• IMHO

BF september 2015!

I Walk The Line skrev 2015-09-03 09:16:26 följande:

På väg in till igångsättning nu.

Önska oss lycka till, och håll tummarna! :)

Lycka till! Hoppas det går smidigt.
  • IMHO
    MrsHeinerborg skrev 2015-09-04 10:54:13 följande:

Sovit som en stock inatt? Vaknade utvilad o undrade nästan om jag fortfarande var gravid?!? Idag har jag energi o fixar o donar.... :)

Haha, samma här. Vaknade vid tio. Fick en känsla av att jag ska gå runt med en stor badboll framtill resten av livet. Jag sover helt ok, bebisen trivs där inne och rör sig som den ska. Finns det annan tillvaro efter detta, alltså? Undrar hur den blir...
  • IMHO

Grattis Hemlis, Eija och Sommarbus. Nu verkar det riktigt lossna här i gruppen. Här är det dock lugnt. Konstigt nog längtar jag efter lite rejäla förvärkar, så det blir lite action... 12 dagar kvar (+/- 14)

• IMHO

Fortfarande ofödd. 38+2. Känns lugnt ännu, fast det märks på rörelserna att det är trångt.

• IMHO

Inorr02, vad skönt att det gått bra och att väntan är över. Stort grattis!

• IMHO
    Blixt3 skrev 2015-09-12 16:23:32 följande:

Igår 01.19 kom vår pojk till världen. Det gick fort, vattnet gick strax efter 17 värkarna kom igång snabbt. 8 h senare var han här <3 drygt 3500g g tung o 51 cn lång.

Vad härligt! Grattis till er!
  • IMHO
    sagofröken skrev 2015-09-15 12:49:16 följande:

Vår dotter kom igår kväll på bf+14, 3790g och 52 cm!

Äntligen! Grattis till er alla!
  • IMHO
    mimspims skrev 2015-09-16 08:38:29 följande:

Grattis till alla bebisar!!

Finns det någon kvar som väntar ännu? Bf imorgon och ingen bebis i sikte ännu. Kroppen luras däremot, förra natten hade jag regelbundna värkar med 3-5 minuters mellanrum men sen avtog allt på morgonen, den besvikelsen alltså...

Ja, vi väntar ännu. Bm idag och BF på söndag. Otåligheten lurar runt varje hörn i lägenheten. Sömnen är bristfällig. Värkarna luras här med, men inte ens en slempropp har dykt upp. Däremot leker bebisen och har kul i magen, så lite action är det ju.
  • IMHO
    1StoltMamma skrev 2015-09-18 12:09:54 följande:

Nu är lillebror här, onsdagen den 16 sep i v38+4 och de känns fantastiskt! Dock verkar han vara en bebissominte lämnar ens famn så man kan vila

Grattis 1StoltMamma! Ja, 26number1 också förstås, men dig grattade jag även nyss i andra tråden
  • IMHO

42+0 i söndags morse (kanelbullens dag) promenerade vi 30 min till sjukhuset för igångsättningssamtal. Det började med ett urinprov, men längre än så kom inte igångsättningen för då behagade vattnet gå spontant. Ett par timmar senare var värkarbetet igång och 12 timmar efter inskrivning så var vår egen lilla kanelbulle färdiggräddad. Genom dimmor av EDA och lustgas hörde jag personalen diskutera ev. behov av sugklocka. Det hade förstås varit ok, men eftersom jag föredrog att slippa samlade jag mina sista krafter och plötsligt låg en liten tjej på mitt bröst. Sprack en del ändå (andra graden), men läkaren måste varit bra på att sy för det går bra att sitta och i går eftermiddag kunde vi promenera hem med tjejen i barnvagnen.

Nu ska jag försöka sova lite, för amning varje-varannan timme tar på krafterna. Hon behöver inte väckas alls just nu, för sömnrekordet ligger på 4 timmar och det har bara hänt vid två tillfällen hittills. Antar att mycket kan ändras.

• IMHO
    Mockingjay skrev 2015-11-03 16:17:20 följande:

Hej! Behöver er hjälp med tips, Anton har inte bajsat på 8 dagar nu. Jag helammar så då bör han inte kunna vara förstoppad men det är uppenbart att magen stör honom. Finns det något jag kan äta som sätter fart på hans mage? Eller har ni andra tips? Fungerar inte att ta tempen, det har jag provat... (Anton är 11 veckor nu)

Sopp skrev 2015-11-03 19:11:50 följande:

då kan jag trumfa det med att sven inte har bajsat på 12 dagar.. haha! Det här är helt absurt. Eller jo, med hjälp av termometern bajsade han liite i helgen, men det var absolut inte bajs som representerar den enorma tid som har gått utan bajs utan typ 1 matsked. Jag har pratat med BVC och de säger att de är helt normalt men det känns ju bakvänt? De sa iaf att om han verkar må dåligt av det kan man ge dom lite laktulos på morgonen, börja med 3 ml, och se om det får fart på magen. Sven är 8 veckor

Hur ofta bajsade de innan det långa uppehållet? Har de haft en rutin som de brutit eller har de varit oregelbundna?

Jag har iofs inga tips, men en bra sak med tråden är ju också att få reda på hur otroligt många sätt det kan vara normalt på. Här är problemet omvänt. Hon bajsar (ibland lite grönt och vattningt) 5-6 gånger per dag och en gång per natt. Hon har ofta ont i magen inför bajsningarna och kämpar och fäktar för att få ut det. Omogna tarmar har man ju hört om, men hur kämpigt "normalt" är vet jag inte.

BVC tror färgen och vattnigheten beror på förkylningen hon har. Går det inte över på tre veckor får en läkare kolla om det är något annat. Mjölkproteinallergi kan tydligen visa sig så, men det känns dumt att starta med specialkost när förkylningen är en mer sannolik orsak. Hon går iaf upp i vikt och vill ammas ofta så jag är inte jätteorolig.
  • IMHO

Under snoriga nätter sover hon i babynest i vår säng, med en kudde under bäddmadrassen för höjt huvudläge. För sömn dagtid sover hon i vagnens liggdel med uppfällt ryggstöd. Problemet är att hon glider ner, men det funkar ok. Vi ger saltvattendroppar i engångspipett och använder nässug (Otribaby) 1-2 gånger per natt. Dagarna andas hon bättre på.

Någon annan med erfarenhet av manuell nässug? Jag känner inte att jag fått till min egen sugteknik riktigt.

Ni andra med förkylda bebisar, hur är färg och konsistens på deras bajs?

• IMHO
    smurfan8402 skrev 2015-11-04 21:36:34 följande:

Jag har oxå använt otribaby nässug. Först tog jag renässans koksaltlösning o spruta i o använda en pipett i taget halva i ena näsborren o så resten i den andra o sen sög ut. De kom ut massor av snor. Fick ta i o suga men när man väl kom in i de så gick de fort o få ut allt.

Aha, jag har nog inte vågat suga hårt nog tillräckligt länge. Har gjort ett kort hårt sug i varje näsborre.

Hur länge efter dropparna väntar du innan sugen?
Svar på tråden BF september 2015!