BF september 2015!
Ok, ja vi behöver inte heller betala, vi går hos privat, vet inte hur det funkar på "vanliga"..
Jag gjorde ett både i v 7 å v 9 förra graviditeten, vi såg hjärtat redan i v 7. Det kan vara för tidigt, men brukar gå att se då.
Ok, ja vi behöver inte heller betala, vi går hos privat, vet inte hur det funkar på "vanliga"..
Jag gjorde ett både i v 7 å v 9 förra graviditeten, vi såg hjärtat redan i v 7. Det kan vara för tidigt, men brukar gå att se då.
Får ni ta reda på kön? Vet på vissa ställen får man inte det.
För oss spelar det ingen som helst roll vad det är för kön. Men jag tror att det är en tjej, känns så. Kanske kollar, för kul lixom ;)
Vi är såna som inte köper rosa för att det är en tjej. Vår son har både rosa, blått, skjorta å klänning. Samma med leksaker. Vi vill ge våra barn alla möjligheter som finns :)
Förresten, vad äter ni för vitaminer nu? Körde på aco gravid förra gången, funderar på samma nu, eller har ni något annat som är bättre?
BabyJia, jag tänker på dig! Positivt ändå att de såg en hinnsäck!
Snusmumriken - åh vad skönt att inte vara ensam!! :D Jag å mannen är likadana!
Å vår äldsta, kille 12 å tjej 10, är likadana. Haha! De ifrågasätter alla gamla stofilers tankesätt. Å de framkallar kalabalik överallt, sonen med sin rosa coola stil, med sina föreläsningar om att "man blir faktiskt kär i personen, inte könet" å dottern med sitt korta hår å hennes frekventa tjat om att könet har ingenting med personen att göra, å hennes protester i skolan där allt med långt hår å klänning är tjejer.. Osv osv osv hahah löv it!
Älskade ungar! :)
Precis så tänker vi med snusmumriken, allas lika värde. Att alla är lika oavsett färg, form å kön. Att bara för att en ser ut på ett visst sätt, eller har ett visst kön så innebär inte det per automatik att en gillar vissa saker eller är bra på andra.
Så självklart. Men inte för alla tyvärr.
PaLo - det du känner i magen kan säkert vara tarmarna, det är det jag tror jag känner. De blir påverkade av graviditeten, de med. Gaser å grejer, haha ;)
BabyJia - jag fortsätter hålla tummarna för dig, stenhårt!
Går in i v 7 idag, å då kom första spyan, märklig känsla att bli glad av att spy ;)
Äter rå potatis med salt å mosbricka utan korv med grillkrydda. Märkliga saker en blir sugen på ;P
Beklagar er som fått missfall, tänker på er.
Kikar in lite. Grattis till er som fått bra besked, beklagar till er som inte.
På tal om tickande hjärtan å inte, vi går hos klinik, då vi har svårt att bli gravida, och de gör aldrig tidigt ul innan v 8 för innan dess är det mest tur om en lyckas se ett hjärta.
Såklart kan man se annat innan, men för att kunna se ett hjärta gör de inte ul innan v 8 som sagt. Lycka till alla nu!
Angående vitaminer, vilket man ska börja med direkt, köp de för gravida, inget annat, det är inte bra att äta för mycket a-vitamin.
Kolla babyappar, de har bra tips på saker att göra å inte göra ;)