-
Känner enbart på höger sida. Värk, ilningar och den presskänslan som kommer ibland. Men ja, ikväll när jag jobbar så har jag fått ta alvedon då det är jobbigt att va i rörelse hela tiden när det gör ont.NattaLind skrev 2015-01-07 18:27:55 följande:Känner du mycket i hela området? Jag känner mest på vänstersida, det liksom"strålar". -
Jaha...blev att lämna jobbet nu på kvällen då jag fick jobbiga smärtor i magen + andra blödningen inom en vecka. Imorgon är det jag som SKA till gyn, för nu är jag orolig. I fredags fick jag en mindre blödning som sluta efter ett par timmar. Nu på kvällen så hade jag skitont och sen kom det såpass att det blödde genom trosor och arbetsbyxor:( Nu drygt timme senare så har blödningen avtagit igen å smärtan är mindre. Men jag vart så ledsen, så jag åkte faktiskt hem.
-
Så jobbigt och frustrerande. Hade jag vetat säkert att detta är missfall, så hade jag inte reagerat så. Men detta är inte typiskt för missfall anser jag. I fredags när jag blödde första gången, så visste jag inte om att jag är gravid. Blödde kort på em som sen stanna av.PaLo skrev 2015-01-07 21:11:44 följande:Fy vad jobbigt! Men varför vänta till imorgon? Finns det ingen gynakut du kan åka till? Har man smärtor är det alltid bra att åka in..
Håller tummarna för dig iaf.. <3
Väljer att vänta till imorrn, då jag vill ha mannen med mig å imorgon är sonen på skola å dottern på dagis. Vill inte ta med dem till sjukhuset, då dem inte känner till nåt av detta.
Sen har smärtan avtagit nu och blödningen har nästan stannat av nu också. Blödde alltså i knappt en timme. -
Tack så mycket. Jag väljer att ringa gyn imorgon å be att få komma dit. Eftersom smärtan har ändrats till vanlig molvärk å blödningen är typ borta, så känner jag mig ok med att vänta till imorrn. Vill bara få veta om nåt är där el inte:-/I Walk The Line skrev 2015-01-07 21:17:16 följande:Fy vad jobbigt för dig BabyJia! Jag tycker oxå du ska åka in akut å kolla. Stor kram till dig!
-
Det är det...jag bara skaka på jobbet och jag blev tvungen att berätta läget för en kollega. Så hon vet läget, kommer även behöva berätta för chefen imorrn när jag ringer. Lite jobbigt:-/MillisVanillis skrev 2015-01-07 21:21:06 följande:Men usch då :( alltid läskigt med blödning och smärta ihop :/ -
Jag kommer få berätta för chefen oavsett vad det visar imorrn om jag får komma till gyn.MillisVanillis skrev 2015-01-07 21:32:23 följande:Mina närmsta kollegor vet, förra grav kräktes jag helt plötsligt så är bra för dom att veta. Chefen kommer få veta snart då jag blev sjukskriven tidigt förra gången så kan va bra och vara förberedd.
Måste förklara varför jag fick åka hem ikväll. -
Själv så nojjar jag nu över om det är utomkvedshavandeskap el nåt sånt pga smärtan som kom ihop med blödningen:-/lördagsgodis skrev 2015-01-07 22:22:54 följande:Vi är några som blöder i tråden... Jag har läst att 30% blöder någon gång under de tre första månaderna och att det är vanligare att blöda för omföderskor. Känns lite tröstande för min del iaf.
Denna ovetenskap är värst. Men ska försöka sova nu snart och sen imorrn ska jag ringa så fort gyns telefontid startar. -
Tack så mycket. Behöver alla tummar som går:)Cessely skrev 2015-01-07 22:34:48 följande:Men stackars dig :( Håller tummarna att allt ser bra ut i morgon. Kram -
Det jag inte kan förstå är att denna onda smärta kände jag av en kort stund förra veckan, men den avtog med hjälp av alvedon. Nu ikväll så gjorde det jätteont precis före blödningen starta, kunde inte gå normalt liksom. Men smärtan avtog efter nån timme och samma med blödningen. Snodde binda på jobbet, men nu är det lugnt. Har dock vanlig molvärk som sitter i.Lovven skrev 2015-01-07 22:42:13 följande:Vid min förra grav (då gjorde jag dock abort) hade jag en blödning och ganska påtaglig smärta under ett par dagar men jag var fortsatt gravid. Lycka till i morgon.
Tack så mycket för lyckönskningarna! -
Godmorgon alla gravida!
Nu efter kontakt med gyn, så ska jag få komma dit och bli undersökt. Hon sa att man kan bli ganska sjuk om det inte har kommit på rätt plats och man inte kollar upp det i tid. Så det känns skönt jag ska få kollat upp detta idag.
Lika bra och förbereda mig på att detta är en graviditet som inte blir fullbordad tyvärr:-/