• rosali84

BF september 2015!

snusmumriken skrev 2014-12-28 23:10:13 följande:

Härligt :) Jag dricker inte så mycket så ingen misstänker något där. Körde på jul och kommer köra på nyår, så folk blir mest glada över att jag kör dom, haha! Har dessutom antagit en utmaning att skippa socker hela januari, däribland alkohol, så går 'säker' iaf till v. 11 :) Men kommer vänta mycket längre än så, tills det inte går att dölja magen typ.

Det börjar sjunka in lite för mig nu att jag är gravid, har inte känt några känslor ang. det ännu. Men jag har börjat se tre barn bredvid mig i soffan, när vi leker eller annat. Den där värmen har kommit :) Vill inte förstöra den med knasiga kommentarer från omgivningen då 2 barn är standard häromkring ;)

Jag dricker inte mycket heller, oftast bara 1 öl/cider el nåt enstaka glas vin, men det brukar iaf oftast bli något. Så att jag tackar nej till ALLT blir tyvärr lite genomskinligt ;) Har inget körkort så kan inte köra med den heller (+ att vi var hemma hos oss och firade jul och ska sova borta på nyår = hade inte kunnat köra även om jag hade haft körkort). Så jag hade inget val.

Sen kan jag känna att det är rätt skönt att iaf min mamma vet nu. Hon är den enda som har vetat om hur svårt vi haft att bli gravida så om det händer något känns det bra att kunna ha hennes stöd utan att behöva förklara så mycket.
  • rosali84

Mina symtom börjar försvinna. Brösten ömmar mindre och mindre, nästan inte alls längre. Illamåendet känner jag knappt av längre heller. Molvärken i magen kommer och går fortfarande, men det är väl typ det enda. Nog för att symtomen kan vara jobbiga, men att dem fanns där kändes ändå bra. Nu när dem är borta kommer oron. Går in i v 6 idag.

• rosali84
    snusmumriken skrev 2014-12-30 09:13:34 följande:
    Jag går också in i v. 6 idag och mina symtom börjar också försvinna, tror det är helt normalt. Har för mig att det har med den snabba stegringen av hcg i början, att kroppen reagerar på den :)
    Hoppas det är så. Känns lite bättre efter att du skrev så iaf ;) Jag hade nästan inga symtom alls så här tidigt i förra grav (bara ett vagt illamående) så att känna av något redan är helt nytt för mig. Brösten började inte ömma förrän i v 9 sist (då var de så ömma att det gjorde ont att duscha!!!) och molvärk i magen hade jag inte förrän runt v 20. Nu har alla symtom funnits sen innan jag plussade, så klart man funderat.
  • rosali84
    Eveelina89 skrev 2014-12-30 13:53:43 följande:

Jaha, ja men räknar så ja:) Tack så mycket .
    Och stort grattis!
    Fösta barnet för min del, och första gången jag är här inne, vill lägga till en bild men verkar inte funka. nuuu gick det. Jag tycker det är så konstigt att de via "inte gravid" när det var så starkt streck på den nedanför? Båda är gjorda på eftermiddagen men med två timmar mellanrum.. Har gjort en till litet test idag som visade svagt + men plus iaf!:) ;)

Oj, vad märkligt! Vid ett så starkt streck borde det ju absolut visa positivt på det digitala. Mitt var mycket svagare än så när jag fick "gravid 1-2" på digitala.

Det översta (23/12) är taget dagen EFTER jag fick positivt på digitala.
  • rosali84
    MissJP skrev 2014-12-30 14:31:53 följande:

Utomkved. Lycka till alla ni andra

Neeej, vad tråkigt!!! Usch, lider med dig!!! Kramar
  • rosali84

Tidigt UL, någon som gjort i tidigare graviditet? När kan/brukar man göra det? Gjorde inget sånt när jag var gravid med dottern, men den här gången känner jag att jag skulle vilja det. Känner mig mycket mer orolig den här gången och det tar på krafterna. Vill bara kunna glädjas åt att vara gravid igen.

• rosali84

Tack för era svar! Ska ringa BM i nästa vecka och boka tid för inskrivning och får väl fråga om VUL då oxå. Om jag inte får det, så är jag oxå beredd att betala och göra det privat. Mitt psyke behöver det denna gången.

Har ni andra bokat tid för inskrivning redan, eller väntar ni ett tag till? Förra gången ringde jag direkt efter att jag plussat, men den här gången känner jag mig så mycket osäkrare och väntar så länge jag kan, dvs typ till nästa vecka (går in i v 7 då).

• rosali84

Känner mig lite lättare i sinnet efter ett bekräftelsetest nyss. På em urin, inte ens hållit mig i 30 min, dessutom. Verkar stiga fint! Fick Gravid 1-2 den 22/12.

• rosali84
    lördagsgodis skrev 2015-01-02 09:48:41 följande:

Själv väntar jag på posten och att mina test ska komma, ska försöka hålla mig tills på måndag med att testa då jag är i v.5+4 då och hoppas på ett 3+

Håller tummarna för det! Fick ju mitt igår i v 5+2 :)
  • rosali84
    MissJP skrev 2015-01-02 13:27:29 följande:

Herregud!! Jag var inne idag för att opereras. Men de måste kolla med vul först! Det där i äggledaren har inte växt! Inte nog med det!! Nu såg hon en hinnsäck i livmodern! Det var helt tomt förra gången! Hinnsäcken såg fin ut och blodet i buken var borta! Hcg hade mer än dubblerats sen i tisdags! Seriös! Jag ska tillbaka om en vecka och se om det finns något embryo i Hinnsäcken, för nu syntes inget alls. Men allt tyder på en normal graviditet! När jag låg med staven så sa hon att det finns en antydan till hinnsäck men att jag måste gå och kissa först! Jag sprang till toaletten och kissade i rekordfart.. sen såg hon den klart och tydligt!

Många utropstecken här! Men jag är så helt i upplösningstillstånd! Hur kan det här ha hänt! Jag skulle ju opereras för utomkved idag!

Wow!!! Håller alla tummar jag har att det fortsätter att utvecklas på rätt sätt!! Vilken grej!!!!
Svar på tråden BF september 2015!