Inlägg från: 26number1 |Visa alla inlägg
  • 26number1

BF september 2015!

Tack för era svar. Ska på första föräldrakursen imorgon så jag ska be min BM kolla blodtrycket. Det var däremot i lägsta laget sist och jag tycker inte att jag har några av övriga symptom på havandeskapsförgiftning, men såklart bra att kolla upp :)

Idag blev iaf babynestet klart och så beställde jag tapetprover från tapet.se som någon av er tipsade om. Längtar tills Fisen kommer men jäklar så mycket som ska hinnas med innan! På fredag kommer lönen och då ska allt till BB-väskan inhandlas, tvättas och packas är planen :) Men alltså, känns inte alla packlistor väl långa och lite överdrivna?

• 26number1

Ah jag har sytt själv, färgen är mer laxrosa i verkligheten :) Var riktigt kul att få det färdigt, är expert annars på att bara påbörja projekt på projekt utan att få något helt färdigt :P

Det som jag tänkt ta med mig är ett par ombyten till bebis och några extra blöjor ifall man får ligga kvar länge. Vi har över sju mil till närmsta barnläkare så om man vill kan man få bo på patienthotellet tills 48-timmars kontrollen, vilket jag definitivt tror vi gör. Så några ombyten åt mig och hygienartiklar åker också med, annars känns det ju som att allt kommer finnas där? Tofflor kommer jag definitivt ta med, lite fobi för att gå barfota på okända golv :P

• 26number1

Åh herregud jag är helt slut!! Har haft min sida av släkten här på födelsedagsmiddag och 14 personer i vår tvåa var tydligen mer än jag klarade av :O Sambon tog med en vän och åkte på cruising och jag dönar snart av på soffan. Känns snarare som att jag fyllt 87 än 27!!

• 26number1

Vecka 34 idag, jag älskar magen och har svårt att föreställa mig hur det kommer bli efter förlossningen och alla rörelser därinne slutar :)
  • 26number1

Ok, oglammigast hittills; fick väldigt ont i magen nu på kvällen, både halsbränna, enormt tryck mot revbenen där bebis ligger men också en känsla av att behöva göra nummer två. Försökte förgäves gå på toaletten och har precis insett problemet - jag har sjukt mycket luft i magen!

Så nu ligger jag inne i sovrummet och fiser medan sambon och en vän kollar på film i vardagsrummet med extra hög volym på.. Herregud, kommer inte vara någon mage kvar när jag är klar :P

• 26number1

Alltså, det känns fortfarande som att jag skulle kunna fisa hur mycket som helst! Har fått sova med benen högt inatt för att underlätta "vädersläppningar"!! Hoppas verkligen det här bara är en övergångsfas :P

lizanilander skrev 2015-08-02 12:26:56 följande:

HAHAHAHA!!!!! Men det måsta ha känts skönt när du fått ur dig så mkt luft ändå? ;) Jag har med ganska gasig mage emellanåt, så jävla skönt när det släpper :P

Jag har gått in i vecka 36 idag och nu börjar det verkligen närma sig!

• 26number1

Inte packat men i alla fall köpt väskan :P Har även köpt och gjort iordning reseförpackningar med tvål, schampo och balsam men inte fixat med allt till bebisen än.. Blir lite stressad men jag måste verkligen vänta in nästa lön innan jag köper kläder och så. Tänker också att jag väntar med att köpa kläder i stl 50, då kan man ju lämna tillbaka om det är för litet när bebisen kommer :)

fyrklöver81 skrev 2015-08-03 18:38:58 följande:

Har ni packar BB väska än? Är lite sugen att göra det ????

• 26number1

Herregud, 3 veckor och 14 jobbpass kvar och idag är jag så trött att jag gråter lite :'( Måtte tiden gå fort nu!

• 26number1

Jag har BF 18/9 :)

Kan meddela att en omtenta på fem timmar inte är att rekommendera med mindre än fem veckor kvar, det gick INTE bra..

1StoltMamma skrev 2015-08-17 19:44:18 följande:

Vilka är de som har bf efter den 15 sep och fram här?

Svar på tråden BF september 2015!