Inlägg från: 1StoltMamma |Visa alla inlägg
  • 1StoltMamma

BF september 2015!

Äntligen nere på tvåsiffrigt, 99 dagar kvar till bf. Nära men ändå så långt bort, längtan är stor.
    Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Hur mår ni mammor? Själv börjar de bi tungt nu och de sparkas en del mot revben . Hungrig ofta men kan knappt äta då de börjar bli ont om plats så man småäter en del

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Min bm kommenterar inte min vikt har gått upp 13 kilo och är i v 29 nu. Gick upp 28 kilo förra graviditeten och inom 6 månader hade jag gått ner 33 kilo. Så länge man mår bra själv, jag ville försöka att Max gå upp 15 denna gången men vi får se var vi hamnar.

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Har också varit på tul och allt såg fint ut sonen väger nu 1,3 kilo och om han följer kurvan tror de han ligger på 3,5 när han föds. Ligger dock i säte men var tydligen vanligt på omföderskor att de vänder sig senare. Imorgon är de dags för glukosbelastning som jag inte ser fram emot haha

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Nu kan vi säga att nästa månad ska vi få träffa våra små gryn. Idag gick jag in i v 33 och Gud vad ja längtar. Ska träffa läkare i v 35 och prata om igångsättning. Nära nära

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Ja vissa kan även få denna månaden men jag e beräknad i slutet av sep så iaf i början av sep får han vänta till haha.. Vi har 2 namn som vi bollar emellan så vi får se vilket de blir när han föds :)

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Är i v 34 nu och slemproppen har börjat släppa men de gjorde den också i omgångar i 3 veckor innan dottern kom men då dock i v 38. Mycket förvärkar och fruktansvärd foglossning

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

I vilken vecka är ni mammor i nu? Är i v 33+2 idag, känns ju som en evighet kvar trots de är nära haha

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Här fortsätter slemproppen gå i omgångar, var hos bm idag och fått bokad tid till läkare ang igångsättning nu. Dock ett tag kvar då jag bara är i v 34

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Känns som en evighet till september haha iaf tills bebisen är "färdigbakad". Men igår gick en megabit av slemproppen och hade en del mensliknande smörtor hela kvällen men som tur var släppte. Undrar om liten tittar ut tidigare? Med dottern gick jag över en vecka

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma
    Mockingjay skrev 2015-08-18 22:32:19 följande:

Vattnet gick för en halvtimme sen. Nu åker vi till förlossningen.

Lycka till
    Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

35+5 idag och träffa läkare idag ang igångsättning, blir troligtvis igångsättning den 14 sep om tappen är mogen och allt ser bra ut. Känns som en evighet dit puuuuh

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

V 37+4 idag, inga speciella tecken mer än de vanliga som t ex förvärkar, molvärk och lite mer slempropp... Liten är fixerad och långt ner i bäcknet men tror inte han planerar att titta ut nu i närmsta taget minst 1 vecka till tror jag

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Nu är lillebror här, onsdagen den 16 sep i v38+4 och de känns fantastiskt! Dock verkar han vara en bebissominte lämnar ens famn så man kan vila

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma
    26number1 skrev 2015-09-23 22:37:22 följande:

Hur gör ni med napp?

Vi har napp och de funkar jätte bra, han har ett stort sugbehov men de funkar jätte bra med amningen. Idag är han 8 dagar :)
    Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Lillkillen blev en månad igår, så fort de lämnat magen så springer tiden iväg. Han växer så de knakar och storasyster är så snäll vid honom. Dock har han massa magknip men nu kombinerar vi minifom och Sempersmagdroppar och än så funkar de bra tack och lov.

Blivande 2 barns mamma
Svar på tråden BF september 2015!