebbe! Våran pojk i magen ska heta Harry :)
  • Sommarbus14
    fyrklöver81 skrev 2015-06-23 11:36:10 följande:

Är det fler än jag som gått från massa energi till lika matta som i början av graviditet? Jag är sjukt trött och otålig på samma gång. Obehagligt.

Precis samma här! Gick hem på
    Semester i fredags och havandeskap fr.o.m. 6/7, är helt slut får inte gjort något typ :-/ trist hade massa planer!
  • Sommarbus14
    lördagsgodis skrev 2015-08-25 17:31:54 följande:

Grattis ritva! Hoppas ni mår bra.

Vi ska till bvc för första gången imorgon, slår ihop det med stora dotterns utskrivning därifrån då hon ju börjar 0an imorgon:) och sonen börjar 2an så det är inte klokt hur snabbt tiden går! Jag börjar återhämta mig efter förlossningen, underlivet känns mycket bättre och träningsvärken har gett med sig.

Igångsättningen var som så att jag fick gel på rätt omogen tapp på måndag vilket gav pinvärkar och jag öppnade mig till 2 cm sen fick jag sovdos och en till omgån gel på tisdag vilket gav fler värkar men öppnade mig bara en cm till och de ville inte ta vattnet innan man var öppen 4 cm men vid kl 01 på natten mot onsdag gick vattnet och sen var det bara att vanka av och an tills riktiga värkar började och det tog tid! Inte förens 15.04 på onsdag kom hon ut och jag kommer faktist inte ihåg allt, hade ont länge och hade ändå både eda och lustgas... men det är ju värt all möda och minnena börjar redan blekna;) men om jag ska föda igen så får det bli aurorasamtal och någon bättre planerad bedövning.

Oj! Det låter precis som min förlossning
    Med dottern för 9,5 år sen, har vart på Aurorasamtal inför denna förlossning och trots stort barn så ska vi försöka undvika igångsättning. Ska bli spännande detta, hoppas dock jag slipper gå över. 10 dagar kvar, och redan nu så less på graviditet. Hoppas ni mår bra ????
  • Sommarbus14
    MrsHeinerborg skrev 2015-08-25 22:04:57 följande:

Har du gjort tillväxtUL nyligen? Hur stor?
    Hoppas du slipper gå över!

Om du frågade mig så nope :) i samråd med läkaren på förlossningen bestämdes att vi väntar ut att fl startar av sig själv, då igångsättningen intw gick bra sist. Dottern vägde 4336 g i 40+6, dock är de ny far till denna lilla korven och han vägde 4,7 kg när han föddes. Så de blir spännande detta :)
  • Sommarbus14

3:e 21.21 kom pojken på 3970g & 52 cm ????
    Vi är superförälskade och han jättesnäll!

Det enda jag saknade på Förlossning/BB var drickaflaska man kan stänga, svårt att dricka ur glas mellan värkar, mannen dränkte halva ansiktet några ggr då man rör sig när de gör ont. Och på BB hade jag önskat att jag hade haft med amningskudden, kanon även om bebis snuttar mest korta stunder. Man får liksom varsin bara, eller om man tar med en hemifrån istället för amningskudde.

Mycket bättre förlossning än med första då jag blev igångsatt denna gången med, vaknade och gick på toa i torsdags morse och när jag satte mig gick vattnet med bajs i, så efter skickat i väg dottern till skolan, ringt hem gubbe från arbete 30 mil hemifrån så åt jag frukost och körde till förlossningen. Blev igångsatt med dropp vid ca 13 tiden och strax 8 timmar senare kom skatten ????

• Sommarbus14

3:e 21.21 kom pojken på 3970g & 52 cm ????
    Vi är superförälskade och han jättesnäll!

Det enda jag saknade på Förlossning/BB var drickaflaska man kan stänga, svårt att dricka ur glas mellan värkar, mannen dränkte halva ansiktet några ggr då man rör sig när de gör ont. Och på BB hade jag önskat att jag hade haft med amningskudden, kanon även om bebis snuttar mest korta stunder. Man får liksom varsin bara, eller om man tar med en hemifrån istället för amningskudde.

Mycket bättre förlossning än med första då jag blev igångsatt denna gången med, vaknade och gick på toa i torsdags morse och när jag satte mig gick vattnet med bajs i, så efter skickat i väg dottern till skolan, ringt hem gubbe från arbete 30 mil hemifrån så åt jag frukost och körde till förlossningen. Blev igångsatt med dropp vid ca 13 tiden och strax 8 timmar senare kom skatten ????

• Sommarbus14
    sagofröken skrev 2015-09-06 08:31:05 följande:

Grattis Sommarbus! Så otroligt söta fötter :)
    Vad roligt att din andra förlossning blev en bättre upplevelse än första!

Får jag fråga på vilket bb/stad du födde? Jag minns det som att det fanns amningskudde på vårt bb förra gången, 

I Borås, det fanns säkert att låna men jag tänkte inte på att fråga faktiskt ???????????? haha
Svar på tråden BF september 2015!