• MaCeLu

BF september 2015!

Saffron skrev 2015-01-23 13:07:07 följande:

Hej!

Grattis till alla plus! :)

Nu kanske jag vågar gå med i en grupp! 

38 år, väntar första barnet.

Plussade strax före jul och enligt ägglossning har jag bf nån gång slutet augusti/början av september. 

Anledningen till att jag inte gått med i någon grupp än är att min man och jag har väldigt tråkiga erfarenheter i bagaget. Vi har försökt bli gravida i snart 5 år, och det har varit ägglossningsstimuleringar och ivf-försök. Vi har varit gravida 2 ggr innan, utomkved augusti 2013 som slutade dramatiskt i akut operation, samt en tvillinggraviditet som slutade i MF/MA i v 9 i april 2014. Med detta bakom sig har vi inte ens vågat göra någon "happydance" hemma. Snälla, kom inte med en klämkäck ramsa om att vi väntar barn och inte missfall. Har man våra erfarenheter vet man att man inte kan slå klackarna i taket än. Troligtvis kommer jag inte slå klackarna i taket förrän min mage är för stor för detta!  

Pga utomkvedet har vi fått göra tidiga ultraljud, och den lilla knodden var lite senstartad. Ett ultraljud innan nyår visade bara hinnsäck och gulesäck. 9 dagar senare ett tickande hjärta. I torsdags gjorde vi ett tredje ultraljud, och då hade den vuxit till sig, nästan vuxit i kapp och hjärtat slår fint. Bedömdes vara i v 9. Så nu börjar vi andas ut och faktiskt tro på att vi kanske kommer att bli föräldrar i augusti/september! (Ingen dålig födelsedagspresent då jag fyller år 4 sep...  )

Har redan skrivit in mig hos BM (samma som vid tidigare graviditeter). Nytt ultraljud om 2 veckor och KUB veckan efter det!

Finns det någon facebookgrupp? Är alltid lättare att följa en grupp där!

Grattis till graviditeten!

Har själv ett tråkigt MA bakom mig och vet hur jobbigt det är. Vågar inte tro att allt går bra förrän man är långt gången. Har dock fått en frisk flicka sen dess, så det kan gå bra efter jobbiga tider med. Den här ggn är graviditeten inte alls planerad så tanken på MF/MA finns inte än knappt. Knappt jag landat i att jag ÄR gravid. Men gissar att oron kommer komma sen ????
  • MaCeLu
    Spegeelbild skrev 2015-01-23 19:26:10 följande:

Idag har jag mått sjukt illa men inte kräk illa men hungrig som tusan imellanåt sen mår man illa efter man käkat igen, får det inte att gå i hopp.

Men vart på toppen humör i morse, så lite humörsvängningar har vi hunnit med också :p

Hur mår ni?

Jag mår som vanligt fast är mkt tröttare och segare. Inget illamående och det slipper jag helst helt ????
  • MaCeLu
    TreA skrev 2015-01-24 00:57:38 följande:

Kan tillägga att vi blivit gravida en gång på naturlig väg efter att vi fått båda våra barn men vi fick då missfall i v.11. Så heeelt omöjligt kanske detta inte är! Dock har vi inte skyddat oss på de senaste tio åren - så det är ju inget som händer varje dag precis! ;)

Så spännande! Grattis och KÖP ETT DIGITALTEST. ????
  • MaCeLu
    TreA skrev 2015-01-25 19:10:06 följande:

Go kväll! När planerar ni ringa till MVC för att boka tid för inskrivning?

Jag tänker vänta ett par veckor till...

Är ju inte så långt gången (5+6) pch det är ju mitt femte barn så jag har inte så mkt frågor el så jag känner att jag måste ventilera "snabbt". ????
  • MaCeLu

Vi kommer även vänta så långe som möjligt att betänkta för barnens dels blir väntan så lång och så tror jag dom kommer sucka mer än hoppa av glädje. Dom är ju allt mellan 4 och 16 år, så det blir ju allt från katastrofen att inte vara familjens bortskämda minsting längre, till tanken hos den äldsta att hennes föräldrar gjort ngt så äckligt som krävs för att det ska bli ett barn typ... ????

Så vi håller på den karamellen ett tag.

För dom är det ju roligast när bebisen väl kommer. Då är det ju bara roligt och väldigt mysigt ??

• MaCeLu

Mina frågetecken är förövrigt emojis från min mobil! Funkar visst inte så bra här :D

• MaCeLu

Godmorgon :)

Måndag och ny graviditetsvecka för mig!

Testade igen imorse, och streck nr 2 kom direkt och är ju som ni ser mkt starkare på dessa få dagar. Skönt :)

• MaCeLu

Godmorgon!

