Inlägg från: sandra 1986 |Visa alla inlägg
  • sandra  1986

BF september 2015!

Hej alla!

Får man hoppa med här?

Väntar mitt 4:e barn nu i september, min och min mans 6:e tillsammans :) han har två sen innan, jag har två sen innan, sen har vi ett gemensamt och nu kommer vårat andra gemensamma :) vår gemensamma är 1 år och 3 mån. De andra är mellan 5-8 år :)

• sandra  1986

Ang de här med chef så år jag så lyckligt lottad att min mamma är min chef ?? Hon vet ju om såklart att jag är gravid och kommer väl kunna styra och ställa ungefär som jag vill. Min senaste graviditet jobbade kah till BF+3, ska försöka med samma den här gången :)

Jag har en brio smile till vår son, är suupernöjd! Men eftersom han bara kommer vara 1,9år så måste jag väl ha en syskonvagn. Jag är alldeles för snål för en bugaboo då vi kommer behöva köpa ny bil och så.. Så jag funderar starkt på en phil&ted...

Visst var ni flera som kände er livmoder just på morgonen? Jag är ju bara i v.10 å känner livmodern som en knöl nere under naveln på morgonen. Ibland börjar jag noja upp mig att jag gått längre, eller så ibland tänker jag tvillingar och blir då livrädd ????

• sandra  1986

Mobilen vill alltid ändra gubbarna till frågetecken.. Jag har väldigt lång tid kvar till att bestämma ang vagn.. :) jag blir väldigt kluven när man sitter och kollar runt..

Mina andra söner är de 11 mån emellan, där hade jag en bred syskonvagn, men denna gång vill jag ha en ganska smidig

• sandra  1986

Jag känner bara en hård knöl, ser den t.o.m när jag ligger i sängen och speciellt på morgonen...

• sandra  1986

Lycka till :)

Tror absolut inte du behöver vara orolig över att du inte känner livmodern.. Snarare att jag är orolig pga att jag aldrig känt den först typ v .17 med de andra :)

• sandra  1986

Vad avundsjuka jag är på er alla som får göra kub! Själv måste jag vänta två månader på att få se den lilla på en skärm :(

• sandra  1986

Här hemma hoppas vi på tjej, men är väl ungefär 99,9% säker på att de väntas en pojke. Jag har två pojkar, min man två pojkar och vår gemensamma är.... Ja men gissa?! En pojke ;) så 5 grabbar, då kan man inte annat än vara säker på att den sjätte är en pojke! Vi ska kolla på RUL :) kollade förra gången, då var jag säker på flicka och han pojke. Jag fick såklart fel :) men de gör mig ingenting, så länge barnet är friskt så är jag mer än nöjd! Bara två månader kvar till RUL idag, de är ju lång tid men jag tycker tiden bara flyger iväg!!

Vi har berättar för min mamma, syster och alla släktingar. Inte pappa. Min man har inte berättat för någon, knappt för sina vänner, inte ens sin mamma. Men vi väntar nog till de sista för vi vet att där blir de inge leenden och glada miner :(

• sandra  1986

Idag var vi på RUL :) vart flyttad från den 17:e till den 25:e... Så otroligt mysigt att få gå på ultraljud :)

• sandra  1986

Vilken ångest jag får när jag ser era viktuppgångar.. Ställde mig på vågen hos bm sist, 8 kg hade jag då gått upp i v.19!!!! Jag fattar inte hur jag kan gå upp så mycket, har gjort de med de tre tidigare barnen också men ändå!! Men ändå är de ingen som ser att jag är gravid! Haha! Har precis i dagarna berättar för svärmor och barnen att i september kommer lillasyster :) (bm trodde iaf de va en flicka) första flickbarnbarnet för farmor och första flickan förutom jag i vår stora familj :)

Och ni som köper brio smile, ni kommer inte ångra er :) de va med stor sorg jag sålde min, men denna gång blir de nog en city select :)

• sandra  1986
    karro 2014 skrev 2015-05-08 16:41:11 följande:

Kan inte förstå hur man kan ha ångest/panik över att man går upp i vikt av en graviditet...vad förväntar man sig? De är ju ett liv som växer till sig.. Det borde man ha tänkt på innan blev gravid, om man nu är så fokuserad på själva vikten.

Alla graviditeter är sig olika så sluta jämför !!!

Klart att alla graviditeter är olika! Men alla kanske inte vill gå upp sisådär 20kg?! Dessutom tycker inte alla barnmorskor om att man bara ökar i vikt heller! De må växa ett barn där inne men en graviditet väger runt 13 kg med allt, inte 30!! Vi är alla olika, och inte önskar man barnen mindre för att man kanske inte vill gå upp överflödigt! Vissa kanske får andra problem med kroppen när man blir tillräckligt stor!
  • sandra  1986

Hej tjejer! Nu var det evigheter sen jag skrev i tråden, men har kollat till här inne ibland :) grattis till alla er som redan fått bebisar, själv är bf mer än 3 veckor bort.. Den 25:e september, känns oerhört långt dit! Jag som hoppades jobba till bf är hemma sjukskriven sen två veckor, har oerhört jobbigt med foglossning å ischias å sover som en kratta pga smärtan!

Angående de här med första vs andra barnet kan bara säga att min första förlossning tog ca 8 timmar på förlossningen, ca 30 min krystvärkar å fick sy, hade jätteont i ca 1 vecka efter, den andra tog ca 2 timmar på förlossningen och 15 min krystvärkar å slapp sy. Den tredje tog knappt 1 timme på förlossningen å krystvärkar 3 min, behövde inte sy där heller så här har det verkligen varit lättare och lättare för varje barn :)

Nu återstår ju fyran att se om den är ännu lättare eller om de blir nå annat...

• sandra  1986

Alla mina tre tidigare förlossningar har startat med blodig slempropp... Utan blod har den kunnat kommit några dagar före men då har de inte hänt något alls.. Så de blir spännande att se hur den här startar :)

• sandra  1986
    sagofröken skrev 2015-09-15 12:49:16 följande:

Vår dotter kom igår kväll på bf+14, 3790g och 52 cm!

Grattis till er :)
Svar på tråden BF september 2015!