• Inorr02

BF september 2015!

sagofröken skrev 2015-08-22 20:34:56 följande:
    Menar du över BF-datum? Överburet är ju barnet inte förrän efter 42+0, allt innan det är normalt. Jag födde på 41+6 förra gången, vad jag förstått är det famförallt genetiskt (alla i min släkt verkar ha 42 veckor långa graviditeter) så jag är helt beredd på att gå lika länge denna gång. Även om jag helst skulle slippa :)

Vet inte var du bor, men i Stockholm är det iaf nuförtiden standard med ultraljudskontroll 41+0 och igångsättning 42+0 om förlossningen inte kommit igång då. Så här får man inte bli överburen om man inte kräver det själv (och allt ser bra ut för barnet). 
    har bekanta som fått gå till v 43 innan de satt igång och vet några som förlorat barnet i magen för att fick gå för länge. å de skrämmer mig. 
     Är inte där ännu är i vecka 37+5 . ska ta upp detta med bm till veckan
  • Inorr02
    Mockingjay skrev 2015-08-24 11:04:27 följande:
    Jag tror du behöver prata med någon professionell om dessa känslor.

Ring din bm, ge dig inte förrän du fått en tid för att prata, om inte hon kan hjälpa, ring till eller åk till förlossningen. Våga vara besvärlig! Det är det helt klart värt, och det är DU värd!

Läs böcker och artiklar av Susanna Heli, viktigt att ha känsla av lugn och trygghet inför förlossningen. Styrkekramar!!
    ska till bm i morgon ska ta upp de då
  • Inorr02
    Sopp skrev 2015-08-24 18:02:05 följande:

Det händer absolut ingenting här! Inget mer av proppen, har mer sammandragningar men de gör inte ont. Är så himla less! Kan det bara vara dags någon gång ...!?

Appropå proppen, om den inte är blodig, "räknas" det inte då??

jag e less med, får inte sova på nätterna jobbigt andas pissa hela nätterna.Ont i fogar myr kryp i benen. Sjuk trött hela dagen . Mycket sammandragningar som är jobbiga sen vill de inte bli nå mer.Även blivit förkyld med känner mig så slut körd. vill bara att de ska få komma igång vill hålla  bebis i famnen nu. dock värkar magen droppat ner er i dag så hoppas den kommer snart
  • Inorr02
    Sopp skrev 2015-08-24 19:56:18 följande:
    Vi får trösta oss med att för varje dag som går så är det en dag mindre! Förr eller senare ska barnet ut =)
    vi får de göra det. i morgon v 38+0
  • Inorr02
    Sopp skrev 2015-08-24 20:02:18 följande:

råkade trycka på "Skicka" för tidigt - apropå din rädsla om överburenhet så är det bra att du ska prata med din BM om det. Förstår att det är en föga tröst men det som hände din vän är ju så sjukt oturligt och fruktansvärt men det är ju väldigt väldigt väldigt liten sannolikhet att detta skulle hända dig. Det är nog mer troligt att jag går ut på gatan och blir överkörd av en bil - Men jag förstår att det känns jobbigt. Försök tänka positivt nu - Vad häftigt att det bor en liten människa där inne nu och snart ska den ut och lära känna dig, och som du ska oroa dig för och vara lycklig över för resten av ditt liv!

Jag har börjat må riktigt illa här hemma, risig i magen och svettas som en gris

joo nog är de så. jag har svettas mycket i dag ed fast jag mesta bara vilat i dag 
  • Inorr02
    myraaan skrev 2015-08-26 22:27:41 följande:

Stod erat sf mått stilla när magen sjönk? Är i v 36+4 och sf-måttet var samma som för 2v sedan.. under dom veckorna har bebisen fixerat sig och magen sjunkigt. Hur var/är det för er och vilket mått hade ni i v37?

36 tror jag
Svar på tråden BF september 2015!