• Marian03

BF september 2015!

Nu kände jag som ungefär nervryckningar man kan ha i nån muskel eller ögonlocket fast kändes från livmodern.

Kan det ha varit bebisen jag kände?

Man kan ju hoppas :)

• Marian03

Är det nån mer av er som redan upplever att livmodern känns nu, som om den typ är "i vägen"? Känner det när man sitter i soffan med uppdragna ben exempelvis att det är nåt där inne som tar emot :)

Halv-läskigt sådär hehe...

• Marian03
    swallow the big moon skrev 2015-04-04 07:39:49 följande:
    Absolut! Kan inte ligga helt på mage för de blir en boll jag ligger på. 3je barnet och har massa sammandragningar som gör de hela ännu mer obehagligt (på ett bra sätt) känner även bebisen när den kickar runt där nere och leker rövare smile1.gif
    Hehe vad häftigt :) ska bli kul sen när jag får

känna rörelser med. Tror jag känt nåt men jag vet inte längre, så väntar med spänning på nästa gång.

Jag antar att man vänjer sig lite så det blir

minste obehagligt sen, just nu känns det udda, kanske för att det är första barnet för

mig så det känns skumt att nåt tar emot där inne när man drar upp benen ;) hihi häftigt upplevelse det här...
  • Marian03
    beetroots skrev 2015-04-08 14:01:59 följande:

Undrar hur de är för er som har katter. Vi har en katt och har börjat märka på henne att hon är rastlös Och hon har klöst på tapeterna...försöker leka med henne så mycket som möjligt och har även köpt ett jättestort klätterträd till henne som hon gillar, de verkar ha lugnat henne en del. Men vi har funderat på att kanske skaffa en kattkompis till henne, vill ju att hon ska må bra. Blir så trött på en viss familjemedlem som säger att vi ska göra oss av med henne, speciellt nu när vi ska ha barn.

Hur har ni de med katter? Och tror ni de är dumt att skaffa en till?

Hej! Jag har två katter. De är vänner ibland och ibland inte ;) de kan kivas och så fast ofta ligger de och gosar ihop. Jag skulle absolut rekommendera att ha 2 st då man vet att de alltid har varandra. Ingen katt är väl jätteglad i barn som skriker och jagar dom men det där löser sig nog, jag kommer sätta gränser snabbt för hur barnen ska bete sig mot djur så alla ska trivas så bra som möjligt tillsammans. Att göra sig av med djuret känns fel, verkar som att du tycker så med tanke på att du blir irriterad på den som säger att ni ska det. Jag förstår det, hade själv blivit riktigt irriterad på en sån kommentar. Djur är familjemedlemmar lika mycket som alla andra, men alla förstår inte det tyvärr.
  • Marian03
    paddi84 skrev 2015-04-09 09:14:40 följande:

Jaha, då fick man tydligen inte bestämma själv när det va dags att berätta för kollegorna... :( galet besviken på min chef idag då hon under ett möte igår berättat för kollegorna att jo men hon ska sluta då för hon ska ha barn... Sa tidigt till båda cheferna för att de skulle kunna planera sommaren men sa då även att det va hemligt..

Nej vad tråkigt :( att folk inte kan tänka efter lite... Förstår att du blir irriterad, det är ju din sak att säga.
  • Marian03

Hur gör ni med alvedon?

För visst är det den tabletten man kan ta?

Om man har jätteont i huvudet och ingenting hjälper kan man ta en alvedon utan att få dåligt samvete?

• Marian03

Den här bilden fick vi på rul idag. Allt såg bra ut och vi blev flyttade från 19/9 till 17/9.

Roligt :) vi fick se en ansiktsbild i 3D med, jättehäftigt att få se bebisens ansiktsdrag :)!

• Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-04-22 20:27:43 följande:

Välkommen myran och gratis Mariana till lyckat ul!

Tack :) :)
Svar på tråden BF september 2015!