Vad roligt att det dyker in lite fler med senare BF.

Är ju själv beräknad 27/9 enl ÄL!

Själv är jag tröttare än tröttast. Snark!

En del illamående har svept förbi, men inte stannat längre stunder. Brösten ömmar och det drar och spänner en del i livmodern!

Kul med hästfolk också. Jag har ju med häst (4 st) och planerar rida så länge som möjligt!

• MaCeLu

[quote=74753854][quote-nick]Blixt3 skrev 2015-01-27 09:47:52 följande:[/quote-nick]

Vad kul med ännu en hästtjej :) hur har du planerat lösa motioneringen av hästarna när du inte kan rid längre? Detta är ett stort dilemma för mig, är inte mycket för medryttare.

Min dotter rider ju (2 av hästarna är hennes tävlingsponnyer) och hon hjälper mig redan nu när tiden inte alltid räcker till...

Så det känns bra att det kommer lösa sig så smidigt utan att behöva blanda in utomstående!

Bebis BF 27/9 2015 ??
  • MaCeLu
    Emmelinan skrev 2015-01-27 10:23:53 följande:

Vul avklarat och jag har fått bekräftat att lilla bönan är där och allt är som det ska. :) Dock blev jag flyttad från min egen beräkning den 5/9 till den 15/9. Det är ju 10 dagars skillnad. Tänkte inte så mycket över det där. var bara så glad att allt va som det skulle. Men hon sa att bönan troligen blivit till runt den 22/12. Jag testade ju positivt den 27e. Det är väl inte möjligt att göra 5 dagar efter ägglossning? Dessutom tror jag inte vi hade sex runt de dagarna alls...

Jo det är möjligt. Jag har testat + väldigt tidigt under en annan grav..

Sen klarar sig ju spermierna ett par dygn och kan så vänta in ägglossningen om minglade sex tidigare än just den 22:e! :)
    Bebis BF 27/9 2015
  • MaCeLu
    Madicken01 skrev 2015-01-29 13:56:20 följande:

Den här tröttheten!! Den är ju förlamande! Någon mer som känner av den?

Ja jag vet!!

Jag är också helt jävla apatiskt trött HELA tiden.

Illamåendet blir också starkare varje dag.
    Bebis BF 27/9 2015 ??
  • MaCeLu

Fy för i helvete vad trött jag ÄR!!

Släng hit era hetaste tips! Vad gör man???

Jag har aldrig upplevt en sån bedövande trötthet i tidigare graviditeter. Narkolepsi typ! ????

Detta i kombination med illamåendet som är tydligare för varje dag som går!

Heja heltidsjobb!!! Just nu drömmer jag om hemmafru-karriär i mysbyxor och tillåtelse till powernaps lite då och då.

Är det bara jag som inte ringt och bokat tid för inskrivning ännu??

Bebis BF 27/9 2015
  • MaCeLu
    dallassallad skrev 2015-01-30 22:24:39 följande:

Hej! Här är en till som ansluter sig :)

Jag väntar nr 4, men det är pojkvännens första.

Bf 20/9. 42 år (äldst?). Bor i Skåne.

Vi väntade barn i somras också, men det gick åt skogen och vi tänkte lägga ner projektet, så det var verkligen en positiv överraskning när jag blev gravid igen. Nu har jag sett den på UL. Annars skulle jag inte tro på att det finns någon därinne - jag mår "för" bra.

Välkommen och GRATTIS!

Kul med ngn mer som är äldre och har många barn innan! Själv är jag 35 och väntar femman! ????
    Bebis BF 27/9 2015
  • MaCeLu
    Blixt3 skrev 2015-02-01 20:56:07 följande:

Så tråkigt att ni mår så dåligt! Hoppas allt ska gå bra:)

Är det ingen som mår bra just nu? På tisdag går jag in i ny vecka, behöver höra lite positiva tankar här (v7), har haft hemska godiscravings hela veckan och börjat få lite mer illamående.

Jag mår också bea.

Lite huvudvärk och lätt illamående och ENORM trötthet...
    Bebis BF 27/9 2015 ??
  • MaCeLu
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-04 11:58:46 följande:

Ett lyckat vul här också! Dock inte ett litet pickande hjärta utan två! Jag är fortfarande så himla chockad!

Men Gud så spännande!! Grattis!!!
    Bebis BF 27/9 2015
  • MaCeLu
    Ilwah skrev 2015-02-08 10:08:21 följande:

Är gruppen hemlig?

Vill inte gå ut med graviditeten riktigt än, nämligen :)

Gruppen är hemlig och ingen kan se den.
    Bebis BF 27/9 2015 ??
Svar på tråden BF september 2015!