• Inorr02

BF september 2015!

man har väl rätt att gå hemma på havandeskap 2 månader innan bf. om man går ner i tid eller blir sjukskriven helt eller deltid från 6 månader innan på värkar inte det ditt sgi. man kan börja ta mamma peng  innan barnet är fött med.

Jag kommer jobba nå mer innan bäbis kommer har bf 7

• Inorr02
    Mamma2014 skrev 2015-07-07 14:17:38 följande:
    Ja precis tar du ut föräldrapenning 60 dagar innan bf så dras det av från de totala 480 dagarna som man har. Det är samma summa du får ut för varje dag.
    joo men du kan även gå hemma 60 dagar leva på din partner eller på sparade pengar om man har råd.
  • Inorr02
    Mijjan skrev 2015-07-07 17:05:40 följande:

Här blev det visst fullt pådrag... Stor propp ovanför ljumsken! Jag som trodde på foglossning och gått med de i flera dar! Jaja. Bara att vänta och se vad som händer. Några med erfarenhet av proppar under graviditet? #isjukhusetsväntsal

proppar är inge att leka med. du bör få börja äta eller ta sprutor med blodförtunnande. samt att de bör kolla lungor efter proppar och ev rensa bort proppen i ljumsken  
  • Inorr02

Nån här som fått sämre mat lust ?
    Är som inte sugen på nå just nu.
    Försöker ändå äta för de måste jag ju bör bäbis. 

Inget är som gott är så less att laga mat med. Visst sambon kan laga mat men dn vill jag inte äta han gör bara helfabrikat å de är blääää hej hopp nu är man 3 år igen. 

• Inorr02
    myraaan skrev 2015-07-09 18:29:08 följande:
    Samma för mig, är inte sugen på något och har absolut ingen lust att laga mat. Men äta måste jag ju. Äter iaf frukost lunch och middag men alla dessa mellanmål blir det inget av. Det är svårt att äta när man inte är hungrig eller sugen.
    är ju de man men hoppas de blir lättare å matlusten kommer tillbaka snart
  • Inorr02

börjar känna stress fastnar inte för nå namn . förra gången hade jag  pojknamn ¨fick namn å nu inget . ni de klart med namn

• Inorr02
    26number1 skrev 2015-07-10 09:58:59 följande:

Är det bara jag som är tokorolig för ekonomin efter att bebisen kommer? Jag har ingen aning om hur mycket en bebis kostar eller hur mycket pengar vi kommer få från Försäkringskassan - stressar mig att allt känns så ovisst! Hur tänker ni som har barn sedan tidigare?

Jag stressar inte över pengar visst de blir inte mycket då jag kommer spara så  mycket dagar som möjligt. vill kunna vara lång ledig flera sommar fram till den lila blir 7-8 år i alla fall de sommar barnet går förskola samma gäller pappan samt kunna ta fb på klämdagar också. 

Har ett barn sen tidigare som blir 5 i höst å de finns lite dagar kvar på henne. kunde inte spara lika mycket som jag tänkt denna gång. 
  • Inorr02

här har man vist börja läka mjölk redan trodde jag skulle klara mig till liten kommer.
    nån mer som börja läka.

jag är nu i v 31+ 5
    +

Svar på tråden BF september 2015!