Jag har studiestöd! Men innan jag kom in på skolan så hade jag två veckor ca som jag inte va inskriven på ams när min dotter börjat dagis. Och detta säger FK kan vara mitt fall. Hoppas verkligen inte det! 14000 ner till 5000 är stor skillnad!
Har oxå känt att de är ganska hopplöst. Men din kille/sambo/man har inte han inkomst?
Av olika skäl så har inte min man det! Han hade blivit lovad fast anställning efter nyår men icke! Less man blir
snusmumriken skrev 2015-01-08 13:24:22 följande:
Om du pluggar med studiestöd har du vilande SGI :) Jag trodde att det räckte med att plugga, men eftersom jag inte tog studiemedel sista veckorna har jag förlorat mitt höga SGI (14 000 i månaden efter skatt) till lägsta (typ 5000 efter skatt). Är arbetslös nu också så vet inte riktigt hur vi ska klara det. Blir förmodligen återbetalningsskyldig till FK eftersom jag har vabbat med fel SGI, livet leker! Och nu gravid på det..
Lyckas jag få ett jobb på minst 6 månader höjs mitt SGI från första dagen, får jag timjobb höjs det efter 6 månader så det är mitt enda hopp. Allt hänger på om jag får jobb eller inte och det känns så jävla hopplöst just nu, söker precis allt jag kan men får inte ens ett nej från många, de hör inte ens av sig. Har funderat på abort men jag pallar inte!