• Jeulina

BF september 2015!

Jag kommer ha trygg Hansas gravidförsäkring. Och betala 1050kr för plus. Har haft den på mina båda tidigare och första fick vi ut pengar eftersom dottern föddes för tidigt och vi fick ligga på neo. Så jag tycker det känns tryggt att ha. Kommer också teckna den efter RUL. :)

• Jeulina

Blä äckelpäckel illamående försvinn! :(

Nästa vecka är det tänkt att jag ska börja jobba efter min sjukskrivning men jag spyr av typ allt som luktar äckligt.. Det värsta är att gå förbi en rökare... Lunchrummet på jobbet kommer vara en pest. Och alla lukter i bageriet där jag jobbar Urk. Ska jag ha en spyhink med mig när jag bakar? Haha fy va äckligt om kunderna ser mig..

• Jeulina

Tack! Jag är i vecka 12.. :( med mina andra har det hållit på till v 14-15 innan det lugnat sig.. Och så har det försvunnit i v 20 ungefär.

Undrar just hur jag överlevde dom gångerna :p :)

Hoppas att du med ska slippa snart för det är verkligen jobbigt! :(

• Jeulina

Jag har jättesvårt att bestämma mig för vagn.. Min minsta kommer vara nästan tre år när bebisen kommer och då räcker det väll med ståbräda? Men min fyraåring brukar nu åka på ståbrädan.. Ska hon får väll börja gå istället .. :p så en singelvagn får det nog bli. Då är det ju bara att välja och vraka egentligen :)

• Jeulina
    sagofröken skrev 2015-02-17 11:31:55 följande:

Precis gått hem från jobbet för första gången. Spytt tre gånger sedan jag kom dit och huvudet dunkar en timme efter varje gång. Trodde detta var över nu... Har fixat att springa ut och spy lite diskret hittills men idag orkar jag bara inte hålla uppe fasaden.

Känner mig ynklig och gnällig!

Och flera personer på jobbet har frågat om magen senaste två dagarna, måste se ut som att jag är i vecka 20 snarare än 13 eftersom de vågar fråga... Blir bara löjligt att försöka ta på sig tält-blusar för att dölja det.

Fy vad jag gnäller! Sorry!

Fy lider med dig! Jag spyr också en massor. Har varit sjukskriven tre veckor från jobbet. Och imorgon var tanken att jag skulle börja jobba igen, men efter att ha spytt två gånger inatt och två gånger nu på morgonen så blir det att vara hemma denna veckan ut också. Det är hemskt att må så dåligt!! Idag stod vågen på -7kg.. Vill kunna äta normalt igen! :(
  • Jeulina

Någon mer som tappat allt sug för godsaker som kakor, godis mm? Innan åt jag varje dag men nu mår jag illa och spyr av det :/

• Jeulina

Min fyraåring säger också en massa söta saker om bebis. Hon längtar tills "hennes" bebis ska komma. Och hon frågar varje dag hur stor är den nu? :) och hon har bett mig lära henne hur man håller en bebis <3 :)

• Jeulina

Jag tycker pojknamn är så svårt! Medan tjejnamn har vi flera stycken. :) bl.a. Selma, Alexia, Linnea :) storasystrarna heter Julia och Wilma. Men det känns som att det blir en lillebror. Han kommer väll vara namnlös ;p

• Jeulina

Min fyraåring tycker bebisen ska heta Elsa efter Elsa i filmen Frost.. Det tycker inte jag. Haha. Eller så ska bebisen heta Stella som hennes bästa kompis.. Mmm.. Haha. Hon är så säker på att det är en lillasyster, jag hoppas hon inte blir allt för besviken om det är en lillebror :/

• Jeulina

Jag har idag gått ner 10 kg på 7 veckor.. 7 veckor av illamående och spyor, två inläggningar på sjukhus med dropp.. Jag orkar snart inte mer!! Vill att det ska bli september nu så jag får min bebis. :(

Svar på tråden BF september 2015!